Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä muutkin kuin maalaiset voi sitä autoa tarvita!

Vierailija
05.06.2019 |

Se että asuu kaupungissa tai sen liepeillä, ei todellakaan tarkoita että joukkoliikenne jotenkin palvelisi hyvin omia tarpeita. Olen yh, käyn töissä, kaksi lasta jotka pitää kuljettaa aamulla eri paikkoihin. Ja iltapäivästä taas hakea eri paikoista (päiväkoti ja koulu).

Kun minulla on auto, lähden kotoa klo. 7.25, vien lapset ja olen töissä 8.00. Eli reilu puoli tuntia.

Jos menisin busseilla, niin joutuisin lähtemään pysäkille kävelemään lasten kanssa klo. 6.30. Bussi tulee 6.40. Bussi meiltä päiväkotiin ei mene suoraan, osa matkasta kävellen. Ekan lapsen olisin vienyt siinä klo. 7 paikkeilla. Sitten kävely toisen lapsen kanssa taas pysäkille, bussin oottelu (tässä kohtaa olisi hankala tähdätä tiettyyn bussivuoroon, joten mentäisiin ekalla joka sattuu tulemaan), siitä koululle aamupäiväkerhoon, kello olisi väh. 7.15, mutta mahdollisesti myös 7.30 jos vaikka bussivuoro menee nenän edestä ja joudutaan odottelemaan seuraavaa. Kun lapsi on viety koululle, taas pysäkille odottamaan, koululta kaupunkiin matka kestää bussilla 30 min. Keskustasta vielä 10 min. reipas kävelymatka työpaikalle. Jos kuvitellaan että en joutuisi ollenkaan odottamaan vuoroja pysäkillä vaan nousisin bussiin aina suoraan, olisin töissä klo. 8.00 kun lähden kotoa 6.30. Jos ja KUN ne vuorot ja vaihdot ei todellakaan osu yksiin, niin realistisesti ajateltuna meidän pitäisi lähteä kotoa jo kuuden jälkeen, että varmasti ehdin töihin kello kahdeksaksi.

Sit iltapäivästä sama rumba uudestaan. Kyllä minä väitän, että todellakin TARVITSEN sitä autoa jokapäiväiseen elämään, vaikka asumme kaupungissa. Ja on täysin p*rseestä, että autoilun kuluja korotetaan ennestään, autoilu on jo nyt aivan liian kallista tässä maassa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössömamma, voi ressukkaa.

Jotkut käyttävät valittamatta tuon saman ajan pelkkään työmatkaan julkisilla.

Vierailija
2/2 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullamössömamma, voi ressukkaa.

Jotkut käyttävät valittamatta tuon saman ajan pelkkään työmatkaan julkisilla.

2 tuntia/ suunta julkisilla työmatkaan? Sanoisin että aika harva. Sit täytyy olla jo sellainen liksa että se motivoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla