76-vuotias isovanhempi hoitaa jatkuvasti alle kouluikäisiä lastenlapsiaan
Yksinkertaisesti siksi, ettei kehtaa kieltäytyä. On väsynyt jo omakotitalon hoitoon liittyvistä töistä, mutta tytär tuo useita kertoja viikossa lapset illaksi, usein koko päiväksi hoitoon. Samalla tytär ja miehensä usein syövät isoäidin tarjoaman ruoan. Isovanhemmilla ei jää aikaa itselleen vieläkään. Tämä on siis ollut perheen yleinen tapa, aiemmin muut lapset ovat tuoneet jälkikasvuaan syömään ja hoitoon.
Olenko turhaan ihmeissääni tästä järjestelystä? Pitäisikö jonkun puuttua?
Kommentit (6)
Millä ihmeen mandaatilla puuttuisit aikuisen ihmisen asioihin?
Vai ajatteletko, että joku vasu olisi paikallaan? (vanhustensuojeluilmoitus)
Voi mummu parka. Itse joskus hoidan mieheni vilkasta lapsen lasta, illalla olen aivan loppu. Tarvitsevat niin paljon huomiota ja ohjelmaa. Niin olen 55v. Mummua käy sääliksi:(
Ottasin puheeksi lasten vanhempien kanssa. Tyyliin "jaksaako mummo hoitaa lapsia viikottain noinki paljon?" tai "harrastaako mummo itse mitään?"
Selvää hyväksikäyttöähän tuo on. Ainakin niille hyväksikäyttäjille sanoisin, yrittäisin herätellä.
Kiitos 3 ja 4 vastauksista. Tuota juuri mietinki, että onko tuo oikeasti väärin, vai kuvittelenko vain. Itse en hoidettaisi edes 10v nuoremmalla mummulla. Hän olisi eläkepäivänsä ansainnut.
Mitenpä tuollaiseen puutut. Mummo on tossu.