Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes kaikki naiset hakevat sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi?

Vierailija
05.06.2019 |

.. ja valittavat huonosta palkastaan myöhemmin??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eivät hae.

Next.

Vierailija
2/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus iskee vasta työelämässä. Kovaa hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sosionomi ja oon ihan tyytyväinen palkkaani. Varmasti moni voisi sanoa, että huono palkka, mutta itse oon tyytyväinen. Kuukaudessa netto on n. 1900-2200. Lisäksi tykkään työstäni :) 

Vierailija
4/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on äärimmäisen sukupuolittuneet työmarkkinat. Niinpä naiset hakeutuvat naisten aloille ja miehet eivät hakeudu niille.

Terveisin miehisellä alalla oleva nainen (ja ongelmana työelämässä on toiset naiset, erityisesti ne, joilla ei ole samaa koulutustaustaa kuin itselläni, vaan jotain naisellista)

Vierailija
5/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opo suosittelee? Opo yritti minuakin sairaanhoitajaksi tai varhaiskasvatuksen opettajaksi vaikka kerroin ihan muut alat mitkä minua kiinnosti. Pidin pääni ja selvitin itse mitä tarvitsen, jotta pääsen sinne minne itse haluan.

Vierailija
6/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin nuo alat sopivat parhaiten ja työllisyyskin hyvä.

Vierailija
7/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ne jotka eivät hae, eli suurin osa.

Vierailija
8/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hae. Olet tehnyt havainnon että alat ovat naisvaltaisia ja päätellyt siitä etteivät naiset muille aloille hae. Kyllä hakevat ja pääsevätkin. Mutta niillä aloilla ei välttämättä riitä työpaikkoja kaikille koulutetuille. Kun lähdetään valitsemaan alaa työllistymisen eikä oman intohimon pohjalta niin sitä helposti naiset ajautuvat naisvaltaisille aloille ja miehet miesvaltaisille.

Lisäksi tiedän eräänkin joka kelan tai työkkärin puolesta käytännössä pakotettiin hakemaan johonkin koulutukseen syksyn yhteishaussa kun keväällä ei tärpännyt. No, siinäpä aika lailla ainoa vaihtoehto oli lähihoitaja, seudulta kun ei perhetilanteen vuoksi voinut lähteä. Jos vastaavia tapauksia on maassa useita, en pitäisi epäuskottavana että osa heistä on hakenut sittemmin sairaanhoitajaksi, kun pohjatietoa alasta on jo.

Vierailija
9/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee edes joku sosionomi?

Vierailija
10/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi voi työskennellä esimerkiksi lastensuojelussa,  nuorisotyössä,  vankeinhoidossa, vanhushoidossa, kelassa jne. Sosionomin tutkinto on laaja ja sitä voi hyödyntää monessa eri osa-alueessa. Sosionomi vaikuttaa laajasti yhteiskunnassa. 

Vierailija
11/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Booooring 😑 Ei mtn asiaa esim töihin ulkomaille.

Vierailija
12/12 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on äärimmäisen sukupuolittuneet työmarkkinat. Niinpä naiset hakeutuvat naisten aloille ja miehet eivät hakeudu niille.

Terveisin miehisellä alalla oleva nainen (ja ongelmana työelämässä on toiset naiset, erityisesti ne, joilla ei ole samaa koulutustaustaa kuin itselläni, vaan jotain naisellista)

Miksi ne toisenlaisen taustan naiset on ongelma? Ovat kateellisia? Mitä on naisellinen koulutus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi