Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvittää mitkä värit sopivat itselle?

Vierailija
04.06.2019 |

Joo, on niitä värianalyysejä. Mutta jos itse haluaa kokeilla niin puhutaan siltä kantilta. Mulla on se ongelma että en ole varma näyttääkö joku sävy päälläni hyvältä siksi että itse satun pitämään siitä vai siksi että se oikeasti sopii mun ihonsävyyn, hiuksiin yms. Joissain väreissä en taas viihdy ollenkaan mutta en osaa erottaa mielipidettäni ko. väristä ja arvioida että sopiiko se minulle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pointti siinä mikä väri sopii on että kun sulla on päälläsi esim. sen värinen paita, niin se huomio kohdistuu SUHUN, eikä siihen paitaan/väriin. Eli väri siis korostaa oman ihosi sävyjä.

Näitä eri värisävyjä on ryhmitelty usealla tavalla, tunnetuimmat taitaa olla nämä ”värivuodenajat”. Ihan tärkein jaottelu on kylmiin/sinertäviin sävyihin ja lämpimiin/oranssihtaviin sävyihin. Monista perusväreistä on sekä kylmää että lämmintä versiota, mutta esim. sinisen sävyt toki tuppaa olemaan noita kylmempiä jo luonnostaan.

Testata voi pitämällä eri sävyisiä vaate/kangaskappaleita kasvojen ja kaulan vieressä ja vertailla milloin katse kiinnittyy ensimmäisenä sinuun ja milloin itse väriin. Tätä voi olla vaikea tehdä itse, parempi ottaa kaveri tai useampi makutuomariksi. Testi kannattaa tehdä luonnonvalossa. Helpointa on ottaa esim. eri sävyisiä punaisia ja katsoa niistä mitkä näyttäisivät toimivan parhaiten ja päätellä siitä sopiiko itselle paremmin kylmät/lämpimät sävyt ja onko parempi olla kirkkaita sävyja vai vähän utuisempia jne. Tuota tietoa voi sitten soveltaa muihinkin väreihin.

Vierailija
2/2 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ranteen verisuonet näyttävät vihertäviltä, ihosi on kellertävä ja tällöin lämminsävyiset vaatteet sopivat paremmin koska ovat linjassa ihon pohjavärin kanssa, ja sinisävyiset suonet omaavat ovat puolestaan viileäsävyisiä, hiusten ja hampaiden luonnollisesta väristäkin saa osviittaa, ei ole rakettitiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla