Esimiehen lapsi pomottaa muita työtekijöitä. Mitä mieltä?
Nämä kaksi siis samassa työpaikassa, jossa esimiehen 20v. lapsi p i t ä i s i olla samalla viivalla muiden työntekijöiden kanssa. Vaan eipä oikeasti ole, se lapsi pomottaa muita samanarvoisia työntekijöitä ihan mielivaltaisesti. Työnsä ja arvonsa puolesta hänellä ei tähän minkäänlaisia oikeuksia/valtuuksia ole.
Mitä tekisit jos olisit työntekijä jota se pomottaa päivästä toiseen?
Kommentit (12)
Keskustele esimiehen kanssa asiasta, jos ei auta, niin sitten liittoon yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Onko esimies omistaja vaiko vain esimies? Jos omistaja niin hankalampi tilanne, mutta jos vain esimies niin yhteys 'johtajaan'. Ei voi jakaa lapselleen valtaa.
Esimies ei ole omistaja, vaan tavallinen palkattu esimies. Iso ketjuyritys, jossa kymmeniä toimipaikkoja, niin nämä kaksi on sitten samassa paikassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko esimies omistaja vaiko vain esimies? Jos omistaja niin hankalampi tilanne, mutta jos vain esimies niin yhteys 'johtajaan'. Ei voi jakaa lapselleen valtaa.
Esimies ei ole omistaja, vaan tavallinen palkattu esimies. Iso ketjuyritys, jossa kymmeniä toimipaikkoja, niin nämä kaksi on sitten samassa paikassa.
ap
Miten tuo voi olla mahdollista? Mä työskentelen isossa ketjussa ja linja on ettei sukulaiset, esim. vanhempi-lapsi tai aviopari työskentele samassa toimipaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten tuo voi olla mahdollista? Mä työskentelen isossa ketjussa ja linja on ettei sukulaiset, esim. vanhempi-lapsi tai aviopari työskentele samassa toimipaikassa.
No sitäpä me muut työntekijät ihmettelemme myös.
ap
Esimiehelläsi on esimies. Imoita tälle (vaikka nimettömästi), että toimipaikassasi aiheutuu ongelmia tästä tilanteesta. Selitä tilanne ja ongelmat, perustele.
Sama homma, mutta esimies on myös omistaja. 18- vuotias kesätyöntekijä antaa ohjeita ja työmääräyksiä meille vakkareille. Huoh..perseestä!
Vanha hyvä tapa on "istua" se kakara ulos.
Älkää antako sen pompotella. Ei hänellä ole mitään oikeaa päätäntävaltaa asiaan. Minä olen tottunut siihen, että kokeneen neuvot ovat painavia ja vähemmän kokeneen vähemmän painavia, elleivät suorastaan merkityksettömiä. Esimiehelläkään ei ole silmissäni mitään arvoa, mikäli ei oikeasti tiedä mitä tekee. Joillain vain tuntuu olevan voimakas tarve näyttää olevansa vallassa, vähän niinkuin Facebook kirppisten YP:illä, vaikkei siitä käytännössä olisikaan muuta kuin haittaa. Oman työpaikkani pomon poika on myös tällainen ihmeellinen komentelija ja neuvoo kuin pientä lasta joka asiassa, vaikka osaamme kokeneina ja hyvinä tekijöinä aivan hyvin itsekin, ellemme jopa paremmin. Laiskakin hän kyllä on. Itse näen tuollaisen alentavan käytöksen uhkana yritykselle, koska työyhteisön hyvinvointi kärsii.
Ensin puhut tietenkin omalle esimiehellesi ja kerrot, että näin tapahtuu. Samalla varmistat, että oletko ymmärtänyt työnjaon ja valtasuhteet varmasti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, mutta esimies on myös omistaja. 18- vuotias kesätyöntekijä antaa ohjeita ja työmääräyksiä meille vakkareille. Huoh..perseestä!
Tuo on kyllä esimiehen syytä, jos ei laita kakaraansa ojennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ensin puhut tietenkin omalle esimiehellesi ja kerrot, että näin tapahtuu. Samalla varmistat, että oletko ymmärtänyt työnjaon ja valtasuhteet varmasti oikein.
Kannattaa olla jonkinlaisia todisteita.