Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suolistoverenvuoto lääkkeestä, kokemuksia?

Huolestunut masentunut
04.06.2019 |

Sain noin kuukausi sitten suolistoverenvuodon masennuslääkkeestä. Minulla on edelleenkin vaivoja koko vatsan alueella ja etenkin ylävatsassa, vaikka verenvuoto loppui pari päivää lääkkeen lopettamisen jälkeen (ehdin syödä lääkkeitä neljä päivää ennen kuin verenvuoto alkoi ja lopetin lääkkeet). Olen syönyt vatsansuojalääkkeitä tuosta verenvuodosta lähtien joka päivä (Somac ja Esomeprazol), mutta edelleenkin vatsa vaivaa. Olen käynyt useasti lääkärillä ja sigmoideoskopiassa (suolen loppupään tähystys), josta ei löytynyt mitään outoa, suolen loppupää on normaali. Nyt vain sen tähystyksen jälkeen en ole tuntenut kunnolla ulostamisrefleksiä, eli taas yksi syy olla huolissaan.

Koska sairastan masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä, olen tietenkin nyt ruvennut seuraamaan vatsan ja kropan tuntemuksia liiankin tarkasti ja tarkastan edelleenkin joka vessassa käynnin yhteydessä tuleeko verta tai näkyykö muuta outoa. Elämä on tällä hetkellä itkemistä ja vakavan sairauden miettimistä. Siksi tulin tänne palstalle kysymään, että onko kellään ollut samanlaista kokemusta jonkun lääkkeen kanssa ja kuinka kauan mahan paraneminen kesti? Onko ketään muuta jolla tuo ulostamisrefleksi olisi "hävinnyt" tähystyksen yhteydessä? Tuliko se miten takaisin? Olisin kiitollinen kaikista kokemuksista!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/2 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Suuri osa lääkkeistä ja itsehoitotuotteista aiheuttaa minulle suolisto-oireita ja verenvuotoa. Olenkin miettinyt, voisinko olla allerginen jollekin lääkkeissä yleiselle apuaineelle tms.

Alkoi aikoinaan ensimmäisistä ehkäisypillereistä ja helpotti, kun lopetin ne pitkään kärsittyäni. Diagnoosina haavainen paksusuolentulehdus. Nykyään välttelen kaikkia lääkkeitä, vitamiineja ja ravintolisiä, koska oireilu alkaa pian eikä rauhoitu ihan heti tuotteen lopettamisen jälkeenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla