Vuokra-asunnosta löytyi hometta, vakuutusyhtiö ei korvaa asumisen keskeytymistä
Mitä ihmettä? Onko Isännöitsijä velvollinen korvaamaan jotain? Onko mahdollista saada esim. vapautus vuokranmaksusta siltä aikaa kun asunnossa ei voi remontin aikana asua (noin 8 viikkoa)?
Kommentit (8)
Kysy vuokranantajaltasi vuokranalennusta tai muuta pois. Miten isännöitsijä mielestäsi liittyy asiaan?
Vuokranmaksusta kuuluu saada vapautus jos asunnossa ei voi asua remontin aikana, mutta eihän se vuokra isännöitsijälle mene vaan asunnon omistajalle.
Vuokranantajan vastuulla. Joko hän tarjoaa tilalle toisen asunnon tai ei tarvitse maksaa vuokraa siltä ajalta, kun on korjaus käynnissä.
Minä olen luullut, että suurissa vuokrafirmoissa juuri se isännöitsijä päättää saako vuokrasta vapautuksen? Myös Isännöitsijä päätti remontista.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen luullut, että suurissa vuokrafirmoissa juuri se isännöitsijä päättää saako vuokrasta vapautuksen? Myös Isännöitsijä päätti remontista.
T.ap
No olet luullut väärin.
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Mistä remontista isännöitsijänne on päättänyt? Ei päätä. Isännöitsijä on vain taloyhtiön palkkaama työntekijä, ei päättäjä.
Kyllä meillä ison vakuutusyhtiön vuokra-asunnossa isännöitsijä on se johon otetaan yhteyttä ensimmäisenä. Huoltofirmaan tietysti huoltoasioissa. En lähde soittamaan vakuutusyhtiö Elon toimitusjohtajalle. (Tekisi mieli näiden järkyttävien vuokrien takia).
Vakuutus korvaa vain äkillisiä ja yllätyksellisiä juttuja. Home ei valitettavasti ole äkillinen tai yllätyksellinen.