Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkiaisten pitäminen ilman ylioppilaskirjoituksia

Valeylioppilas
03.06.2019 |

Ajattelin, että voisin ostaa sen lakin, ottaa ylioppilaskuvan ja pitää joku kevät ylppärit sukulaisille. Ei kai se mitään haittaa, etten ole käynyt edes lukiota. Tarvitsenko jotain muuta rekvisiittaa? Lyyran?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roolileikkinsä kullakin.

Vierailija
2/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koreografiaan kuuluu, että vieraat - ainakin tädit ja mummot - ihailevat ylioppilastodistusta. Siitä vain askartelemaan sitäkin pahvia. Samalla voit kehitellä tarinaa, miksi nimi puuttuu luetteloista, jotka julkistetaan netissä ja lehdissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha olla noin vaatimaton, osta suoraan tohtorinhattu.

Vierailija
4/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi pääsee lukemalla kasan pakollisia kursseja ja kirjoittamalla äidinkielen, yhden pitkän kielen TAI pitkän matikan ja kaksi vapaaehtoista ainetta.

Sitten voit pitää ihan aidot lakkiaiset. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
5/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koreografiaan kuuluu, että vieraat - ainakin tädit ja mummot - ihailevat ylioppilastodistusta. Siitä vain askartelemaan sitäkin pahvia. Samalla voit kehitellä tarinaa, miksi nimi puuttuu luetteloista, jotka julkistetaan netissä ja lehdissä.

Aima voi vedota siihen, että ei anna lupaa julkaista nimeä..

Vierailija
6/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aina voi vedota..

Vierailija
7/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa: Nimi puuttuu luetteloista koska en antanut lupaa julkaista nimeäni niissä.

Toisekseen, sukulaiseni eivät lue kys. listoja.

Sanon, että pääsin rimaa hipoen läpi enkä halua näyttää todistustani.

Vierailija
8/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha olla noin vaatimaton, osta suoraan tohtorinhattu.

Luonnollisesti ensin on ylppärit ja tohtorihommat sitten myöhemmin. Pääasia, että saa kakkua, skumppaa, lahjoja ja valokuvia.

Vierailija
9/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä mahdat tarkoittaa lyyralla rekvisiittana?

Vierailija
10/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks se oo se joku koru joka annetaan äidille?

Vierailija
11/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Kultainen lyyra painetaan ylioppilaan lakkiin kun valmistuu.

Vierailija
12/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarvitsenko jotain muuta rekvisiittaa? Lyyran?"

Lyyran tietysti tarvitset, samoin kuin harpun ja luutun. Niillä jo soittaakin sulokkaasti Gaudeamus igiturin.

Vierailija
13/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Toinen lyyra äidille. Minun äidillä on 9 lyyraa lapsista ja 14 lapsenlapsista. Ne on kiinnitetty yhteen, joten se on aika näyttävä "rintarkoru".

Vierailija
14/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Se on kyllä ihan vain muovia ja on kiinni lakissa jo ostettaessa. Ei sitä mitenkään erikseen "paineta" lakkiin valmistuessa. Olen siis itse lukiossa opettajana ja nähnyt aika monta ylioppilaslakkia työni puolesta. Mielenkiinnosta kysyin, mikä on ap:n näkemys lyyrasta rekvisiittana.

Vierailija
15/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Se on kyllä ihan vain muovia ja on kiinni lakissa jo ostettaessa. Ei sitä mitenkään erikseen "paineta" lakkiin valmistuessa. Olen siis itse lukiossa opettajana ja nähnyt aika monta ylioppilaslakkia työni puolesta. Mielenkiinnosta kysyin, mikä on ap:n näkemys lyyrasta rekvisiittana.

Mä oon aina luullut että se lakin lyyra on sitä samaa halppiskultaa, kuin äidin rintamerkkikin :D

Vierailija
16/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

MUOVIA! Ei hemmetti eikö se ole kultaa kokonaan ja sen saa lakkiinsa vasta kun on valmistunut ylioppilaaksi?

Vierailija
17/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhdissa sellaisissa ylppäreissä. (Ei ollut omat, eikä edes sukulaisen)

Vierailija
18/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

MUOVIA! Ei hemmetti eikö se ole kultaa kokonaan ja sen saa lakkiinsa vasta kun on valmistunut ylioppilaaksi?

Myös lippa on yleensä muovia. Mitä odotit 20-30 eurolla tyyliin Kärkkäiseltä ostetulta tarjouslakilta? Toki lakeista myydään myös hifistelyversioita ja varmaan sen lyyrankin saa jostain erikseen kultaisena.

Vierailija
19/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppo feikata, mutta en oikein ymmärrä, miksi kukaan niin tekisi. Huomiota ja lahjarahoja voi kerjätä muillakin tavoilla. Itse en antanut lupaa julkaista nimeäni enkä todistustaakan laittanut pällisteltäväksi. Muutama sitä kyseli ja totesin, etten ole edes avannut kuorta vielä. Minut tuntevat varmasti arvasivat, ettei syynä ollut huonot arvosanat. Koko lippulappu oli itselleni vain pakollinen välivaihe ennen yliopistoa.

Vierailija
20/37 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Myös lippa on yleensä muovia. Mitä odotit 20-30 eurolla tyyliin Kärkkäiseltä ostetulta tarjouslakilta? Toki lakeista myydään myös hifistelyversioita ja varmaan sen lyyrankin saa jostain erikseen kultaisena.

Eihän sitä lyyraa ole siinä lakissa vaan valmistuaisissa se laitetaan kiinni siihen!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi