Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuisiko teidän 3-henkiseltä perheeltä: kuukauden ruuat 200€:lla?

Vierailija
03.06.2019 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/89442772-7ad1-4443-a9b0-5fc8…

Meillä ei todellakaan onnistuisi. Silloin kyllä kun lapsi oli vauva niin halvemmalla päästiin ruokakuluissa kuin nyt. Mutta kun meillä on tällä hetkellä kasvava lapsi niin vähintään 500€ menee kuussa rahaa ruokaan. Ei puhettakaan mistään 200€:ta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Mulla menee ruokakauppaan 400e kuussa ja asun yksin. Tuo sisältää myös kosmetiikkaa, siivousvälineitä ym. kotitaloustavaraa, mutta kuitenkin. Onhan se paljon, mutta eipä ole rahasta tiukkaa..

Vierailija
2/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. 200 euroa menee helposti viikonlopun aikana ruokakauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän yksin ja mulla menee noin 300 euroa.

Tuo lainattu juttu vaikuttaa oudolta.

Vierailija
4/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Sillähän saa noin 8 kpl lättypitsoja per päivä. Vanhemmille kolme kummallekin ja lapselle kaksi. Vettä päälle hanasta.

Vierailija
5/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. 

Minulta menee ruokakauppaan poikkeuksetta n. 50€/päivä. Tuohon kuuluvat kyllä muutkin päivittäistavarat ja aski tupakkaa. Nelihenkinen perhe.

Vierailija
6/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä pelkät ruuat onnistuisi (lounas ja päivällinen) mutta aamu ja iltapalat, diabeetikkoteinin eväät, hygieniatuotteet ja viikonloppujen perhepäivälliset jäisi pois.

Meillä pelkkä ruoka maksaa 1-2€/ annos kuten artikkelissakin. Mietin vaan että jos lounaaseen ja päivälliseen menee 9€/pvä/3 henkeä se tekee jo 270e/kk? Ilmeisesti sitten syövät vain kerran päivässä.

Vierailija
7/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yksin 200e kuussa ruokaan.

Vierailija
8/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisi jos viitsisin suunnitella paremmin ostokset. Nyt menee ehkä 300e/kk ruokaan ja meillä menee todella paljon ruokaa roskiin.

Kaupassa käydään pari kertaa viikossa ja suoraan töistä, eli ei tule tarkistettua mitä kaapista löytyy.

Vierailija
9/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä onnistuu helposti. Piha on tyännä edullista syömistä.

Vierailija
10/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 henkeä ja noin 400e kuussa menee. 100e viikossa on paljon ruokaa.

Vierailija
11/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti pitäisi puristaa. 5 eur/päivä/ruho menee.

Vierailija
12/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti onnistuu ja meillä on aikaisemmin paljon itse kasvatettua sekä kalastettua/marjastettua/sienestettyä, niin silloin onnistui ainakin.

Mies jos käy kaupassa ostaa kalliimpaa, mutta minä osta perus raaka-aineita joista teen ruokaa ja leivon.

3 hlöä

Vierailija
13/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kyllä, ellei ole erityisiä ruokarajoitetita eli voi syödä mitä tahansa tavanomaista ruokaa ja  on valmis näkemään hieman vaivaa ja syämään samaa ruokaa useampaan kertaan.

Vierailija
14/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee yksin 200e kuussa ruokaan.

Olen ollut tekevinäni sellaisen havainnon, että on suhteellisesti edullisempaa tehdä ruokaa useammalle kuin vain ja ainoastaan yhdelle. 

Vierailija
15/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt jutun, ja en tajua, miten nuo kulut sai noin pieniksi.

Teen tällä hetkellä itse ruoat yhdelle hengelle. Olen laskenut annoskustannuksia. Itsetekemille annoksille tulee aina hintaa jotain euron ja kahden euron väliltä. Ja siihen päälle vielä ruokajuoma ja salaatti/leipä tai mitä nyt käyttääkin lisäksi. Eli keittolautasen kustannukset ei mulla ole olleet koskaan alle euroa. En tiedä, saako tuo lehtijutun nainen etua siitä, että tekee vielä isompia satseja kuin minä vai kuinka noista annoksista tulee noin vähän.

Lehtijuttu kyllä oli fiksu siinä, miten siinä avataan sitä, että einekset todella ovat kalliimpia ja itsetehty hyvää ja halpaa.

Vierailija
16/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu kyllä, ellei ole erityisiä ruokarajoitetita eli voi syödä mitä tahansa tavanomaista ruokaa ja  on valmis näkemään hieman vaivaa ja syömään samaa ruokaa useampaan kertaan.

Voit tehdä muutamaa eri ruokaa, pakastaa niitä. Eli ole pakko syödä koko viikko samaa.

On myös aika vaivatonta keittää liemi ja tehdä samasta liemestä yhtenä päivänä lihakeitto ja seuraavana päivänä kalakeitto.

Vierailija
17/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu kyllä, ellei ole erityisiä ruokarajoitetita eli voi syödä mitä tahansa tavanomaista ruokaa ja  on valmis näkemään hieman vaivaa ja syömään samaa ruokaa useampaan kertaan.

Voit tehdä muutamaa eri ruokaa, pakastaa niitä. Eli ole pakko syödä koko viikko samaa.

On myös aika vaivatonta keittää liemi ja tehdä samasta liemestä yhtenä päivänä lihakeitto ja seuraavana päivänä kalakeitto.

Tuo on täysin totta ja kokeiltu ja tehnyt olen. - Ero tuleekin lähinnä silloin kun haluaisi esimerkiksi nauttai salaatteja, joita ei voi palastaa mutta neljäntenä päivänä alkavat jo "vähän" maistua. - Mutta toisaalta on salaatteja, jota on myös hyvi edullisia ja voi käyttää monella tapaa. (Esimerkiksi porkkana raasteen, joka alkaa maistua jo neljäntenä päivänä "vähän" puulta voi hukata leipätaikinan sekaan). 

Vierailija
18/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun mieheni pärjättäisiin niin vähällä. Puurolla, jne. Mutta meillä asuu yhä 17-vuotias tyttö kotona. Pakko on jaksaa kokota ja huolehtia terveellisestä ruuasta, että jaksaa käydä koulua. Suomessa voi pärjätä tosi vähillä ruokakustannuksilla tarvittaessa (minä olen työtön), mutta lasten takia elämä on erilaista.

Odotan suuresti sitä aikaa, että vihdoin voimme tulla minimillä toimeen (leipä, juusto, puuro, porkkana, omena, kananmuna).

Suomessa elämä on kammottavan kallista. Lainaan ystävääni. "Tulisin itse toimeen mahdollisimman vähällä, mutta lapsille joutuu hankkimaan kaikenlaista". Mielestäni tämä on vastuullisen vanhemman puhetta.

Vierailija
19/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua edes yrittää.

Vierailija
20/23 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä onnistuisi, en tykkää kituuttaa. Jos olisi pakko niin saisin riittämään, mutta Suomessa ei ole. Toimeentulotukikin kattaa paljon enemmän ruokaan jos ei ole muita tuloja.

Opiskellessa riitti joskus n. 100 e/kk ruokaan yksin minulle, mutta vedinkin vaan kaurapuuroa, nuudeleita, munia ja hernekeittoa.

Kohta joku pula-aikamamma latoo kaaliriisireseptit tänne, että "kyllä vaan pärjää, tuohan on ruhtinaallisesti". No kaikki on suhteellista joo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan