Jo on mennyt törkeäksi! Finnmatkat tarjoaa mahdollisuutta OSTAA istumapaikka lentokoneessa!
Hinnat 15-20 e kappale! Siis jokaiselle taataan kyllä istumapaikka (seistä ei tarviste, heh), mutta etukäteen on mahdollista OSTAA paikka, jos haluaa jonkun tietyn, isomman jalkatilan tms. Minusta aika törkeää... Isommat jalkatilat jne. pitäisi antaa tarpeen mukaan eli jollain on jalka paketissa tms. tai tarvitaan tilaa vauvankopalle. Ennen on riittänyt, että lähtöselvityksessä katsotaan, jos joku tarvitsee " erityispaikan" . Tiedustelin sitten tuota vauvankoppa-asiaa, että sitäkö ei myöskään enää maksamatta voi saada... Sanottiin, että koska on useampi tarvitsija, niin se joka ostaa paikan, saa sen!!! Ennen sentään riitti, että se joka oli ensimmäinen lähtöselvityksessä sai paikan. Reilumpaa sekin kun tällainen ihan järjetön rahastus. Toivottavasti ihmiset on fiksuja eivätkä ala ostamaan paikkalippuja erikseen. Saisi tämmoinen systeemi kaatua ihan alkuunsa. En voi uskoa, että moiselle olisi mitään muuta käytännön tarvetta kuin kyseisen firman rahastus :(((
Kommentit (57)
Vierailija:
Näin oli itse asiassa myös viimeksi kun lensimme kotimaanlennon Finnairilla. Oli vain tietyt paikat lisähapella.Vähän ärsyttää, jos sinulla on kokemusta vain jostain yhtiöstä ja yleistät kaikkeen..!
ap
No, näin ei meidän(kään) tapauksessa ole. Mihinkään ei enää voi luottaa. Vika valmismatka meilläkin!!!
Vierailija:
No, näin ei meidän(kään) tapauksessa ole. Mihinkään ei enää voi luottaa. Vika valmismatka meilläkin!!!
tosi hyvä juttu, tottakai rahalla pitää saada parempaa.
happimaskeja pitäisi olla yksi ylimääräinen vähintää yhtä riviä kohden..Yleensä siis joka rivillä se 4.
Exit paikat myydään useimmissa lentoyhtiössä rahan takia, tosin esitteessä lukee kuka voi paikalla istua..Jos ei ole printtiä lukenut ja ostaa esim. paikan vaikka tietää olevansa liikalihava tai liikuntaesteinen tai alle 16-vee lapsi, emot siirtävät nousun ja laskun ajaksi pois exitiltä.. Eikä saa rahoja takaisin, koska jokaisen pitäisi lukea tämä teksti.
Eivät huomanneet kertoa, että Lufthansalta voi varata istumapaikat saman tien, kun matkan varaus on tehty. Tulimme kentälle hyvissä ajoin, mutta emme olleet millään saada perheellemme vierekkäisiä paikkoja yli kymmenen tunnin lennolle, edes siten että 2 aikuista ja 3 pikkulasta olisi jaoteltu kahteen porukkaan. Lopuksi onnistui siten, että kaksi oli koneen etuosassa ja kolme koneen takaosassa.
kun rupesin miettimään,että jos jostain syystä täyden koneen 232 matkustajaa varaisikin itselleen istumapaikat ja ne 3 viimeistä olisivat hajapaikkoja,niin laitetaanko 5-vuotias lapsi todellakin istumaan YKSIN kauas vanhemmistaan??
Jos tämä on meininki tässä rahastuksen huumassa,niin pakko kyllä vaihtaa matkayhtiötä!!!
Vastaus kysymykseeni tulee tietenkin helatorstain takia vasta perjantaina,mutta jos löydän vielä tämän ketjun ,niin laitan tänne mitä vastasivat.
Mutta tuollainen tilanne voi tietenkin tulla ja on todella mielenkiintoista kuulla, miten asian ratkaisevat!
Itse olen ollut matkatoimistossa ja kyllä sitä helvetin vinkumista paikoista sai kuulla koko ajan. Piti saada jos jonkinmoista paikkaa ties minkä syyn takia. Ihan oikein että rahalla saa ja ensin ostanut varmistaa paikkansa.
Kerran Thaimaan lennolla kun oli todella ahdasta (charter-lento) yksi läskiperse valitti ahtaudesta. Lentoemo sanoi, että se vaatii vähän tuohta, kyllä voi matkustaa hyvinkin..ukko meni ihan hiljaiseksi.
Itse olen ollut ison lentokoneen yläkerran busineksessä jossa todella pystyi lähestulkoon nukkumaan. Omat tv:t ja kunnon nahkaiset leveät penkit. Niin, että rahalla saa sitä tilaa! Charterlennot on ahtaa koska yhtiöt haluaa mahd paljon maksavia asiakkaita lennolle.
Rahasta ei ole kiinni, periaatteesta enemmän. Jos raha olisi se ainut kysymys tässä, niin tuskin me matkustaisimme yhtään minnekään.
ap
eli jalka paketissa matkaavat eivät missään lentoyhtiössä saa istua exit-paikoilla!
paikoille (ylimääräinen happinaamari). Varmistin minäkin soittamalla, että saamme tällaisen paikan ilman, että joudumme erikseen sitä varaamaan tai siitä maksamaan! Ja näinhän se tietysti on, että pakkohan heidän on sellainen paikka järjestää. Plus että lupasivat muutenkin (siis ilman maksua) laittaa perheet yhteen. Siksi minusta tuollainen paikkojen myyminen onkin eräänlaista huijaamista: Saat joka tapauksessa ihan ok paikan, mutta moni varmaan säikähtää ja ostaa varmuuden vuoksi paikan erikseen!
Esim. 150 cm pitkä tyttö saa isot jalkatilat, kun on ensimmäisenä jonossa ja viimeisenä tuleva 200 cm pitkä mies joutuu olemanaa tavallisella paikalla. Moni on varmasti valmis maksamaankin vähän jos sillä tavoin saa varmasti itselleen sopivan istumapaikan.
Juu, no tuo jalka paketissa oli sitten huono esimerkki, mutta ymmärsit varmaan pointin kuitenkin?!
Mieluummin minä ainakin maksan paikasta kuin meen helvatun aikaisin lentokentälle jonottamaan sitä parempaa paikkaa!
tuntuu oudolta että exit-paikkoja myydään. ne pitäisi antaa able bodied matkustajille!
Eli siis siitä tilasta kopalleen ja ylimääräisestä happinaamarista. Samoin kuin pitkä ihminen jalkatilastaan. Maksaahan leveäkin ihminen kahdesta paikasta ja ylimääräisistä matkatavaroista maksetaan ylimääräistä.
Vierailija:
voiko 150 cm tyttö avustaa tarpeen tullen evakuoinnissa!? -2
Eihän siinä oikeasti tarvitse osata muuta kuin avata se exit-ovi.
Näin oli itse asiassa myös viimeksi kun lensimme kotimaanlennon Finnairilla. Oli vain tietyt paikat lisähapella.
Vähän ärsyttää, jos sinulla on kokemusta vain jostain yhtiöstä ja yleistät kaikkeen..!
ap