Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tulevat Arja, Merja, Marjo ja Tarja

Vierailija
03.06.2019 |

nimet taas muotiin? Kymmenen vuoden päästä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarja kuuluu olevan jo nyt jonkinlaisessa ”muodissa” Euroopassa, Espanja ja Saksa etunenässä. Kiitos todennäköisesti Tarja Turusen. Etelä-Amerikan tilannetta en tiedä, luulis että siellä olisi vielä enemmän fanipohjaa.

Onko tästä jossain jotain juttuakin? Että tapauksia on enemmänkin kuin yksi? En nimittäin oikein osaa kuvitella...

Vierailija
22/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummojen ja heidän äitiensä nimet tulevat aina muotiin.  Arjat ja Tarjat ovat siis kohta vuorossa, ja ihan pian sen jälkeen heidän lastensa nimet Sarit ja Minnat.  Aavaa ja Aadaa odotellaan taas 100 vuotta.

Näin ne nimitutkijat aina sanoo, mutta itse ainakin epäilen. Luulen että pakkaa tulee sekottamaan aika paljon nouseva kansainvälisyys, ja siihen yhtälöön ei sovi Tuula ja Pentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin antaisin nyt tytölle nimeksi Raija ja pojalle Pertti. Mutta en aio enää lisääntyä, joten antamatta jää. Hyvät potentiaalisen lapsen nimet ei riitä syyksi tehdä lapsia.

Vierailija
24/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummojen ja heidän äitiensä nimet tulevat aina muotiin.  Arjat ja Tarjat ovat siis kohta vuorossa, ja ihan pian sen jälkeen heidän lastensa nimet Sarit ja Minnat.  Aavaa ja Aadaa odotellaan taas 100 vuotta.

Näin ne nimitutkijat aina sanoo, mutta itse ainakin epäilen. Luulen että pakkaa tulee sekottamaan aika paljon nouseva kansainvälisyys, ja siihen yhtälöön ei sovi Tuula ja Pentti.

Ei jotkut nimet tule enää koskaan muotiin. Varmasti ei pirjot ja taunot tule enää, jotkut nimet on kuulostaneet hyvältä vain omana aikanaan. Vähänpä on edelleen yrjöjä, mielikkejä tai kotivaloja vaikka sata vuotta olisi kulunut kun olivat kuuminta hottia.

Vierailija
25/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Marjo ole paljon vanhempi nimi kuin nuo muut? Eikä koskaan järin suosittu.

Ei, noista nimistä pikemminkin Tarja on paljon vanhempien ihmisten nimi kuin muut.

Vierailija
26/31 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jotkut nimet tule enää koskaan muotiin. Varmasti ei pirjot ja taunot tule enää, jotkut nimet on kuulostaneet hyvältä vain omana aikanaan. Vähänpä on edelleen yrjöjä, mielikkejä tai kotivaloja vaikka sata vuotta olisi kulunut kun olivat kuuminta hottia.

Enpä olisi noin varma. Ei joskus 40 vuotta sitten olisi voitu kuvitellakaan, että joskus tulevaisuudessa joku voisi antaa "sellaisia kamalia nimiä" kuin Vilho ja Veikko.

Vierailija
27/31 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä olisi noin varma. Ei joskus 40 vuotta sitten olisi voitu kuvitellakaan, että joskus tulevaisuudessa joku voisi antaa "sellaisia kamalia nimiä" kuin Vilho ja Veikko.

No se onkin sen ajan ihmisten päätettävissä mutta ainakaan kaksoismerkityksen saaneet nimet (Tauno) eivät ole kovin todennäköisesti palaamassa muodikkaiksi. Nykyään ihmiset myös miettivät paljonkin nimen ääntämisasua eli onko se miellyttävä vai täynnä teräviä konsonantteja esim.

Vierailija
28/31 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se onkin sen ajan ihmisten päätettävissä mutta ainakaan kaksoismerkityksen saaneet nimet (Tauno) eivät ole kovin todennäköisesti palaamassa muodikkaiksi. Nykyään ihmiset myös miettivät paljonkin nimen ääntämisasua eli onko se miellyttävä vai täynnä teräviä konsonantteja esim.

Mitä??? Onko mun nimi epämiellyttävä?

T. Riikka (samat konsonantit kuin esim. rakkaudessa, sekin sitten vissiin epämiellyttävää...)

Vierailija
29/31 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea mieltää noita saman kauden nimiksi, kun meidän Marjojen ja Tarjojen äidit on Arjoja ja Merjoja. Parikymmentä vuotta vanhempia siis.

Tarjaa lukuunottamatta (1960-79) näitä kaikkia nimiä on annettu eniten 1940-59. Kaikki tuntemani Marjat, Tarjat, Arjat ja Merjat ovat kaikki nyt noin 60-vuotiaita.

Vierailija
30/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon toinen nimi kirjoitti:

En ole koskaan nimestä oikeasti pitänyt koska kukaan ei ole keksinyt lempinimeä. Oikeaa sellaista eikä mitään vitsiä väännettyä

Mellu, Meikku, Meikkis

Vierailija
31/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea mieltää noita saman kauden nimiksi, kun meidän Marjojen ja Tarjojen äidit on Arjoja ja Merjoja. Parikymmentä vuotta vanhempia siis.

Tarjaa lukuunottamatta (1960-79) näitä kaikkia nimiä on annettu eniten 1940-59. Kaikki tuntemani Marjat, Tarjat, Arjat ja Merjat ovat kaikki nyt noin 60-vuotiaita.

Näistä nimistä Marjoa on annettu eniten 70-luvun jälkeen ja myös vähiten vuosina 40-59. Ainakin pohjoisessa ihan tavallinen nimi suht nuorillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän