Onko krapulasi pahentunut iän myötä?
Ikää +40. Juon ehkä 2-3 kertaa vuodessa, ja osin siitä syystä, että krapulat ovat aivan kaameita ja kestävät useamman päivän.. Juomismäärästä riippumatta olo on kaamea.
Kommentit (11)
Ei. Osaan ottaa varovaisemmin (so. juon vahemman) ja lisaksi juon seka eri juomia kuin ennen, etta todennakoisesti tasokkaampia juomia. (Vrt. pieni leijonapullo fantalla parikymppisena illassa vs. reilu pullo hyvalaatuista viinia illassa.)
Juon lisaksi hitaammin ja huolehdin seka nesteytyksesta etta ruokailusta paremmin.
Olen 44-vuotias, tapanani on juoda n. pullollinen viinia perjantaisin + pairing wines jos mennaan ulos syomaan (viikonloppuna). Tai vaihtoehtoisesti 5-6 pulloa olutta jos on grillauspaiva.
Mutta juon siis tosi usein verrattuna sinuun, AP.
Olen huomannut, että juominen väsyttää niin paljon, että toipumiseen menee pari päivää.
En tajua, miten ammattialkoholistit jaksavat moista menoa:)
Juominen väsyttää jo, jos juo 4-5 alkoholiannosta.
Sitten valvominen+juominen yhdistelmänä myös on rankempi, mistä kestää toipua. Niin hauskaa, kuin joskus onkin ulkona käydä.
t: 41v.
Minulle tulee nykyään krapula jo pelkästä valvomisesta, vaikka joisin pelkkää vettä. Seuraava päivä menee ihan harakoille. Parikymppisenä ei ollut krapulasta tietoakaan, heräsin pirteänä ja energisenä aamulla vaikka olisin kiskonut kirkkaita aamuviiteen.
Kyllä, kunnes tajusin, että pitää juoda kunnolla vettä ja syödä samalla, kun juo alkoholia. Muuten tulee ihan karmea kanuuna.
Ei, päinvastoin krapulani ovat paljon pienempiä kuin joskus nuorena. Olen 46 v.
Tuossa eräänä päivänä otin puoli pullollista viinaa ja olin kaksi vuorokautta huonovointinen - aikanaan olisin ollut puoli päivää kahdesta pullollisesta....
M 45
Lopetin alkoholin käytön osittain tuosta syystä yli neljä vuotta sitten. En ole katunut.
Tuntuu, että darroista alkoi tulla ihan kamalia jo silloin kun olin 25v :D Sitä ennen saattoi olla vaikka aamuyöhön asti baarissa ja nukkua pari tuntia ennen kuin lähti aamukasiksi luennoille. Nykyään jos juon yhtään reippaammiin, niin seuraava ja ja joskus sitäkin seuraava päivä on pilalla, eikä tulisi mieleenkään lähteä mihinkään. Siksi sellainen humalahakuinen juominen onkin aikuisiällä vähentynyt todella paljon.
Kyllä tässä on toleranssi menetetty. En usko, että on niinkään iästä kiinni, koska parikymppisenä baarielämää aloitellessa oli ihan sama tilanne, pahempikin. Seuraava päivä meni oksennellessa ja sitä seuraava väsyneenä ja syömättömyydestä heikkona.
Sitten jossain 25-35 välillä olikin hurjat vuodet kun koulusta tai töistä mentiin monta kertaa viikossa baariin, aamuneljältä kotiin ja aamulla taas töihin/kouluun. Hommat hoidettiin ja krapula oli lähinnä sitä että vähän janotti normaalia enemmän.
Nykyään 45-vuotiaana olen taantunut tuonne parikymppisen asteelle. En oksentele, mutta olen niin väsynyt että seuraava päivä menee ihan harakoille, ja vielä sitä seuraavakin jonkinlaisessa apatiassa. Eipä enää pääse tulemaan niitä iltojen venymisiä, kun ei elämää enää ole niin paljon jäljellä että tekisi mieli tuhlata päiväkausia sängynpohjalla makaamiseen!
Kumpi on muna ja kumpi kana? Itse epäilen osasyynä olevan sen, että juon harvemmin. Sitten juon taas entistä harvemmin kun krapula tuntuu niin kamalalta pitkästä aikaa.
Mutta tuttu juttu, nykyään 40 + voin juoda enemmän kuin 2 annosta vain jos on ainakin 2 seuraavaa päivää vapaata tiedossa :D