Ostettiin mökki ja nyt pitäisi tyhjentää puucee vinkkejä ettei tule oksu
Ei vaan pysty tyhjentämään, miten ihmeessä sen saa tyhjennettyä ?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biolan kompostikäymälän jäte ei haise millekään, kun sen alkukesästä talven jäljiltä tyhjentää.
Sitä ei kysytty.
Eipä niin, mutta hyvä neuvo, ettei tarvi pelätä enää tyhjennystä. Liika tieto ei tuossa asiassa ole pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Niin ja sinne ei kannata pissata. Vain numero kaksi ulkohuusiin ja pissat luontoon.
Ja reikiä pöntön pohjaan, niin kusi valuu läpi ja ainoastaan paskat jää pönttöön.
Juuri näin. Reikiä pohjaan. Joka käytön jälkeen kuiviketta reilusti.
Mä olisin ennen ostoa sanonu myyjälle,et tyhjää huussin ennen kauppoja. Sit olisin hakannut kopin maan tasalle ja tehny sellasen kompostoivan tilalle.
"Sinä et pysty tietämään mikä minun tilanteessani olisi järkevintä. Meillä ei ole kaivoa, eikä käsittääkseni kenelläkään lähinaapurillakaan. Juomavedet haetaan kylältä seinästä. Rantaan on matkaa yli 50 metriä, eli sekään ei liene ongelma.
Heti kun voitan lotossa hoidan asiani moitteettomasti. Sitä odotellessa teen niin kuin parhaaksi katson eli en tee huussille mitään."
Itse puhuit laittomasta, ja itse teet tuplasti laittomasti. Mä en puhunut kaivosta mitään, huussijätteiden hautaaminen maahan on silti laitonta. Tarvitsetko sä tosiaan lottovoiton että sulla on varaa hommata joku kylmäkomposti? Jestas. Siihen käy vaikka vanha pakastin.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä et pysty tietämään mikä minun tilanteessani olisi järkevintä. Meillä ei ole kaivoa, eikä käsittääkseni kenelläkään lähinaapurillakaan. Juomavedet haetaan kylältä seinästä. Rantaan on matkaa yli 50 metriä, eli sekään ei liene ongelma.
Heti kun voitan lotossa hoidan asiani moitteettomasti. Sitä odotellessa teen niin kuin parhaaksi katson eli en tee huussille mitään."
Itse puhuit laittomasta, ja itse teet tuplasti laittomasti. Mä en puhunut kaivosta mitään, huussijätteiden hautaaminen maahan on silti laitonta. Tarvitsetko sä tosiaan lottovoiton että sulla on varaa hommata joku kylmäkomposti? Jestas. Siihen käy vaikka vanha pakastin.
Aina ei voi tehdä niin kuin kuuluisi, tämä on näitä valitettavia elämän raakoja tosiasioita. Hyvä että olet niin kultalusikka p e r s a u k s i s s a syntynyt että elämäsi on mennyt normaaleja latuja pitkin ja sinulla on varaa toimia lain mukaan.
Kaivosta puhun sen takia, koska pohjavesi on ainoa syy siihen miksi tapauksessani ei jätteitä maahan saisi kaivaa. Jos lähistöllä ei ole yhtään kaivoa ei ole ongelmaa asiassa.
Ei ole voimavaroja eikä mielenkiintoa alkaa mihinkään kompostointihommiin, kun en sillä mullallakaan mitään tekisi.
Mutta mitäpä sitä yrittää hyväosaiselle mitään selittämään, turha toivo että ymmärrys riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei voi tehdä niin kuin kuuluisi, tämä on näitä valitettavia elämän raakoja tosiasioita. Hyvä että olet niin kultalusikka p e r s a u k s i s s a syntynyt että elämäsi on mennyt normaaleja latuja pitkin ja sinulla on varaa toimia lain mukaan.
Kaivosta puhun sen takia, koska pohjavesi on ainoa syy siihen miksi tapauksessani ei jätteitä maahan saisi kaivaa. Jos lähistöllä ei ole yhtään kaivoa ei ole ongelmaa asiassa.
Ei ole voimavaroja eikä mielenkiintoa alkaa mihinkään kompostointihommiin, kun en sillä mullallakaan mitään tekisi.
Mutta mitäpä sitä yrittää hyväosaiselle mitään selittämään, turha toivo että ymmärrys riittäisi.
Ei juma miten puusilmä olet 🤣 Sulla on MÖKKI, ja vingut "muiden hyväosaisuudesta" 🤣 mä olen pitkäaikaissairas ja asun pysyvästi torpassa jossa on vain ulkohuussi ja kantovesi. Että katsopa nyt peiliin ja mieti ihan hetki.......
Oota toki kärpäset ja paarmat paikalle
Vierailija kirjoitti:
Oota toki kärpäset ja paarmat paikalle
Niin ja paskan haju. Nyt ei kannata tyhjentää
Jos noin voimille ottaa huussin tyhjennys, niin taitaa huussi olla laiton, sillä hoidettu huusi ei haise ja se on lähes kompostoitunut.
Tuskin ap:n huussi enää haisee, viiden vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ap:n huussi enää haisee, viiden vuoden jälkeen.
Mut kyl mua jäi nyt harmittaa et saiko se sen tyhjennettyä?
Erotteleva huussi on hyvin helposti toteutettava ja hyvä ratkaisu. Saaveja kiinteälle jätteelle voi olla 2, jolloin käytetty ja tyhjennetty saa jäädä odottamaan vuoroaan seuraavaan vuoteen. Ja keväällä aina håtyhjäys ennen kuin kukaan on ehtinyt huussiin pyllistelemään.