Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai pienituloisellakin ihmisellä on oikeus

lomalle
03.06.2019 |

pieneen lomareissuun?

Menin eilen äidilleni sanomaan että loppukesän toisella lomapätkällä lähden taas vuokra-mökille lasteni kanssa. Äitini marmatti, että miksi ihmeessä - tyyliin?

Tiedän tietysti, että heinäkuu on taas tiukkaa, kun on pakolliset menot ja mökin vuokra kahdessa erässä. Mutta keneltä se on pois, ei keltään muulta kuin minulta. Väliaikaisesti on yksinkertaisempaa ruokaa tarjolla. Vaan kun kesääni haluan mökki-loman kuuluvan, niin tuonkin valinnan kestää / jaksaa sen voimalla.

Saatikka miksi köyhemmän ihmisen pitäisi täällä kaupungissa kökkiä, miksei meillä ole muka oikeutta pieneen lomareissuun?

Kyllä se lapsillekin tekee hyvää päästä luontoon leikkimään aamusta iltaan, saa käydä uimassa milloin tekee mieli, saunotaan iltaisin, grillataan makkaraa.... noista tulee lapsille kivoja kesämuistoja.....

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keneltä se on pois...sinun lapsilta? Ei nyt voida, kun vuokrattiin se mökki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomareissu ei ole ihmisoikeus, vaan omien varojen mukaan kustannettava asia.

Vierailija
4/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä mammat vain pimpttävät joka ketjussa? Ei ihme että elämänne on todella ankeaa.

Vierailija
5/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jokaisella ihmisellä on oikeus "lomareissuun", jos sen itse mksaa!

Vierailija
6/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa maalle kokonaan niin voi joka ilta saunoa ja grillata ja lapset voi olla koko päivän pihalla.

Vierailija
7/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin maalta tänne kaupunkiin, koska en halunnut "pitkää" työmatkaa ajella ees'taas päivittäin. Mutta kesällä tykkään viikon olla mökillä.

Vierailija
8/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa lapset toivoo tasapainoista arkea vai viikon mökkilomaa?

Vierailija
9/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat vielä pieniä. Ei heillä ole vielä kummoisia vaatimuksia.

Vierailija
10/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on arjessa samat tutut rytmit lapsilla.

Vierailija
11/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi tietää, että olet lainaamassa tältä rahaa tai muuten uhriutumassa, kun sitä rahaa ei ole edes ruokaan ja kutsuu teitä velvollisuudesta syömään? 

12/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse maksat lomasi niin ei ongelmaa

Vierailija
13/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ja nyt kaipaat posiitiivista palautetta, kuinka olet loman arvoinen? 

Vierailija
14/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäsi, jonka lompakolla loisit? Jeccica tarvii, mut mul ei oo rahaa?

Vierailija
15/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän tietysti, että heinäkuu on taas tiukkaa" Kuule,ihan vinkkinä:ite olin kanssa aikoinaan pienituloinen. MUTTA: meillä oli tyyli tämä,koko vuosi "kerättiin" lomarahaa,yhdessä. Keino on yksinkertainen. Aina kaupassa jos lapsi oli mukana ja halus jotain,niin kysyin,laitetaanko kewsälomarahastoon tämä euro? Joo. Ok. Ite mietin,ostanko tämän,tarvitsenko,no en,säästöön. Sillai mietittiin joka kerta,no melkein aina. Ja meillä oli myös purkki,johon kerättiin kolikoita.

Sitten kun oltiin lomalla,niin mun ei tarvinnut sanoa joka jäätelöön "ei nyt,ei ole rahaa" tai jos halus mönkijäajelulle tai Lintsillä makkaraperunoita jnejne.  Itellä oli alussa vaikeeta kun oli tottunut aina sanomaan "ei oo rahaa."

Kummasti sitä vaan saa säästöön,juuri pitkin vuotta kun sen ajoittaa.Säästää puhelinlaskuissa sun muissa pienissä.

Koita ens vuodeksi,ja sovi lasten kanssa yhdessä,että tietävät etukäteen. i tartte pelkkää henäkuuta kärsiä.

Jos aatellaan että sun mökkireissu ois 1300,00 vuokrineen ja ruokineen jne niin sun ei tarvii säästää kuin 3,50 euroa päivä ens vuotta varten. Ei ole paljoa.

Vierailija
16/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pienituloisena koskaan kertoa mistään kivasta asiasta elämässä muille. Pienituloisen pitää olla masentunut ja nöyrä. Ei saa iloita mistään. Pienituloisen kuuluu muistaa olevansa yhteiskunnan halveksuttua pohjasakkaa, jonka tulee pokkuroida herrasväkeä itseään häveten.

Olisikohan ap:n äiti katkera siitä, että hänellä ei ole itsellään mökkiä? Ja sitten harmittaa kun oma lapsi ja lapsenlapset pääsee mökille? Minun mummoni suomi äitiäni ulkomaan matkoista, ja veikkaan että syynä oli se, ettei hän itse ollut koskaan päässyt mihinkään.

Vierailija
17/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa rahaa äidiltäni ja itse tämän lomani maksan.

Enkä koe heinäkuuta kärsimyksenä. Pienien tulojen kanssa tottuu elämään, että kun rahaa ei kummoisesti ole, niin sitä ei ole.

Vierailija
18/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla äitini viihtyy lähinnä kotona. Eipä hän siksi kai tykkää, että kukaan muukaan käy yhtään missään reissussa. Ulkomaan matkoja hän varsinkin pitää ihan höpöhöpö-hommana.

Vierailija
19/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata pienituloisena koskaan kertoa mistään kivasta asiasta elämässä muille. Pienituloisen pitää olla masentunut ja nöyrä. Ei saa iloita mistään. Pienituloisen kuuluu muistaa olevansa yhteiskunnan halveksuttua pohjasakkaa, jonka tulee pokkuroida herrasväkeä itseään häveten.

Olisikohan ap:n äiti katkera siitä, että hänellä ei ole itsellään mökkiä? Ja sitten harmittaa kun oma lapsi ja lapsenlapset pääsee mökille? Minun mummoni suomi äitiäni ulkomaan matkoista, ja veikkaan että syynä oli se, ettei hän itse ollut koskaan päässyt mihinkään.

Masentuneilla sosiaalisessa mediassa tämän tyyppinen toimiminen onkin erittäin tärkeää. Miksi minä en muka saisi. Haetaan juuri sitä, että muut vähän kehuskelee. Hieno, että ap että lähdette lomalle! 

Vierailija
20/30 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se mökkivuokra on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan