Harvassa on ne ihmiset, joiden edessä pystyy olemaan
heikko ja haavoittunut, surullinen, silloin kun on vaikeaa. Onko sinulla elämässäsi tällaista ihmistä, johon voit luottaa heikollakin hetkelläsi? Ihmistä, joka ymmärtää, kulkee rinnalla, ei naura, ei pilkkaa, eikä paina entisestään alas. Kyllä löytyy ihmisiä, joiden kanssa puhua niitä näitä, että kuuluu vain hyvää ja menee hyvin.
Kokemuksia, mielipiteitä?
Kommentit (11)
Jokatoinen vastaantulija arvioi heikkouksiani.
Kahdelle ystävälleni voin kertoa rajoitetusti myös ikävistä asioista. Perheelle ei onnistu lainkaan: yksi menee niin tolaltaan että auttajasta tulee heti autettava, toisella nousee defenssit välittömästi niin pystyyn että tulee entistä pahempi olo... Että kyllä tässä saa aika yksin olla omien ongelmiensa ja olojensa kanssa.
Minulla ei ole ketään, keneen voisin täysin luottaa. Sellaista jonka seurassa tuntisin, että heikkouden näyttäminen on ok eikä sitä tarvitse piilotella ja hävetä.
Siskoni sekä kaksi ystävääni. Lisäksi äitini ja aikuinen tyttäreni, mutta heidän kohdallaan en halua turhaan huolestuttaa eli vähän mietin, mitä ja ennenkaikkea millä tavalla kerron jostain asiasta.
No siinä on vähän se, että jos etsit uusia ihmisiä vain se mielessä, että pääset näyttämään heikkouksia... kuka haluaa ryhtyä sinulle terapeutiksi? Todennäköisemmin löydät toivomiasi ihmisiä elämääsi, jos heikkouksiesi lisäksi löydät ja tiedostat myös vahvuutesi ja annat näin ollen tasapainoisemman ja monipuolisemman kuvan itsestäsi toisille.
hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty hyöty
raha raha raha raha raha raha raha raha raha
raha raha raha raha raha raha raha raha raha
kilpailu kilpailu kilpailu kilpailu kilpailu kilpailu kilpailu kilpailu kilpailu kilpailu
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ketään, keneen voisin täysin luottaa. Sellaista jonka seurassa tuntisin, että heikkouden näyttäminen on ok eikä sitä tarvitse piilotella ja hävetä.
Sama täällä. Minulla on kuitenkin sattunut hyvä tuuri ja olen elämässäni muutamaan kertaan saanut tukea ja turvaa yllättäviltä tahoilta silloin, kun on ollu erityisen haastavaa. En tiedä, mikä kohtalon positiivinen oikku tämä on ollut, mutta olen joka tapauksessa valtavan kiitollinen näille ihmisille siitä, että sattuivat polulleni sattumalta ja täysin pyytämättä tarjoten korvaamatonta tukeaan.
Kerran olin, köniin tuli. En ole enää. Terveiset vaan sille naiselle. Ja ei, en ollut päällekäyvä, vaan olin avoin tunteistani. Toinen vain käytti hyväkseen ihastustani sekä nautti saamastaan huomioista. Olin hölmö.
Surullista että tällaistakin joutuu nykyään kyseenalaistamaan. Jokainen on heikko, eikä siinä ole mitään vikaa!