Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän pääomatuloilla ja täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt Rinteen hallitusohjelmasta!

Vierailija
02.06.2019 |

Asun Etelä-Helsingissä, en omista autoa, en käy töissä, opiskelen ja harrastan kulttuuria. Olin aluksi vähän huolissani siitä, mitä kansanrintamahallitus saa aikaan mutta huoleni olikin näemmä turha. Verotaakkani ei juurikaan Ansiotuloistahan nämä satsaukset kulttuuriin ja hyvinvointiin otetaan. Kyllä nämä bensa- ja terveysverot koskevat eniten sitä prismakansaa, jotka ajaa markettiin ostamaan sipsejä, limuja ja karkkeja. Itse olen esim oopperan ja teatterin suurkuluttaja ja ruotsinkielen suuri kannattaja.

Tosi hyvä fiilis nyt!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis verotaakkani ei juurikaan kasva. Ja satsaus maaseutuun ja maatalouteen on tosi yes tällaiselle kartanonomistaja suvun jäsenelle. Metsäverotuksen ja hakkuukiintiöiden pitäminen samana oli kyllä ihan taivaan lahja meille, koska perheellä yli 800 ha metsää :)))

Vierailija
2/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinulla on omaisuutta, koska noilla järjenlahjoilla voisi olla vaikeaa elättää itseään. 

Minulla on itsellänikin pääomatuloja, mutta olen silti työelämässä ja aion myös olla niin kauan kun nautin työstäni ja olen terve. Perheemme asuu pk-seudulla omakotialueella, jonka julkista liikennettä on vuosi vuodelta heikennetty. Lapsia on toisinaan pakko viedä autolla harrastuksiin ja kuljen itse myös autolla töihin. Vaihtoehtona olisi kävely + bussi + metro + bussi, ja matka-aika kolminkertaistuisi. Se ei ole arjessa realistista, joten matkat on pakko tehdä autolla. 

Auto on meille ja monelle muulle ei-ydinkeskustassa asuvalle jo nyt kalliisti verotettu välttämättömyys. Vielä pahemmin polttoaineveron korotus iskee satoihin tuhansiin suomalaisiin isojen kaupunkien ulkopuolella ja haja-asutusalueilla. Vain keskustassa asuvat voivat kuvitella, että ihmiset ajelisivat autolla välinpitämättömyyttään tai muuten huviksensa. Hyvin monelle autoilu on korkeista kustannuksistaan huolimatta ainoa mahdollinen väline siirtyä paikasta toiseen.  

Jos ydinkeskustan asuntojen hintoja halutaan entisestään nostaa, tuhotaan ihmeessä mahdollisuudet liikkua ja elää sen ulkopuolella. Ehkä me ja monet muutkin palaamme sitten joukolla keskustaan nostamaan neliöhintoja ostamalla isot asunnot pois ja yhdistämällä pieniä. Sillä politiikalla saadaan lopulta ainakin tuilla elävät ja pienituloiset häädettyä kauas metroradan varteen. 

Vierailija
4/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Yllättävän pienillä vaurioilla selviän.

Itse tosin käyn myös töissä, mutta ajattelin vähentää työntekoa vielä nykyisestä. Riittävän pienillä ansiotuloilla siirryn negatiivisen verotuksen piiriin, eli käytännössä "me tienataan tällä".

Vierailija
5/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
6/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan fantastista. Menetkö nyt suutelemaan eduskuntatalon portaita?

Vierailija
7/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti toisen asteen ilmaiset oppimateriaalit toteutuu. Olisi todella hieno juttu meidän perheelle.

Vierailija
8/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipihan se olla niin, että tämän hallituskauden aikana pääomatulovero nousee oikein kunnolla.

Vassarit eivät ole milloinkaan hyväksyneet, että ykstyisellä ihmisellä on pääomaa yllin kyllin.

Saattaakin olla, että riemuitset ennenaikojaan.

Mitähän se pääomavero on tällä hetkellä, muistaakseni jossain tuolla 32 %:n kieppeillä?

Vierailija
9/9 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se pääomavero on tällä hetkellä, muistaakseni jossain tuolla 32 %:n kieppeillä?

Vero.fi osaisi varmasti sen sulle kertoa.

Pörssiyhtiöiden kohdalla 30/34% 15% verovapaan tulon ylittävältä osuudelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan