Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä, tai puolisollanne, on kestänyt toipua keuhkokuumeesta?

Vierailija
02.06.2019 |

Miehellä alkoi lieväoireisena flunssana 2vkoa sitten jossa nousi äkkisiltään tautipvän 2 iltana kuume, kävi työterveydessä jossa tulehdusarvojen tsekkaus (n.90) ja sai ab-kuurin. Kotona oltuaan, kuumeisena, seur 3-4vrk meni uudelleen lääkärille, crp n.150 ab-kuurista huolimatta ja keuhkortg jossa todettiin selkeä keuhkokuume parin varjostuksen myötä. Toinen ab-kuuri mukaan menuuseen ja vielä tuleva viikkokin kys.antibiootteja popsittavana ja sairaslomalla ollut nyt siis 2vkoa. Ei jaksa paljoakaan edelleenkään, nytkin nukkumassa, mutta kuumeilu sentään loppunut ja saanut syötyäkin.
Aika rajua on ja ihmetyttää mistä napannut pöpön, ei edes flunssan jälkitaudiksi voi sanoa, kun niin nopeasti meni niin huonoksi levosta ja ensimmäisestä ab-kuurista huolimatta..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesta taudista 2-3 viikkoa, keuhkokapasiteetin palautuminen kesti n. vuoden.

Vierailija
2/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kolme viikkoa sairaslomalla, niistä kaksi viikkoa kovassa kuumeessa. Yskä kesti toipumisvaiheessa vielä kolmisen viikkoa, muuten kunto alkoi pikkuhiljaa palautua parin viikon kuluttua. Keuhkokuume on kova tauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova tauti. Itse saikulla keuhkokuumeesta 2vkoa, jonka jälkeen sydänlihastulehdus jälkitautina. Nyt 4kk kuluttua sydän ei vieläkään täysin kunnossa. Kannattaa levätä. Itse lepäsin, mutta pidempi saikku olisi ollut paikallaan ( ei olisi tullut sydänoireita).

Vierailija
4/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ottaa aikansa, yllättävänkin kauan. Kannattaa ehdottomasti syödä maitohappobakteerivalmisteita vielä kauan taudin talttumisen jälkeen, ja liikaa hötkyilyä kannattaa välttää. Oikeasti sekä tauti että ab-kuuri ovat molemmat rankkoja ja rasittavat kehoa. Anna siis aikaa miehellesi toipua, ja jopa vaadi häntä ottamaan rauhassa (hyvä, jos se häneltä luonnostaan nyt sujuukin).

T. Kaksi kertaa sairastanut

Vierailija
5/5 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomaa kuukauden hengenahdistuksen ja yskimisen vuoksi. Keuhkoja kuuntelemalla kuului myös rohinoita, vaikka ab-kuuri kesti vain sen 2 viikkoa. keuhkokuvissa taisin käydä kolmesti. Väsynyt olin vielä pitkään työhön palattuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme