Onkohan tuore miestuttavuus uskovainen?
Käyttää välillä sellaisia sanoja joita en ole koskaan kuullut ei-uskovaisen suusta, tyyliin jumis jos puhe sivuaa jotenkin jumalanpalvelusta. Ei kiroile, ei polta, ei käytä alkoholia. Ei ole ehdotellut mitään vaikka ollaan tunnettu nyt talvesta ja oltu säännöllisesti tekemisissä. Itse miellän kaverilliseksi mutta yhteydenpito on ehkä vähän liian tiivistä pelkäksi ystävyydeksi kuitenkaan. Ollaan ihan reippaasti keski-ikäisiä molemmat.
Kommentit (4)
Voi kuulostaa uskalletulta, mutta - kysy häneltä? Uskovaiset pääsääntöisesti kertovat mielellään uskostaan. Vähän niinkuin kommunistit kommunismista, vihreät ilmastoöyhötyksestä jne.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuulostaa uskalletulta, mutta - kysy häneltä? Uskovaiset pääsääntöisesti kertovat mielellään uskostaan. Vähän niinkuin kommunistit kommunismista, vihreät ilmastoöyhötyksestä jne.
No ei välttämättä puhu mielellään, jos epäilee että toinen osapuoli suhtautuisi asiaan jotenkin negatiivisesti. Itse asiassa mielestäni koko kuvio viittaa siihen, että on uskossa mutta ei ole halunnut sanoa sitä suoraan. Haluaa ehkä rakentaa vahvemman tuttavuuden ennen asian ottamista puheeksi, niin olisi ehkä pienempi riski että yhteydenpito loppuu siihen, jos toinen jo tietää että ihan mukava tyyppihän se on. Jotain tällaista ajattelen. Jos on olemassa mahdollisuus että tästä rakentuisi muutakin kuin pelkkää ystävyyttä, niin asia kannattaa ehdottomasti ottaa puheeksi. Siinä tapauksessa pitää yhdessä miettiä, miten näihin asioihin suhtaudutaan, mikäli yhteistä elämää aletaan rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
En taida vielä tohtia udella tällaista. Toisaalta eipä mulla mitään uskovaisuutta vastaankaan ole vaikka itse olen ehkä enemmän sellainen pakanahenkinen kristitty joka ei juuri kirkossa käy. Tuollainen elämäntapa voisi kuitenkin olla ihan virkistäväkin. Ehkä voisin ajatella hänen olevan uskovainen kunnes toisin todistetaan, ainakin nyt nykytiedon valossa :) ap
Heittäkääs kokemusta tai arvauksia miten käyttäytyy uskovainen mies, voisiko olla tästä kyse? ap