Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan voi käyttää samaa likaista kahvikuppia?

Vierailija
02.06.2019 |

Olen laiska. Mielelläni minimoin kaiken vaivan, mutta se ei tietenkään saa tapahtua terveyden kustannuksella.
Kotona otan maanantaiaamuna kaapista puhtaan kahvikupin, juon siitä kahvia, jätän sen pöydälle. Juon siitä taas päivällä. Illalla en tietenkään tiskaa sitä. Juon siitä taas tiistaina. Aina kuppi on pöydällä likaisena.
Milloin kuppi pitäisi tiskata? Tarvitseeko sitä koskaan tiskata? Jos kuppi on likainen liian kauan niin alkaako siitä väistämättä saada merkittävän paljon haitallisia mikrobeja eli terveys huononee? Mikä se aikaraja on, siis mikä on "liian kauan"? Pitääkö tiskata joka ilta? Vai riittääkö kerran viikossa? Vai kerran kuussa? Vai...?
Tämä on mielestäni ihan oikeasti mielenkiintoista pohdittavaa. Tiskaaminen on mälsää. Tiskaamisen välttelemisen pohtiminen on mukavaa.
PS. Olen mies ja asun yksin, jos se ei jo muuteskin ollut päivänselvää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään punk-henkisesti kaataa kahvit vanhan mukin pohjalle, jossa irvistelee päiviä sitten kuolleet pikkuiset kukkakärpäset.

Joskus ne nousee pintaan ja joskus ei.

En jaksa innostua reagoimaan jotain niinkin pientä kuin pienet kärpäset.

Olen kova jätkä ja otan tarvittaessa asiasta matsia pihalla. Siis jos jotain ärsyttää niin otan matsia ja tappelen nyrkein kahvimukini kunnian puolesta. Sinä et sitä pese, se on minun mukini.

Vierailija
22/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuksaa ei pestä koskaan.

Mutta kyllä se kannattaa huuhtaista joka käytön jälkeen tunturipuron puhtoisella vedellä.

Se on ikävää jos keskellä ei-mitään alkaa löysää lentää molemmista päistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaansa asti.

Vierailija
24/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppiinhan kaadetaan aina kuumaa kahvia, se kyllä tappaa mahdolliset pöpöt. Ja kahvissa lilluvat kuolleet bakteerit toimivat rokotteen tavoin ja vahvistavat kehosi puolustusjärjestelmää.

t: olen lääkäri, kyllä minä tiedän

Vaikka kahvi olisi sata-asteista niin kupin seinämään jää aina ohut rajakerros missä lämpötila putoaa nopeasti niin alas että bakteerit voivat jatkaa elämää.

t. insinööri

Vierailija
25/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aplle mielenterveyspalveluita, jos et kykene kahvikuppia pyöräyttämään kuuman veden alla 5 sekuntia, kun olet lopettanut kahvin juonnin. Miten sä sitten jaksat edes näpytellä tänne tekstiä ja tuhlata aikaasi tällaisiin joutavuuksiin? Meillä on tietääksemme vain yksi ainutkertainen elämä.

Miten on autuaampaa tuhlata sitä ainoaa elämäänsä tavaroiden hyvinvoinnista huolehtimiseen kuin kanssaihmistensä huvittamiseen jakamalla arkielämän hauskoja yksityiskohtia?

Vierailija
26/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never.

Vierailija
27/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök. Ei ole iso vaiva huuhtaista kuppi vesihanan alla tiskiharjaa käyttäen.

Kahvi maistuu hyvältä puhtaasta kupista, likaisesta ei.

Olet varmasti kokeillut molempia, muuten et voisi antaa tällaista lausuntoa.

Mutta makukokemus on henkilökohtainen. Naapurisi voi hyvinkin tykätä kahvistaan enemmän patinoituneesta kupista nautittuna.

Vierailija
28/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppiinhan kaadetaan aina kuumaa kahvia, se kyllä tappaa mahdolliset pöpöt. Ja kahvissa lilluvat kuolleet bakteerit toimivat rokotteen tavoin ja vahvistavat kehosi puolustusjärjestelmää.

t: olen lääkäri, kyllä minä tiedän

Kahvi on n. 70-asteista. Monet pöpöt lisääntyvät noissa lukemissa.

t:sairaalahuoltaja

Vierailija
29/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tiskien pesemisen kanssa sama juttu kuin käsien pesemisen ja pyllyn pesemisen kanssa? Siis että se kannattaa tehdä hyvin tai ei ollenkaan. Jos tekee huonosti niin vain pahentaa tilannetta, siis tulee entistä likaisempi lopputulos. Jos tiskaat huonosti niin vain siirrät likaa tiskiharjasta kahvikuppiin. Hyi!

Ei minun tiskiharjani ole likainen. Toinen tiskiharja on padoille ja pannuille, toinen lautasia ja ruokailuvälineitä varten. Pöydällä on pumppupullossa Fairy-vaahtoa, josta otan hiukan vaahtoa tiskiharjaan ja pyöräytän kahvimukin tai -kupin puhtaaksi. Huuhtele. Tietenkin puhtaalla vedellä. Ja tiskiharjat huuhtelen kiehuvalla vedellä, jota myöskin tulee hanasta.

Ei sun hanasta kyllä kiehuvaa vettä tule.

Vierailija
30/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tiskien pesemisen kanssa sama juttu kuin käsien pesemisen ja pyllyn pesemisen kanssa? Siis että se kannattaa tehdä hyvin tai ei ollenkaan. Jos tekee huonosti niin vain pahentaa tilannetta, siis tulee entistä likaisempi lopputulos. Jos tiskaat huonosti niin vain siirrät likaa tiskiharjasta kahvikuppiin. Hyi!

Ei minun tiskiharjani ole likainen. Toinen tiskiharja on padoille ja pannuille, toinen lautasia ja ruokailuvälineitä varten. Pöydällä on pumppupullossa Fairy-vaahtoa, josta otan hiukan vaahtoa tiskiharjaan ja pyöräytän kahvimukin tai -kupin puhtaaksi. Huuhtele. Tietenkin puhtaalla vedellä. Ja tiskiharjat huuhtelen kiehuvalla vedellä, jota myöskin tulee hanasta.

Ei sun hanasta kyllä kiehuvaa vettä tule.

En tietenkään tiedä kertooko juuri tuo kirjoittaja totuuden, mutta itse asia ei ole mitenkään mahdoton: https://www.grohe.fi/fi_fi/keittio/keittiohanat-vedensuodattimella/groh…

Eli hanasta voi todellakin saada kiehuvaa vettä.

Vierailija
31/31 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan henkilökohtaisten mukien mustuusasteesta päätellen kauan, jos et käytä maitoa kahvin seassa.