Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulo hylätty

Vierailija
02.06.2019 |

Ja samoin työttömyysturva hienoa veneen alle asumaan vaan

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v*ttu! Työnhaku pitää itse laittaa ja pitää voimassa. Ei luoja tätä ihmisten uusavuttomuutta, kaikki pitäis saada ilman mitään vaivannäköä ite. 

Vierailija
82/91 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi hylätä toimeentulon? Aika kylmäävä ajatus.

No ei kukaan. Lain mukaan näissä mennään, ap puhuu nyt ihan höpö juttuja. Ei halua kertoa tai osaa lukea perusteluja päätöksestä. Syy nyt ei kuitenkaan ole se mitä haluaa antaa ymmärtää.

En ymmärrä tätä juttua, että kuka voi hylätä toimeentulon, ap itsekö ja sitten sitä katuu? Eikö voisi vaan pyrkiä takaisin töihin tai mistä saanut toimeentulon?

Jos ei ap osaa ilmaista itseään ymmärrettävästi, niin voihan toimeentulo siitäkin kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 635e sossutukea ja 300e asumistukea. 500e elämiseen, 390e vuokraan ja yks lasku maksetaan. Olen opiskelija joka ei oo vuosiin saanut opintotukea. Kiitos.

Vierailija
84/91 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko tukea Porvoon sossusta?

Vierailija
85/91 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä voi olla näin paljon sossupummeja, neuvot tulee kuin opaskirjasta??

Vierailija
86/91 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aplla on vippivelkoja ja asuu äidillään? Ei niitä korkoja kela maksa eikä lainaakaan. Mitä menoja sulla on? Äiti ruokkii kyllä etkä maksaa asumisesta itse?

yhyy kela kiusaa kun ne ei suostu maksamaan mun pikavippivelkoja😭

Vierailija
87/91 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v*ttu! Työnhaku pitää itse laittaa ja pitää voimassa. Ei luoja tätä ihmisten uusavuttomuutta, kaikki pitäis saada ilman mitään vaivannäköä ite. 

Tervetuloa Suomeen, meilläkin maailman parhaasta koulujärjestelmästä huolimatta on kansassa ap:n kaltaisia tyyppejä jotka oikeasti kuvittelee että itse ei tarvitse tehdä yhtään mitään ja aina kun jokin menee pieleen niin vika on yhteiskunnassa tai muissa ihmisissä, ei ikinä itsessä. Tsemppiä vaan jos tuollaasenteella joskus aikoo vielä työelämään.

Vierailija
88/91 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Kelaan ja vaadi oikaisua. Ei ole ollut ammattitaitoinen käsittelijä.

Ei kun tee uusi tavallinen hakemus ja kerro missä oli virhe.  OIkaisuvaatimus on rankka prosessi.  Lainaus Kelan sivuilta 

"Kelan oikaisuvaatimuskeskus käsittelee perustoimeentulotukipäätöksiä koskevat oikaisuvaatimukset. Oikaisuvaatimuskeskus on Kelan muusta ratkaisutoiminnasta erillinen yksikkö.

Oikaisuvaatimusten käsittelyaika viikolla 22

Oikaisuvaatimusten keskimääräinen käsittelyaika: 46,2 kalenteripäivää"

Vierailija
89/91 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavasin tänään lapsen kuusisivuista asuntotukipäätöstä enkä yhtään ihmettele, ettei sitä välttämättä heti kättelyssä jaksa lukea ajatuksella alusta loppuun. Minä jaksoin lukea, kun olin ilmeisesti asiasta lasta kiinnostuneempi ja kyllä se päätös oli hyvin selkeä ja tekstikin oli aseteltu harvakseltaan niin että sitä oli hyvin helppo lukea. Vähän joka kohdassa oli selitetty sovellettavia lainkohtia ja selvennetty laskutoimituksia. Minä löysin sieltä nopeasti hakemani tiedon (liikaa maksettua asumistukea ei peritä takaisin), mutta lapsen silmiin tämä tieto ei ollut osunut tai sitten ei ollut vaan kiinnostanut tarpeeksi, että olisi jaksanut katsella päätöstä tarkemmin. Kyseessä kuitenkin opinnoistaan mallikkaasti suoriutuva korkeakouluopiskelija, joka on myös osa-aikaisessa asiantuntijatyössä. Joten en yhtään ihmettele, että joku jolla on koko elämä vähän sekaisin, ei jaksa näitä pitkiä päätöksiä tarkkaan lukea.

Toimeentulotuki on kuitenkin niin tärkeä, että sen kohdalla kuvittelisi löytävänsä ne viimeiset voimat, jolla päätös luetaan. Jos ei itse silti ymmärrä, kysyy jotain tolkullista ihmistä lähipiiristä lukemaan ja vääntämään rautalangasta, mitä siinä sanotaan. Tuon asumistukipäätöksen perusteella sanoisin kyllä, että päätökset ovat hyvinkin selkokielisiä ja hyvin perusteltuja. 

Vierailija
90/91 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli 635e sossutukea ja 300e asumistukea. 500e elämiseen, 390e vuokraan ja yks lasku maksetaan. Olen opiskelija joka ei oo vuosiin saanut opintotukea. Kiitos.

Kelasta tuli eli "sossusta". Ihan lainmukanen. 497e käyttöön, vuokra alle 400e ja yks lasku. Tekee vajaa 900e yhteensä

Vierailija
91/91 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan mielipuolista että mulla oli laskettu tilille viemäni raha talletusautomaatilla tuloksi kelalla vaikka maksoin sillä laskuja ja tiliotteissa näkyy se että raha on heti käytetty. Olen myös lainannut äidiltä ja sisaruksilta rahaa muutamia kymppejä ja niitäkin on katsottu tuloksi. Nyt en saanut toimeentulotukea ja käsittelijä oli joku eri kyykyttäjä. Viime kuun toimeentulotuessa tilanne ja lainat tilillä yms oli ihan samaa luokkaa ja siinä niitä ei huomioitu tulona koska tili oli tyhjä ja rahaa ei ollut. Kela käsittelee ihan mielivaltaisesti noita. Pitää taas tehdä kirjallinen valitus ja menee 2 viikkoa ainakin ennen kuin asia oikaistaan. Tuo 2 viikkoa pitää sitten pyhällä hengellä elää.  MITEN VOI OLLA SYSTEEMI että laskut pitää maksaa tililtä ja käteisenä pankissa niitä ei voi maksaa. Sitten kun viet tilille rahaa ja maksat laskuja niin se katsotaan tuloksi ja vähennetään entisestään. Tilille ei mitään saa viedä mutta laskut pitää maksaa kuitenkin. Tällöin pitää olla mahdollisuus maksaa laskut käteisenä tai niin että se ei vaikuta toimeentulotukeen