Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat eväät töihin

Vierailija
02.06.2019 |

Aloitan huomenna kesätyöt ulkohommissa ja ohjeistettiin ottamaan omat eväät mukaan. Millaisia eväitä suosittelisitte? Olen parikymppinen liikkuva mies, joten energian kulutus on korkea ja olen tottunut syömään useamman lämpimän aterian päivässä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut syömään monta lämmintä ateriaa päivässä, hanki ruokatermos. Siis sellainen, joita metsureilla on mukana.  Aamuisin täytyy nousta sen verran aikaisemmin ylös, että ehtii kuumentaa siihen ruuan, tai vaikka valmistaa. Pikaisesti valmistuvat keittoruuat kypsyvät siinä samalla kun syöt aamupalaa, ja mikä tahansa ehtii kuumeta termokseen laitettavaksi. Se on sinun oman mielesi mukaan jotain  pussikeittoa, edellisen päivän aterian tähteitä tai vaikka kaurapuuroa. Monissa malleissa on erikseen kastikekuppi, jos haluaa lisätä kastikkeen vasta sitten, kun sitä syö. Muista pestä termos huolellisesti aina käytön jälkeen!

Nyt kaupoissa on monenlaisia kuivamuonapurkkeja, jotka valmistetaan lisäämällä kuumaa vettä. Näitä varten tarvitset termospullon, jossa on se kuuma vesi, ja ehkä toisenkin kahvia varten.

Muuten mikä ruoka tahansa säilyy aamusta lounasaikaan, vaikka ei olisi mitään erityistä kylmäsäilytystä. Purkkisäilykkeet kulkevat mukana pitempäänkin yllätysnälän varalta.

Vierailija
2/2 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: jos ei ole mahdollisuutta kylmäsäilytykseen, niin eväät rasiaan tmv. ja pari kolme kylmäkallea alle/päälle ja muovipussiin ja paketti esim. reppuun, säilyy hyvänä päivän ajan.

Ihan normaalia ruokaa mitä muutenkin söisit, jos otat leipää niin esim. kanamuna päällä ruokaisempi mitä kurkku jne.

Itse pidän ns.. proteeinirahkoista, tuntuu että pitää nälkää pidempän mitä esim. norm. turkkilainen jugurtti tmv.

Muista aterimet, ellei ruoka ole ns. "leipä-osastoa", ja runsaasi vettä mukaan (ellei ole saatavilla työpaikan puolesta)

Jos ulkohommia, varaa jotain suolaista hellepäivinä, esim. suolapähkinöitä tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme