Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Rinne tuo pakkoruotsin takaisin

Vierailija
02.06.2019 |

Sitä saa mitä tilaa suomen kansa. Hahaa....miksi äänesti pakkoruotsia kannattavaa puoluetta.

Rinne paljasti jo 2015 että hän kävi hakemassa vaalirahoitusta RKPn säätiöitä, ja nyt hän on pääministeri.

http://gamla.hbl.fi/nyheter/2015-03-22/738511/rinne-uppmanar-tala-svens…

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni varrella huomannut, että positiivinen suhtautuminen pakkoruotsiin korreloi positiivisesti yleisen kielitaidon kanssa.

Yleensä ne, jotka pakkoruotsista jurputtavat, ovat samoja ihmisiä jotka eivät muutenkaan opiskele yhtään enempää kieliä kuin pakko on. Eli sikäli argumentti suomalaisten kielitaidon parantumisesta ei toimi.

Poikani ilmoitti lopettavansa lukion nyt ensimmäisen luokan jälkeen mikäli ruotsi on pakko kirjoittaa tähän mennessä englannin kursseista 10, Saksan kursseista 9 Ruotsin kursseista 4, pitkä matematiikka 10, fysiikka 10,, kemia 10.... Olen riemuissani. Kiitos RKP ja SDP.

Vierailija
42/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Men det här är fantastiska nyheter! Varför finländare är så rasistiska mot svenskar? Flerspråkighet är rikedom

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna-Majasta tulee ministeri.

Hej Frällälällälää!

Hamuaako Anna-Maja (Ärkkope) tosiaan ministeriksi?

Vierailija
44/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni varrella huomannut, että positiivinen suhtautuminen pakkoruotsiin korreloi positiivisesti yleisen kielitaidon kanssa.

Yleensä ne, jotka pakkoruotsista jurputtavat, ovat samoja ihmisiä jotka eivät muutenkaan opiskele yhtään enempää kieliä kuin pakko on. Eli sikäli argumentti suomalaisten kielitaidon parantumisesta ei toimi.

Minä taas olen huomannut että fanaattisimmin julkisuudessa pakkoruotsia kannattavat ei ole ruotsinkielisiä itse vaan ovat esim. avioliitossa ruotsinkielisen kanssa.

Sitten on tietty ruotsinkielisten rikkaat säätiösedät, esim. jossain mainittu taxell ja ketä näitä olikaan, mutta nää käyttää vaikutusvaltaansa hiljaisesti. 

Vierailija
45/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP on huorannut jo sata vuotta politiikassa, eikä se ole äänestäjistään kiinnostunut. SDP on olemassa sitä itseään varten. SDPn on ruvennut kansanjohtajaksi, kun kansanedustajan tehtävä on olla edustaja valtioon päin. Siksi SDP tyrkyttää omia ja rahoittajiensa etuja äänestäjilleen. 74% kansasta vastustaa pakkoruotsia mutta se ei saa SDPtä kääntymään pakkoruotsia vastaan.

Vierailija
46/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta pakkoruotsi, muutenhan se olis äänestysperuste. Gallupit on yks juttu, ei kukaan kuitenkaan valitse edustajia sillä perusteella mitä mieltä se on jostain ruotsinkielestä paitsi jotkut suomenruotsalaiset ehkä. Et sori vaan tälle teidän märinälle.

Kyllä kiinnostaa.

74% vastustaa pakkoruotsia ja Persut oli toiseksi suurin puolue.

Åbo Akademi tutkimus

Tutkimuksessa 74% suomalaisista haluaa eroon pakkoruotsista.

Puolet suomenkielisistä pitää ruotsinkielisiä etuoikeutettuina.

Valtaosa suomalaisista haluaa eroon pakko­ruotsista.

Enemmistö eli kolme neljäsosaa kansalaisista haluaisi eroon pakollisesta kouluruotsista, käy ilmi laajasta ja tuoreesta kyselytutkimuksesta, joka tehtiin syys–lokakuussa.

Yli 60 prosenttia on myös sitä mieltä, että koulussa olisi hyödyllisempää opiskella jotain muuta kieltä kuin ruotsia.

http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1419215630306?jako=feffc34c5346a455880b3861…

Vierailija
47/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna-Majasta tulee ministeri.

Hej Frällälällälää!

Hamuaako Anna-Maja (Ärkkope) tosiaan ministeriksi?

Ana-Maja pääsee opetusministeriksi jos vanha merkit pitävät paikkansa.

Vierailija
48/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin idioottimaista koulutuspolitiikalla pelleilyä. Suututtaa nuorten puolesta, tässä ei mietitä nyt heitä ja heidän tulevaisuuttaan vaan käydään typerää poliittista valtapeliä.

Vierailija
49/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saat mitä tilaat suomen kansa. Hahaa....miksi äänestit pakkoruotsia kannattavaa puoluetta SDPtä.

Rinne paljasti jo 2015 että hän kävi hakemassa vaalirahoitusta RKPn säätiöiltä, ja nyt hän on pääministeri.

”Palautetaan toinen kotimainen kieli pakolliseksi aineeksi ylioppilastutkinnossa.”

Kirjaus tarkoittaa sitä, että ruotsin kieli palaa pakolliseksi aineeksi niillä ylioppilaskokelailla, jotka ovat äidinkieleltään suomenkielisiä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ba8caa62-e787-4413-b3fa-bc9e3bb34…

HBL

Antti Rinne kävi ketjuilla RKPn säätiössä ja samalla möi suomalaisten kielivapauden ruotsinkielisille.

Vierailija
50/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, jos tulee.Junteille vähän sivistystä

Vierailija
51/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, jos tulee.Junteille vähän sivistystä

juuri tällaisia kommentteja viljellään silloin, kun yhtään faktapohjaista asia-argumenttia muutoksen perusteeksi ei ole. Koulutuspoliittisesti, elinkeinoelämän ja viennin näkökulmasta uudistus on täysin perusteeton, suorasaan järjetön. Siksi on pakko huudella tunnepitoisia junttijuttuja, koska parempaakaan ei keksitä.

Vierailija
52/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ikäsi on 85 ja asut Närpiössä.

Me muut elämme reaalimaailmassa.

Melkein osuit oikeaan. Ikää 38, ja useiden ulkomailla vietettyjen vuosien jälleen asun nyt synnyinsijoillani Itä-Suomessa.

Vierailija
53/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi edes kerran elämässä matkustaa sieltä Närpiöstä pois ja tutustua maailmaan.

Närpiö-juttu oli ekalla kerralla vielä ihan sympaattinen, mutta ei se nyt niin hyvä ollut että toistella kannattaisi.

Vierailija
54/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni varrella huomannut, että positiivinen suhtautuminen pakkoruotsiin korreloi hyvin usein suoranaisen tyhmyyden kanssa. Tuollainen henkilö ei yleensä kykene kyseenalaistamaan mitään, mitä auktoriteetit hänelle tuputtavat.

Minä taas olen ollut huomaavinani, että pakkoruotsin kyseenalaistajien argumentit ovat usein yläastelaisten tasolla. ”Tyhmää, miksi, en ala!” Kriittisyyttähän sekin toki on, mutta harvoin vie pitkälle.

Vierailija
55/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani ilmoitti lopettavansa lukion nyt ensimmäisen luokan jälkeen mikäli ruotsi on pakko kirjoittaa tähän mennessä englannin kursseista 10, Saksan kursseista 9 Ruotsin kursseista 4, pitkä matematiikka 10, fysiikka 10,, kemia 10.... Olen riemuissani. Kiitos RKP ja SDP.

Eihän hän olisi sinne kirjoituksiin asti muutenkaan päässyt, jos ei edes ekan luokan ruotsin läpäisy onnistu.

Vierailija
56/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen huomannut että fanaattisimmin julkisuudessa pakkoruotsia kannattavat ei ole ruotsinkielisiä itse vaan ovat esim. avioliitossa ruotsinkielisen kanssa.

Sitten on tietty ruotsinkielisten rikkaat säätiösedät, esim. jossain mainittu taxell ja ketä näitä olikaan, mutta nää käyttää vaikutusvaltaansa hiljaisesti. 

Tuohon en osaa sanoa mitään. En edes juuri tunne suomenruotsalaisia. Olen vain opiskellut ruotsia muiden kielien ohella ja ihmetellyt, miten se voi kolottaa joidenkin hammasta niin kovasti.

Vierailija
57/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi takaisin, jotta ruotsinkieliset menestyv't ylioppilaskokeissa muita paremmin.

Ei sille muuta selitystä ole.

Vierailija
58/65 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni varrella huomannut, että positiivinen suhtautuminen pakkoruotsiin korreloi hyvin usein suoranaisen tyhmyyden kanssa. Tuollainen henkilö ei yleensä kykene kyseenalaistamaan mitään, mitä auktoriteetit hänelle tuputtavat.

Minä taas olen ollut huomaavinani, että pakkoruotsin kyseenalaistajien argumentit ovat usein yläastelaisten tasolla. ”Tyhmää, miksi, en ala!” Kriittisyyttähän sekin toki on, mutta harvoin vie pitkälle.

Minä taas olen huomannut, mm. tästä ketjusta, että pakkoruotsin puoltajilla ei ole oikeastaan mitään argumentteja ja nuo koittavatkin puoltaa aatettaan väittämällä jokaista heidän kanssaan eri mieltä olevaa tyhmäksi. Ei kovin vakuuttava argumentti. 

Vierailija
59/65 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pakkoruotsi tulee takaisin niin menen barrikadeille.

Tulee takaisin? Eihän se ole mihinkään vielä poistunutkaan Ruuvia kiristetään taas vähän lisää.

Vierailija
60/65 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkokemali pitäisi saada myös jo ala-asteelle. Niin ja rauhanuskonnosta sellainen 30 kurssin perustietopaketti pakollisena kaikille.

Maltahan nyt vielä hetkinen, kaikki nuo tulee kyllä. Koska suomalainen on niin lammas, että suostuu tuohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme