G: Moniko jättäisi häät väliin jos lapset eivät olisi tervetulleita?
Kommentit (74)
sitten lapset, joten häät jäisi väliin.
lapsia ei voitu kutsua sillä juhlapaikkana on aikuisten ravintola.
mutta tietenkin menen itse!
ja ketkäköhän on itsekkäitä, jos eivät huoli lapsia mukaan. Kyllä siinä tulee pahamieli ja käymiset vähenee, jos kaikkia perheestä ei kutsuta. Mutta se lienee tarkoituskin.
...mulle kelpaa vaan nämä vieraata ja tällaiset lahjat.
Jos morsiuspari haluaa lapsettomat häät, niin mikä MINÄ olen siitä valittamaan ja määräämään millaiset häät heillä pitäisi olla?
Ja lasten tapakasvatusta voi opettaa muutenkin kuin häissä ym. juhlissa. Itse olin vasta 15 ollessani ensimmäisen kerran häissä, ja osasin kyllä käyttäytyä ilman aiempaa kokemustakin.
Mutta niinhän se on monilla äideillä nykyään; MINUN lapset, MINUN lapset...
Omat lapset oli mukana, muiden ei.
Silloin saakin olla itsekäs!! Yrittäkää nyt ymmärtää, että ei ne teidän mussukat ole muiden mielestä niin ihania!!!
Sen sijaan käymme kaksin muissa iltajuhlissa (ystävien ja firman juhlia), teatterissa, syömässä, risteilyillä jne. Ja tosiaankin ilman lapsia - tietenkin. Olenko jotenkin outo??? Tämän palstan perusteella tuntuu siltä.
Joskus on kiva tehdä asioita tai juhlia ilman lapsiakin :-)
käytöstapoja todella mennä harjoittelemaan häihin?
kyllä niitö oppii muissakin juhlissa, esim. lastenkutsuillakin. tai kyläreissuilla tai kutsumalla vieraita kotiin.
mun milestä hautajaisiin ei tarvise tottua.
Vierailija:
kulttuuria ja käytöstapoja. Pari vuotta sitten esimerkiksi mieheni oli elämänsä toisissa hautajaissa, oman isänsä. Minusta aika kurjaa miehelle, itse olen ollut hautajaisissa pienestä pitäen ja kuolema on tullut tutuksi jo lapsesta - ei ahdista ruumiit eikä itkevät ihmiset.Se on aika noloa, kun ekan kerran aikuisena menet häihin, etkä tiedä alkeitakaan hääperinteistä.
Toisaalta ei hääparia voida velvoittaa kutsumaan häihin loputonta määrää ihmisiä, se on jokaisen hääparin valinta ja sitä pitää vieraidenkin kunnioittaa.
Kun ei lapselle saa muulloinkaan hoitajaa niin tuskin häiden ajaksikaan. Jätettäis väliin. Sanottais sitten hääparille, että muistakaa kun saatte omia lapsia, niin heitäkään ei haluta muiden häihin.. et sitten on turha itkeä. Käypi omaan nilkkaan vielä tuollaiset jutut.
kyllä lapset kuuluu mukaan juhliin lapset tekevät häistä juhlan
Vierailija:
Kun ei lapselle saa muulloinkaan hoitajaa niin tuskin häiden ajaksikaan. Jätettäis väliin. Sanottais sitten hääparille, että muistakaa kun saatte omia lapsia, niin heitäkään ei haluta muiden häihin.. et sitten on turha itkeä. Käypi omaan nilkkaan vielä tuollaiset jutut.
...eipähän tarvii sit enää olla tekemisissäkään, jos kaikkia perhestä ei kutsuta. Pitäkööt häänsä.. ja hautajaisensakin.
Mutta millekään ostetulle hoitajalle en lapsia yöksi jättäisi. Ja jos täytyisi vain piipahtaa ja sitten kiirehtiä hoitamaan lapsia kotiin, voisivat häät jäädä myös väliin.
jos ovat sukulaisten häät ottaisin lapset mukaan ja jos ei lapsia kutsuta en menisi. Mutta kaikkiin sukulaisten häihin olen lapset saanut ottaa mukaan.
Jos hät ovat ystäväni, työkaverin tai jonkun muun joilla ei lapsiini ole sen kummosempaa suhdetta niin ilman muuta jätän kotiin. Menisisn miehen kanssa ja lapsille hoitaja vaikka mll:stä. Jos ystävä kutsuu lapset niin toki otan mukaan mutta lapset postuu hyvissä ajoin pois juhlista ;) Ja kirkossa istutaan penkissä tai sitten ulos!
Kutsut tulee aina ajoissa niin sillä väliin saa hyvin sovittua lapsille hoitajan.
Siis häät menevät siinä, että saa lapset pysymään hiljaa paikoillaan. Varmaan häitä vielä sittenkin, kun lapset 10-vuotiaita. Saavat silloin oppia hääperinteet yms. jos saavat kutsuja häihin. Pieninä saavat jäädä mummilaan hoitoon, kun mummi heidät sinne haluaa!!
Riippuu vähän kutsujista. Mutta luulenpa, että tuttavapiirissäni ei sellaisia häitä tule, joihin lapset eivät olisi tervetulleita.
Minusta on aika loukkaavaa, jos lapsia kielletään tulemasta. Hehän ovat osa perhettä, toki iltajuhlat ovat sitten asia erikseen. Mutta jos alunalkaenkin ilmoitetaan, että lapset ei kelpaa juhliin, niin en sitten katso kelpaavani minäkään - edes sinne kirkkoon tai kahville.
Toki tilanteesta riippuen saattaisi sitten mennä mies tai minä yksin, ja olla juhlivinaan, mutta en minä ainakaan osaisi täysin rinnoin nauttia toisten juhlasta ilman omaa perhettä ympärillä.
Jos tällainen hääpari sanoo tulevaisuudessakin lapsille ei kiitos, siis eivät halua lapsia yrittää omaan elämäänsäkään, niin siinä tapauksessa ymmärrän. Mutta jos he kuitenkin haluavat lapsia ympärillensä omaan ydinperheeseen myöhemmin, niin mielestäni on aika härskiä kieltää toisten perheiden lasten läsnäolo juhlista. Vähän niinkuin meidän lapset ja teidän kakarat...
jättäisi, ollaan muutamissa oltukin ilman lapsia. Ihanaa välillä rentoutua, vaikka sitten häissä!