Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Moniko jättäisi häät väliin jos lapset eivät olisi tervetulleita?

Vierailija
24.05.2006 |

Täällä eräs!

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan hääparin tahtoa. Jos saisin lapset hoitoon, menisin häihin, ja olen mennytkin.

Vierailija
2/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyseessä sukulaisen häät, jos esim työkaveri tms niin jättäisin muutenkin lapset kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jättäisi menemättä vaikka lapsia ei olisi kutsuttu

Vierailija
4/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hääpari ei lapsia häihin halua, turha suuttua.

Vierailija
5/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kunhan se tuosta kasvaa niin sitten mennään kyllä. Jos joku kutsuu ;)

Vierailija
6/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olis koko perhe kutsuttu, jättäisin lapset hoitoon siksi aikaa ja menisin kaksistaan miehen kanssa.

Vierailija
7/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mull siis kolme alle kouluikäistä lasta. Jos uo ois vanhempia niin sit en tiedä.

Vierailija
8/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin, on ihmisiä joiden häihin en jättäisi menemättä vaikka käskisivät tulla yksin ja uimapuvussa tms =)

Vierailija
9/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteesta :). Saattaisin nimittäin hankkia lapsille hoitajan, jos häät olisivat myöhään illalla tms. mutta jos häät olisi tarkoitettu vain aikuisille, en menisi lainkaan. Tähän ei ole mitään rationaalista syytä. Mua vaan ärsyttäisi, jos lapset olisi rajattu meidän perheestä pois. Tai ehkä sittenkin menisin ja hääparin saatua lapsia, kutsuisin heidät kylään ILMAN lapsia...

Vierailija
10/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan paljon muitakin juhlia, joissa en käy lasten kanssa. Esimerkiksi työpaikan pikkujoulut, kaverin polttarit, baarireissut tyttöjen kanssa. Tosi outo kysymys mielestäni.

Vierailija
11/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsille hoitajaa, joten ei ole vaihtoehtojakaan.

Vierailija
12/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlan

Vierailija
13/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei heidän mielestään ole lapsivieraat, niin mitä vierailla siihen on sanomista? Monet aikuiset eivät järjestä perinteisiä kirkko- ja sukuhäitä vaan aikuisten iltajuhlat. Miksi sinne pitäisi saada raahata koko perhe? Eikö hääparilla ole oikeus järjestää näköisensä juhlat?

Vierailija
14/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä lapset kuuluu mukaan juhliin lapset tekevät häistä

juhlan

Voisitko perustella mielipidettäsi? Miksi lapset tekevät häistä juhlan? Tarkotatko sukuhäitä vai pienen porukan ravintolahäitä?

Olin kerran häissä, joissa 2v lapsi juoksi koko ajan kirkossa repimään morsiammen pukua ja kutittelemaan sulhasen jalkoja, itki ja huusi isoon ääneen, kaatoi kukat yhdestä telineestä. Lapsen vanhemmat eivät välittäneet mitä lapsi teki. Onko sinusta ok? Tuon jälkeen vain ymmärrän, miksei kaikki halua häihinsä lapsia sotkemaan ja pilamaan morsiusparin suurta unelmiensa päivää.

Vierailija
15/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuuria ja käytöstapoja. Pari vuotta sitten esimerkiksi mieheni oli elämänsä toisissa hautajaissa, oman isänsä. Minusta aika kurjaa miehelle, itse olen ollut hautajaisissa pienestä pitäen ja kuolema on tullut tutuksi jo lapsesta - ei ahdista ruumiit eikä itkevät ihmiset.

Se on aika noloa, kun ekan kerran aikuisena menet häihin, etkä tiedä alkeitakaan hääperinteistä.

Toisaalta ei hääparia voida velvoittaa kutsumaan häihin loputonta määrää ihmisiä, se on jokaisen hääparin valinta ja sitä pitää vieraidenkin kunnioittaa.

Vierailija
16/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskon, että jäisi väliin. Omia hoitajia ei siis ole. Jos olisi niin asia olisi toinen tietysti. Alle 2 veetä en kyllä jättäisi hevillä hoitoon pitkäksi aikaa (yli 12h). meillä lapset 2v ja 10v.

Vierailija
17/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät olisivat kotipaikkakunnallamme, tai lähellä. silloin lastenhoito olisi helppo järjestää.

jos taas häät olisivat kaukana kotoa, jättäisimme väliin, sillä imetettävää en voi jättää pitkäksi aikaa hoitoon.

miksi ihmiset ottavat niin henkilökohtaisesti jos lapsia ei kutsuta.

ymmärrän hyvin jos jotkut haluavat pitää aikuisten juhlat.

Vierailija
18/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ottaisin lapsen mukaan. Järjestäjät ovat ääliöitä, jos valikoivat lapset pois. Mutta kai se on sitä tään päivän itsekkyyttä. MINÄ, MINÄ ja MINÄ.

ELÄMÄ ON lapsia...

Vierailija
19/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...ottaisin lapsen mukaan. Järjestäjät ovat ääliöitä, jos valikoivat lapset pois. Mutta kai se on sitä tään päivän itsekkyyttä. MINÄ, MINÄ ja MINÄ.

ELÄMÄ ON lapsia...

Vierailija
20/74 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onhan paljon muitakin juhlia, joissa en käy lasten kanssa. Esimerkiksi työpaikan pikkujoulut, kaverin polttarit, baarireissut tyttöjen kanssa. Tosi outo kysymys mielestäni.

Onko miehesi mukana myös pikkujouluissa, tyttöjen baarireissuilla jne.

Isä varmaan hoitaa lapsia silloin kun sinä olet juhlimassa. Aika oudot nuo perustelusi.

Häihin yleensä kutsutaan myös puoliso, vai jätätkö silloinkin miehen hoitamaan lapset ja lähdet itse häihin.

JOs ei yksinkertaisesti saa lastenhoitoa järjestettyä, niin vaihtoehdot on aika vähissä.