Tiedätkö ketään, joka olisi vaurastunut vain omalla työllään?
Esim.
Ei perintöä tai varakasta taloudellisesti tukevaa sukua.
Ei omia työntekijöitä. Tasavertaiset kumppanit sen sijaan on ok.
Ei sijoituksia.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Typerät rajaukset AP:llä. Henkilö, joka pistää pystyyn yrityksen ja kasvattaa sen itse nollasta sellaiseksi, että voi ryhtyä palkkaamaan työntekijöitä, on ansainnut itse omat rahansa sekä edesauttanut vahvasti myös työntekijöiden vaurastumista.
Jos henkilöllä on iso omaisuus, hänellä on varmasti myös sijoituksia, vähintään asunto.
Ainoastaan joku julkkis/urheilija voi tienata omaisuuden ”yksin omilla ansioilla” ja olla niin tyhmä, ettei sijoita varoja.
Kyse ei ollut sijoittamisesta varsinaisesti vaan siitä, että onko se enää omalla työllä ansaitsemista?
Se on mielenkiintoista, että kun esim. Matalapalkka-alojen jonkinlaisen palkan ja kelan yhdistelmätuella kituuttavat uskaltavat avata suunsa, alkaa palsta täyttyä "taikaseinä" ja "itsehän ihan omalla työlläni tienaan millin vuodessa" kommenteista.
Mutta niin vaan sijoittaminen on täyttä työtä ja taikaa. 10k ihan itsestään muuttuu 100k muutamassa vuodessa. Ja pääsee nauttimaan työnsä hedelmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on merkillinen tuo ap:n ajatuksenjuoksu. Jos henkilöllä on työntekijöitä on se ilmeisesti "riistämistä", mutta sen tuotteen tai palvelun myyminen julkistaholle, jolloin rahat tulisivat verovaroista ei sitten taas ole.
Eikä sijoituksia, joten ei saa olla vuokra-asuntoja eikä ilmeisesti talletuksiakaan. Osakeita nyt ei ainakaan.
Juu, en usko, että ap:n kuvaamaa "vaurasta" (yli miljoonan omaisuus) Suomesta löytyy.
Miksi laitat sanoja suuhuni? Mutta juu, ei löydy.
Usein työnantaja mahdollistaa työntekijälle jonkinasteisen elannon ja työntekijä työnantajan vaurastumisen.
Mikäli olet kartuttanut omaisuuttasi firmallasi, jolla on työntekijöitä, et ole menestynyt vain omalla työlläsi.
Ei kukaan tässä maailmassa menesty vain omalla työllään. Jos firmallasi on työntekijöitä, alihankkijoita tai asiakkaita, ovat nämä menestyksesi avaimena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele vaurastuminen?
Mulla on 200000€, puolet siitä asunnossa ja toki sitä säästynyttä palkkaa olen työntänyt myös rahastoihin, osakkeisiin ja onhan niissä realisoimatonta arvonnousua.
Pienet menot, ei niinkään suuret tulot. Opiskelemaan lähtiessä sain äidiltä 10000mk mukaan. Ja opintolainaa nostin täydet, 12% korolla.
Eihän tuo paljoa vielä ole, mutta turvaa ja huolettomuutta sillä jo saaLasken vauraaksi. Mutta onko sijoituksilla saatu tuotto oman työn ansiota?
Vai oletko antanut riskillä rahaa, siksi että muut voivat tehdä duunia sijoituksesi eteen ja tienata sinulle?
Sijoituksiin laittamani raha on omalla työlläni tienattua. Itse olen kuramontussa rypemällä sen ansainnut.
Eipä se sijoittaminen yrityksen pyörittämisestä mitenkään eroa: Siinähän omistaja teettää työt toisilla ja maksaa näille työn arvoa vähemmän palkkaa, jotta itse saa osansa toisten tuottamasta arvonnoususta. Miksi vain sijoittaminen nähdään ikävänä välistävetona?
- eri -
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Typerät rajaukset AP:llä. Henkilö, joka pistää pystyyn yrityksen ja kasvattaa sen itse nollasta sellaiseksi, että voi ryhtyä palkkaamaan työntekijöitä, on ansainnut itse omat rahansa sekä edesauttanut vahvasti myös työntekijöiden vaurastumista.
Jos henkilöllä on iso omaisuus, hänellä on varmasti myös sijoituksia, vähintään asunto.
Ainoastaan joku julkkis/urheilija voi tienata omaisuuden ”yksin omilla ansioilla” ja olla niin tyhmä, ettei sijoita varoja.