Reissuun läheisen kanssa joka haluaa yhteisen hotellihuoneen, minä taas kaipaan omaa tilaa. Miten toimisin?
Lähden seuraneidiksi läheiselle vähän vanhemmalle rouvashenkilölle, joka on ekstrovertti ja haluaa jakaa reissusta joka hetken yhdessä. Minä taas olen introvertti, joka todellakin tarvitsee ihan omaa tilaa hengähtää ja lisäksi haluan paskantaa ihan omassa rauhassa ja nukkua alasti kuten kotonakin ja tehdä iltatoimet yms. itsekseni. Olen vähän nössö enkä jotenkin tohdi loukata häntä eli miten voisin sanoa tästä? Hintahan kallistuu kummallakin kun majoitumme 1hh mutta se on ainakin itselleni todellakin sen arvoista. Hän on ennenkin loukkaantunut, kun olen esim. hänen luona käydessäni (muutaman päivän) väsähtänyt ihan täysin ja lopulta vetäytynyt omiin oloihin. Noiden reissujen jälkeen olen ollut täysin uupunut. Tykkään viettää hänen kanssaan aikaa ja hän on tärkeä minulle. Ehdotin jo erillistä huoneita mutta hän tuhahti, ettei missään nimessä kun tulee turhaan lisämaksua.
Kommentit (11)
Opettele nyt hyvä ihminen asettamaan rajoja. Jos tarvitset hyvinvointisi vuoksi oman huoneen, niin se on sitten niin. Ilmoita että reissun edellytys on erilliset huoneet.
Minulla on univaikeuksia, en saa unta "aika vieraan ihmisen" kanssa. Joku tällainen syy, joka liittyy sinuun, ei häneen.
Minä en pystyisi edes nukkumaan vieraan kanssa (puoliso on eri asia) eli loma ilman omaa huonetta olisi helvetti ja kaikkea muuta kuin rentouttavaa. Lisäksi kaipaan myös omaa rauhaa, jota tuskin saa jos toinen on kova kälättämään. Siinä alkaa jo aivot kiehua. En suostuisi lähtemään, jos toinen ei saituuttaan halua taata myös minulle sopivia olosuhteita. On jo merkki siitä, että ajattelee koko matkan ajan omaa mukavuuttaan.
Entäs joku huoneistohotelli, niissähän on usein ihan oikeasti eri huoneet. Aika sopuhintaisiakin usein.
Siis jos vapaaehtoisesti lähdet seuraneitiksiniin sinull on oikeus omaan huoneeseen. Menisikö tämä nainen muuten yksin ja maksaisi huoneen kuitenkin? Jokaisella on oikeus toimia omalla tavalla.
Omat rajat. Kunnioita ensin sinä itse itseäsi, niin saattavat muutkin alkaa kunnioittaa. Muuten elät jonkun muun pillin mukaan ja vikiset korkeintaan vain vauva-palstalla.
Ajattelin jo että olen ihan kummajainen, kun tuntuu että kaikki aina majoittuvat ystävien ja sukulaisten kanssa samaan huoneeseen mutta kiva huomata, ettei näin ole. Voin toki maksaa erotuksen molemmilta mutta henkilö on marttyyriuteen taipuva ja vähän epäilen, että kääntää asian niin etten halua olla hänen kanssaan ja mitä vikaa hänessä on. Eri huoneet ovat kuitenkin mulle must eli pakko vain sanoa ja ottaa vastaan mitä tulee. Tuo rauhassa nukkuminen voisi olla hyvä syy mutta hän pahoitti jo mielensä kerran, kun hänen luonaan mainitsin nukkuneeni huonosti kuten aina silloin, kun en nuku kotona. Hän on muuten tosi kiva ja ihana ihminen, tässä vain erotaan luonteiltamme tosi paljon.
Vedät kännin joka ilta. Sujuu iltatoimet hyvin ja nukkumattikin tulee helposti.
Huoneistoa (joko hotelli tai airbnb-tyyppinen) minäkin suosittelisin. Molemmilla omat makuuhuoneet, ja joskus noissa voi olla useampi WCkin. Tulee melko varmasti halvemmaksi kuin kaksi erillistä hotellihuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jo että olen ihan kummajainen, kun tuntuu että kaikki aina majoittuvat ystävien ja sukulaisten kanssa samaan huoneeseen mutta kiva huomata, ettei näin ole. Voin toki maksaa erotuksen molemmilta mutta henkilö on marttyyriuteen taipuva ja vähän epäilen, että kääntää asian niin etten halua olla hänen kanssaan ja mitä vikaa hänessä on. Eri huoneet ovat kuitenkin mulle must eli pakko vain sanoa ja ottaa vastaan mitä tulee. Tuo rauhassa nukkuminen voisi olla hyvä syy mutta hän pahoitti jo mielensä kerran, kun hänen luonaan mainitsin nukkuneeni huonosti kuten aina silloin, kun en nuku kotona. Hän on muuten tosi kiva ja ihana ihminen, tässä vain erotaan luonteiltamme tosi paljon.
Miksi ihmeessä lähdet? Itsellä ei ainakaan hermot kestäisi päivää enempää mitään marttyyrilörppää. En siis edes ajattelisi käyttää aikaani hänen kanssaan matkustamiseen vaikka kuinka ilmaiseksi matkan saisin. Oma napani on tärkeämpi kuin jonkun mummon napa.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Tarjoudu maksamaan erillisistä huoneista johtuva lisämaksu molempien osalta? Tai totea, ettet voi lähteä matkalle, jos sinulla ei ole omaa huonetta.