Kaverilla ei ole kahvinkeitintä - huono emäntä?
Mielestäni suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että kahvinkeitin on kaikilla, vaikka vain vieraita varten. Mitä mieltä te olette? Kun on se jotenkin kummallista ettei ole. 99% suomalaisista vetää kahvia!
Tee on ( )*( )
Kommentit (10)
Kaikki ei juo kahvi. Pikakahvi sopii ko. tilanteisiin ja on joidenkin ammattilaisten mielestä jopa parempaa kuin suodatinkahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä kanssasi.
Miksi?
Ei ole tarpeen säilöä kahvinkeitintä ja kahvia vieraita varten, jollei itse ollenkaan juo kahvia. eikä tosiaankaan 99 % ihmisistä juo kahvia, vetämisestä puhumattakaan.
Juon joka päivä kymmenisen kuppia kahvia. Eikä minulla ole kahvinkeitintä. Pressopannu ja kunnon kahvipannu on vaan niin paljon parempia. En tykkää muovirohjakkeista vaikka on minulla sellainen joskus ollut. Heitin roskiin kun en käyttänyt koskaan.
Ei meilläkään ole keitintä, eikä tule. Kahvia kitataan litra tolkulla.
Emme juo kahvia, joten meillä ei ole kahvinkeitintä. Ei ole tullut juhlia kotona järjestettyä, johon sitä tarvisi. Jos meille tulee ystäviä käymään, he kyllä tietävät ettei taloudessa kahvinjuojia ole eikä tällöin kahvitarjoilua. Mua ihmetyttää enemmän se, että jos joku kahvinjuoja menee kylään, niin mikä ihmeen pakko sitä kahvia on saada joka paikassa? Eikö ilman pärjää hetkeäkään? En minäkään vaadi tiettyä teelajia mennessäni jonnekin kylään. Jotkut kahvinjuojat ovat kyllä todella erikoista porukkaa. Sama kun töissä joku ihmettelee miksen ole tauolla keittänyt kahvia. No en keitä kun en juo. Voivat ihan itse tehdä itselleen sopivan vahvuista kahvia.
Minä en juo kahvia. Siksi ei ole kahvinkeitintä. Enkä aio kenenkään vuoksi sitä ostaakaan. Jos vieraalle ei kelpaa tee tai hanavesi, olkoot ilman. Minulla ei ole koskaan edes mehua tai limsaa kaapissa, koska en niistä välitä.
Tosin jokainen lähipiirissäni tietää, että en juo kahvia eikä sitä luonani saa. Se on ihan normaali asia.
Exällekään ei ollut minun kahvittomuuteni ongelma. Osti itselleen kaappiini murukahvia. Sitä joi tyytyväisenä aamuisin.
Minä juon vain pannukahvia. Suodatinkahvia en suostu kurkustani alas kaatamaan. Siksi en omista kahvinkeittokojetta. N31
Olen eri mieltä kanssasi.