Olen kahdelle lapselleni äiti, isä, mummo, pappa, kummi ja kaveri
Meidän kahdella lapsella on ehjä yhdinperhe ja kaikki neljä isovanhempaa elossa. Myös kaikkien isovanhempien vanhemmat ovat elossa ja terveitä. Lapsillani on myös kummeja ja muita sukulaisia. Ongelma on se että isä ei osaa olla poikiensa kanssa. Hänen mielestään lapsien täytyy osata olla ihan itsekseen. Tästä syystä peuhaan lasten kanssa metsissä, trampalla, harrastuksissa yms isänkin edestä. Isovanhemmat ja kummit asuvat samassa kaupungissa mutta eivät halua olla lastenlapsiensa kanssa. Siispä haluan antaa lapsilleni sen hellyyden ja lellimisen mitä itse sain lapsena mummoilta ja papoilta. Leivon lättyjä essu päällä, höllään välillä säännöistä. Koska lapset eivät ole koskaan olleet vielä muiden aikuisten hoidossa (toinen vielä alle 3v ja hoidan lapset kotona) yritän tuoda jotain uutta jokaiseen päivään. Kavereita ei lapsilla ole naapureissa joten leikkivät vain keskenään tai minun kanssani. Onneksi harrastuksissa ovat muiden lasten seurassa. Ei ole helppoa kun ei ole sellaista yhteishenkeä lasten kasvatuksessa kuin ennen..esim 80-luvulla.
Ihan normaalilta äitiydeltä toi kuulostaa. Tosin, sä yrität liikaa etkä varmaan anna edes miehelle mahdollisuutta touhuta lasten kanssa.