Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita lapsen todistukseen pettyneitä?

Vierailija
01.06.2019 |

Poika vetänyt kymppejä ja ysipuolta koko vuoden niin isoista kokeista kuin pistareista, läksyt aina tehty ja tunnilla ajoissa. Wilmassa usein merkintöjä tuntiaktiivisuudesta. Silti jäi keskari alle 9. Odotin enemmän täytyy myöntää. Pojalle en viitsi mitään sanoa koska teki parhaansa enkä tiedä mitä olisi voinut tehdä paremmin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan: väärä sukupuoli. Jos kyseessä olisi tyttö, niin keskiarvo olisi lähellä kymppiä. Tytöt ja pojat saavat samasta osaamisesta ihan eri arvosanoja.

Vierailija
22/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on historian opettaja ja hän kertoi joka luokassa on näitä besserwissereitä. Joko äänessä koko ajan tai sitten muuten vaan häiritsee oppituntia.

On kyllä alaikäisen ollessa kysymys ottanut myös tarvittaessa yhteyttä vanhempiin.

10 numeroon vaaditaan paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään numeroon otetaan huomioon muutakin kuin osaaminen. Sellaisia asioita, jotka mun mielestäni kuuluisi lähinnä käytösnumeroon.

Vierailija
24/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain matikassa joka kokeesta täyden kympin, mutta todistuksessa oli 8.

Vierailija
25/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan ihmeellinen todistus. Siinä luki jotain tyyliin ylittänyt tavoitteet ja saavuttanut tavoitteet. Muut "arvosanat" oli vissiin melkein saavuttanut tavoitteet ja osin saavuttanut tavoitteet. Meidän tytöllä oli kaikki muut ylittänyt tavoitteet, mutta matemaattinen päättely oli vain saavuttanut tavoitteet. Nyt lähtee kyllä kantelu rehtorille ja koululautakunnalle, sillä mielestäni tyttöni osaa päätellä hyvin matematiikkaa. No, tämä opettaja ei ole vissiin aiemmin opettanut ekaluokkaa ja hänellekin tällainen sanallinen arviointi on uutta.

Vierailija
26/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luk. Mulla oli kutosella ka 9,8 koska silloin vielä mulle kaikki oli helppoa. Yläasteella sit pyörien reilun kasin keskiarvollla, kuten lukiossa. Yo ka tais olla c.

Olen pärjännyt elämässä hyvin.

Meillä ei kyl vanhemmat ikään kyseenalaistanu numeroita, itse joskus. Tiedän myös ett peruskoulussa joku numero tuli alaspäin ihan vaan näsäviisauteni vuoksi. Aina oli pakko heittää kommentti...

Vierailija
27/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt. En siihen, mitä lapsi sai vaan siihen että Helmin kautta tulee jatkuvasti merkintöjä: loistavaa työskentelyä, hyvä jne. Mutta arvosanat eivät vastaa saatua palautetta ja kokeiden arvosanaa. Miten lapsi voi parantaa kun uskotellaan että hänellä menee hyvin..

Vierailija
28/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan ainoa joka on tyytyväinen lapsen todistukseen, vaikka ei ollut yhtään ysiä tai kymppiä. Pelkkiä seiskoja ja kaseja. Mutta lapsi on tehnyt valtavan työn noittenkin numeroiden eteen, ei ole saanut kovin hyviä kortteja elämässään ja oli ylipäänsä saavutus aloittaa normaalissa peruskoulussa. Nyt siis vitosella.

Siinä mielessä vaikea ymmärtää näitä äitejä, joille on pettymys ettei keskiarvo ylitä ysiä. Meillä jo yksi ysi olisi juhlan paikka.

Vierailija
29/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani opettaja oli tosi inhottava. Poikani sai kokeista ysejä ja kymppejä, tuon opettajan antamat arvosanat seiskoja.

Kun poika siirtyi yläasteelle, numerot nousivat jopa kolmella, eli seiskasta kymppiin. Lapsen päänsäryt lakkasivat samoin kuin seinään.

Tuo opettaja oli oikeasti täysin sairas ja piinasi poikani ohella paria muutakin. Näistä asioista pitäisi oikeasti puhua, mutta enpä minäkään mitään tuolloin tehnyt. Tiesin, että koulu vaihtuu kuitenkin.

Syyn tuohon kiusaamiseen tiedän, näillä piinatuilla sama syy kaikilla. Asialla ei mitään tekemistä koulun kanssa.

Vierailija
30/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahtoisin sen opettajan nimen ja puh no, soittaisin ja kysyisin ,miksi.

Vierailija
31/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varmaan ainoa joka on tyytyväinen lapsen todistukseen, vaikka ei ollut yhtään ysiä tai kymppiä. Pelkkiä seiskoja ja kaseja. Mutta lapsi on tehnyt valtavan työn noittenkin numeroiden eteen, ei ole saanut kovin hyviä kortteja elämässään ja oli ylipäänsä saavutus aloittaa normaalissa peruskoulussa. Nyt siis vitosella.

Siinä mielessä vaikea ymmärtää näitä äitejä, joille on pettymys ettei keskiarvo ylitä ysiä. Meillä jo yksi ysi olisi juhlan paikka.

Miksei siitä saa olla pettynyt, jos keskiarvo ei ylitä ysiä? Jos lapsi on koko kevään tuonut kymppejä kokeista kotiin niin on oletettavaa, että niitä kymppejä olisi todistuksessakin.

Vierailija
32/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä numeroilla? Katsoin toki lasteni todistukset läpi mutta en enää muista kuka sai mitäkin numeroita.

Töitä on tehty koko lukuvuosi ja luotan että ovat parhaansa tehneet. Tietävät itse millä keskiarvoilla pääsee haluamiinsa jatko-opintoihin ja sen mukaan yrittävät koulumenestystä suhteuttaa. Meillä koulu on vain yksi osa elämää.

Vierailija
33/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 olisi kuulunut. Poikaa harmitti kun ysin päättäriin tuli matikasta 9. Lukiossa sitten 1000 euron stipendi teknologiasäätiöltä

Vierailija
34/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei niillä numeroilla mitään tee ennenkuin 9 luokalla ja lukiossa kun pyrkii eteenpäin. Ei niitä kukaan muista ja on ihan turhaa peruskoululaiselle nipottaa numeroista. Antakaa levätä kesä ja syksyllä uusin innoin kouluun. Koulu on niin paljon muutakin kuin pelkkiä numeroita.

Vierailija
35/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä numeroilla? Katsoin toki lasteni todistukset läpi mutta en enää muista kuka sai mitäkin numeroita.

Töitä on tehty koko lukuvuosi ja luotan että ovat parhaansa tehneet. Tietävät itse millä keskiarvoilla pääsee haluamiinsa jatko-opintoihin ja sen mukaan yrittävät koulumenestystä suhteuttaa. Meillä koulu on vain yksi osa elämää.

Mulla on ollut sellainen todistus, jolla on päässyt mihin vain jatko-opintoihin, ja se on kyllä ollut suuri ilo elämässä.

Harvoin kuitenkaan yksi koulutus riittää halki elämän, ja vaikka se yläkoulussa tehty urasuunnitelma säilyisikin muuttumattomana, voi maailma ympärillä muuttua.

Puhumattakaan siitä, että opiskelu on lopulta elämää varten. Itsehän sitä kärsii, jos ei ymmärrä vaikka käytännön matematiikkaa.

Vierailija
36/36 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei niillä numeroilla mitään tee ennenkuin 9 luokalla ja lukiossa kun pyrkii eteenpäin. Ei niitä kukaan muista ja on ihan turhaa peruskoululaiselle nipottaa numeroista. Antakaa levätä kesä ja syksyllä uusin innoin kouluun. Koulu on niin paljon muutakin kuin pelkkiä numeroita.

Numeroilla ehkä ei tee mitään ennen yhdeksättä luokkaa, mutta niillä asioilla, joiden oppimista numerot kuvastavat, tekee aika paljon juuri silloin ysillä.