Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ethän jaa somessa kuvaa lapsesi todistuksesta

Vierailija
31.05.2019 |

Kehu ja kannusta lasta kotioloissa sydämesi kyllyydestä. Muista kuitenkin, että kyseessä on lapsesi saavutus - ei sinun. Eikä se lopulta kuulu facebook-kavereillesi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta hitossa saan olla ylpeä omastani- voi voi jos teillä ei ole aihetta samaan

Vierailija
2/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään haluais että joku jakais facessa mun kehityskeskustelun arviointilomakkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta hitossa saan olla ylpeä omastani- voi voi jos teillä ei ole aihetta samaan

Ylpeilisit siellä omalla seinällä ihan omia saavutuksiasi vaan, etkä sen lapsesi asioilla. Kun se kunnia siitä todistuksesta kuuluu sille lapselle, ei sulle.

Mutta näitähän ne todistusten ym. jakelijavanhemmat just on. MINUN lapsi ja MINUN oikeus ja MINUN ylpeys. Tykätkäätykätkäätykätkää niin saan tuntea onnistuneeni edes jossain, edes lapseni kautta.

Vierailija
4/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nimenomaan facebook kavereina on sukulaisia yms. jotka asuvat pitkän välimatkan päässä ja siksipä elämän asioita siellä toisillemme jaetaan :)

Vierailija
5/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nimenomaan facebook kavereina on sukulaisia yms. jotka asuvat pitkän välimatkan päässä ja siksipä elämän asioita siellä toisillemme jaetaan :)

On kai lapsellakin oikeus yksityisyyteen?

Vierailija
6/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä saan kuvia jaettua helpommin kuin esimerkiksi kaikille erikseen lähettämällä kännykkään.

Vierailija
7/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistus on henkilökohtainen asiakirja. Sitä ei tarvitse levittää somessa mihinkään! Some on yhtä julkinen kuin kunnan ilmoitustaulu riippumatta siitä, mitä yksityisyysasetuksia käytätte.

Vierailija
8/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako lapsesi, että kerrot hänen asioitaan fb:ssa?

Vierailija
9/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä saan kuvia jaettua helpommin kuin esimerkiksi kaikille erikseen lähettämällä kännykkään.

Mitä helvettiä?! Ei ole tullut mieleenkään lähettää lapseni todistuksesta kuvia sukulaisille. Suullisesti pääpiirteissään puhelimessa, jos joku kysyy.

Vierailija
10/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ulisee

Vierailija
11/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä?! Ei ole tullut mieleenkään lähettää lapseni todistuksesta kuvia sukulaisille. Suullisesti pääpiirteissään puhelimessa, jos joku kysyy.

No en minäkään kuvaa todistuksesta mutta muutoin kuvia yms.

Vierailija
12/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako lapsesi, että kerrot hänen asioitaan fb:ssa?

Sama asia vaikka kerron tekstiviestillä.

Vierailija
13/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kysyy, vastaan vain että hyvä todistus. Riippumatta siitä, onko keskiarvo 10 vai 7. En suoraan sanottuna edes ymmärrä, miksi jotkut sukulaiset moista kyselevät. Laittavatko he lapseni arvojärjestykseen keskiarvon perusteella? Sairasta, sanon minä.

Vierailija
14/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kysyy, vastaan vain että hyvä todistus. Riippumatta siitä, onko keskiarvo 10 vai 7. En suoraan sanottuna edes ymmärrä, miksi jotkut sukulaiset moista kyselevät. Laittavatko he lapseni arvojärjestykseen keskiarvon perusteella? Sairasta, sanon minä.

Juuri näin. Toisten asioita märehtivä juoruilija on kiinnostunut kaikesta mahdollisesta appeesta mutta ei normaali ihminen.

Vierailija
15/26 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät hyssykät. Kun en tuota some-touhua itse harrasta, eipä ole tullut mieleenkään, että siellä jaetaan kaiken muun lisäksi lasten todistusten kuviakin. No niinpä tietysti...

Eipä ole joillain nykylapsilla juuri yksityisyyttä, kun vanhemmat levittelee niiden asiat kaiken maailman katseltavaksi. *Huokaus*

Vierailija
16/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät. Kun en tuota some-touhua itse harrasta, eipä ole tullut mieleenkään, että siellä jaetaan kaiken muun lisäksi lasten todistusten kuviakin. No niinpä tietysti...

Eipä ole joillain nykylapsilla juuri yksityisyyttä, kun vanhemmat levittelee niiden asiat kaiken maailman katseltavaksi. *Huokaus*

Koulutodistukset, lääkärintodistukset jne. Kaikki on julkista nykyään.

Vierailija
17/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuori kun FB oli jo olemassa, ja yläasteella ponkaisin alisuoriutujasta hyväksi oppilaaksi. Musta oli siistiä kun äiti esitteli mun todistusta sen sadoille FB-kavereille, toki henkilötunnus ja muut vastaavat piilotettuna esim.ruusulla, ja julkaisin sen itsekin.

Avainsana on siis todistuksen omistajan toive.

Vierailija
18/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä joku urpo vanhempi tulee sen tänäkin vuonna tekemään. 😞Tämän maailman meno ja ihmiset 👎🏻

Vierailija
19/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siellä joku urpo vanhempi tulee sen tänäkin vuonna tekemään. 😞Tämän maailman meno ja ihmiset 👎🏻

Valitettavasti. Onneksi omassa nuoruudessani ei vielä ollut somea, niin sai nauttia jonkinlaista yksityisyydensuojaa.

Vierailija
20/26 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus yksityisyyteen. Rikostuomio niille jotka jakelee lapsen kuvia ja yksityistietoja someen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän