Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ujo lapsi ei koskaan voi saada stipendiä

Vierailija
31.05.2019 |

Ei auta, vaikka parantaisi omia arvosanojaan, eikä auta että ei koskaan häiritse muita ja luonnollisesti antaa aina hyvän työrauhan muille. Mutta kun ei ole "hyvä kaveri" eikä ole ollut erityisen hyvä kaveri muille niin turha edes odottaa mitään huomioimista.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vanhempien toimikunnassa aktiivisten lasten vanhemmat ne aina saavat. Näin se aina vaan menee. Mutta ei se stipendi Suomessa mitään merkkaa, kun on joku pikkurahna vaan, joten so what!

Höpö, höpö... lapsen ka. vaihdellut välillä 9-9,4 eikä koskaan yhtäkään stipendiä. Toimittu myös vanhempaintoimikunnassa ja oltu jakamassa niitä stipendejä, joita opettajat ovst nimenneet.

Vierailija
22/27 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stipendejä on erilaisia. Itse sain aikoinaan kuvataiteesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit lahjoittaa koululle rahaa ja nimetä saajaksi "sen ujon" tai "koulukiusatun" tai "kaverittoman" tai mitä vaan, mutta stipendin nimi toki kannattaa olla muu kuin kaverittoman stipendi.

Vierailija
24/27 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antisosiaalinen koulu ampuja kandidaatti tarvitsisi palkinnon luokkahengen parantamisesta?

Vierailija
25/27 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa Keltikangas-Järvinen on kirjoittanut tästä, miten koulussa palkitaan nykyisin oikeanlaisesta temperamentista, ei osaamisesta tai yrittämisestäkään. Tämä liittyy siis ihan arvosanoihinkin. Jos on ujo, on vaikea olla aktiivinen tunnilla. Minulla on kaksi lasta, joista toinen (Asperger) on juron oloinen, mutta kiltti, toinen on sosiaalisissa tilanteissa kuin kala vedessä ja tulee tästä palkituksi. Jos minun pitäisi valita, kumpi heistä on ihmisystävällisempi, en osaisi sanoa. Mutta jälkimmäinen on palkittu koulussa esim. kympin käytösarvosanalla, koska aktiivisesti parantaa ilmapiiriä tms. Esikoiseni sen koommin kuin minäkään nykykriteereillä ei ikinä olisi voinut saada kymppiä, kun ei ole puhelias ja erityisen sosiaalinen.

Vierailija
26/27 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan koulukiusaajat sai hymypatsaat, parhaat numerot ja stipendit. Opella oli puhdas pyl ly.

Vierailija
27/27 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujot voivat saada ihan mitä vaan stipendejä. Olen ujo ja olen saanut mm. kaksi hymypatsasta ja tavallisen stipendin. Huono koulu sellainen, joka ei arvosta erilaisia luonteenpiirteitä. Huono koulu on myös sellainen, joka ei palkitse myös absoluuttisesti parhaita oppilaitaan. Eniten nousijoiden stipendit ovat sitten erikseen, mutta ne eivät voi olla kuin osa stipendeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi