Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivaamaan jääneet televisiosarjat

Vierailija
31.05.2019 |

Klaani: Aivan 2000-luvun alussa TV1:ssä esitetty nuortensarja. Oli siis samaa sarjaa esim. Nälkäpelin ja Outolinnun kanssa ja sarja esitettiin ennen tuollaisten sarjojen nousua muoti-ilmiöksi. Sarja kertoi tulevaisuuden maailmasta, jossa virus oli tappanut kaikki aikuiset ja vain nuoret ja lapset olivat jääneet eloon. Nykyään tämä sarja luokiteltaisiin varmasti k12-sarjaksi, sarjan esitysaikaan ei ollut televisiossa ikärajamerkintöjä, sillä sarjassa oli väkivaltaa, ahdistavuutta ja seksuaalista sisältöä. Sarjan keskeiset henkilöt yrittivät taistella uuden maailman uhkia vastaan pahuutta vastaan, mutta samalla sarjassa oli saippuamaisia piirteitä ja keskeiset henkilöt todellakin menivät toistensa kanssa sänkyyn ja moni tuli sarjassa raskaaksi. Monet sarjan tapahtumat viittasivat vahvasti historian kauheuksiin. Lopulta sarjan ehkä keskeisin naishahmo ja tuon naisen poikaystävän katoamisesta ainakin osittain vastuussa ollut mies, jonka nainen oli onnistunut kääntämään hyvien puolelle raskastuivat ja hahmojen asuttama kaupunki räjähti. Toinen nainen taisi olla raskaana tuolle miehelle. Sarjan keskeiset hahmot pelastuivat räjähdykseltä jollekin veneelle. Lost: Kaikki jaksot katsottu, jotkut pariinkin kertaan ja silti jäi hieman epäselväksi, mistä sarjassa lopulta oli kyse. Aikoinaan Neloselle oli jättipotti saada esittää tuota sarjaa Suomessa. Sarjaa esitettiin ainakin jossakin vaiheessa torstaisin kello 21.00 ja samaan aikaan MTV3:lla esitettiin ihan tarkoituksella jotain toista sen aikaista hittisarjaa. Olisiko ollut peräti Pako tai 24 ? Spartacus: Oikeasti kiinnostava tarina pilattiin väkivallalla ja seksuaalisella sisällöllä mässäilyllä. Tositapahtumiin perustuva tarina ei tietenkään mennyt niinkuin perimätiedon perusteella oikeasti, sillä päähenkilön ruumista ei koskaan löydetty ja kuoleminen viimeisessä tasitelussa vain oletettiin tapahtuneen. Päähenkilö ei edes ollut tarinan kiinnostavin henkilö tai paras taistelija vaan sitä oli se tarinan paha poika, jota tällä palstalla kutsuttaisiin j:llä alkavalla sanalla. Päähenkilö onnistui sitten muuttamaan tätä pahaa poikaa parempaan suuntaan ja tästä tulikin päähenkilön lähin liittolainen. Lopuksi tyyliin kaikki muut miehet kuolivat, mutta hogladiaattori jäi rakastajansa kanssa eloon. Toki antiikin Roomassa meno oli nykyajankin mittapuulla vapaamielistä, mutta siltikin vaikuttaa 2010-luvun tulkinnalta tuo, että kukaan ei reagoinut gladiattorin homouteen mitenkään. Valitut: Joku lyhytikäinen MTV3:lla myhäisillassa esitetty floppisarja, joka selvästi yritti matkia esim.Lostia. Tässä sarjassa joukko ihmisiä siepattiin ja joku salaliitto sulki ihmisiä mystiseen paikkaan ihmiskokeisiin. Tähän vyyhtiin oli sekaantunut vaikutusvaltaisia ihmisiä ja uhaksi koetut ihmiset vaiettiin kovin keinoin.

Kommentit (1369)

Vierailija
1221/1369 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäverisesti sinun -sarjassa se Niko Saarelan esittämä sarjamurhaaja. Viimeisessä kohtauksessa muistin sen sanoneen poliiseille "tulittehan te vihdoinkin." Ja näin muistin vuosikausia, kunnes katsoin sarjan uudestaan, eikä se sano ollenkaan niin. Oliko tuosta tehty joku vaihtoehtoinen loppu ja leikattu myöhemmin? Hämmentävä juttu.

Vierailija
1222/1369 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen käsitys, ettei tv-sarjoilla olisi ollut ikärajasuosituksia muinaisella 2000-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1369 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, eräs vanhempi ihminen kertoi minulle tv-sarjasta, jossa olisi ollut pääosassa hevonen nimeltä "Fiuriin". Kun otin asian myöhemmin puheeksi, hän ei enää muistanut sellaista sarjaa lainkaan. Tämä on jäänyt vaivaamaan, että mikähän sarja oikein oli kyseessä. Ymmärsin, että sarja olisi tullut 60- tai 70-luvulla televisiosta.

Vierailija
1224/1369 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, eräs vanhempi ihminen kertoi minulle tv-sarjasta, jossa olisi ollut pääosassa hevonen nimeltä "Fiuriin". Kun otin asian myöhemmin puheeksi, hän ei enää muistanut sellaista sarjaa lainkaan. Tämä on jäänyt vaivaamaan, että mikähän sarja oikein oli kyseessä. Ymmärsin, että sarja olisi tullut 60- tai 70-luvulla televisiosta.

Olisiko Ratsutilan nuoret (Follyfoot)? Se oli brittisarja 70-luvulta. Tosin en saanut googlaamalla selville sarjassa esiintyneiden hevosten nimiä.

Vierailija
1225/1369 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirulainen kirjoitti:

Kotilieden lämpö - brittisarja muutaman vuoden takaa. Miehensä kaltoinkohtelema Pat oli löytämäisillään uuden onnen.

Tämä sarja jäi kyllä niin kutkuttavaan kohtaan, että harmittaa ihan tosissaan, ettei

sille tehty enää jatkoa.

Pat oli minunkin suosikkini ja hänen miehensä suorastaan pelottava.

Vierailija
1226/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on jäänyt vaivaamaan teinisarja, jota arviosta esitettiin 90-luvun lopulla tai sit 2000-luvulla. Siinö pääosassa oli punahiuksinen nainen, tosi kiharat ja pitkäy hiukset. Kasvot aavistuksen kolmionmalliset. Sijottui ehkä Nykkiin. Muistaakseni sarjan nimi oli sen naisen nimi, mutta en saa päähäni mikä oli.

Vierailija
1227/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun Kasmasiinissa oli joku kohta missä ne nuoret pelasi spiritismiä? Siitä nousi sillon haloo ja muistan tutun uskovaisenkin siitä laittaneen palautetta tuotantoon. Jotta kyllä vaan on ohjelmat kovasti muuttuneet sitten kasarin 🙈

Vierailija
1228/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ori eli Fury.

Vierailija
1229/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ori, sen hevosen nimi taisi olla Fury (fjuri).

Vierailija
1230/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sarja "musta ori" jonka nimi fury??

Vierailija
1231/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtiajoitus mustilla oreilla ku tuli koko lauma

Vierailija
1232/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakee kiitos kirjoitti:

Mua on jäänyt vaivaamaan teinisarja, jota arviosta esitettiin 90-luvun lopulla tai sit 2000-luvulla. Siinö pääosassa oli punahiuksinen nainen, tosi kiharat ja pitkäy hiukset. Kasvot aavistuksen kolmionmalliset. Sijottui ehkä Nykkiin. Muistaakseni sarjan nimi oli sen naisen nimi, mutta en saa päähäni mikä oli.

Luulen että muistan tän, olikohan sarjan nimi joku etelävaltioiden kaupunki? Savannah?

Vierailija
1233/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että muistan tän, olikohan sarjan nimi joku etelävaltioiden kaupunki? Savannah?

Tuskin oli Savannah. Savannah oli myös tuon kaupungin nimi, johon sarjan tapahtuvat sijoittuivat. Tuon nimistä henkilöä Savannah-sarjassa ei ollut. Savannahin osavaltiossa Georgiassa uhkapelit olivat sallittu vain veden päällä, joten yksi sarjan keskeinen kuvio olivat muutaman tunnin uhkapelijokiristeilyt iltaisin. Tuo haettu nainen on ilmeisesti Savannahin kamalin hahmo Peyton, joka kieroili,oli läpimätä ja käytti seksuaalisuuttaan hyväkseen tavoitteidensa saavuttamisessa.

Vierailija
1234/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin oli hyvä sarja, mutta tossa taidetaan hakea tota Felicity sarjaa, joka mainittu muutama sivu sitten 😊

Vierailija
1235/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhtaat valkeat lakanat. Äiti kuoli, firma meni konkkaan ja Heikki tappoi itsensä.

Olin tosi nuori, joku 12 v ja olin katsonut kaikki jaksot innostuneena. Loppu oli todella karmea ja siitä jäi paha mieli pitkäksi aikaa.

Tajuan nyt että Heikin itsemurha oli looginen, kun katsoo hänen koko elämäänsä ja sitä tunnetta että ei sovi minnekään. Mutta jos kyse on hyvän tuulen perhesarjasta, jota kaiken ikäist katsovat, ei tarvitse olla realistinen.

Siinä kirjassa Heikki jätti itsemurhaviestin, jossa antoi ymmärtää olevansa rakastunut Ireneen. Jos tämä olisi nähty sarjassa, niin olisi varmaan vielä suurempi trauma jäänyt...

Mitä??!

En ole lukenut kuin pelkästään viimeisimmän Onnela-kirjan joskus, mutta televisiosarjaa olen katsonut koko pienen ikäni.. Onko oikeesti kirjan mukaan Heikin jäähyväiskirjeessä tollanen tunnustus vai onko pelkkää tulkintaa?? Mitä kirjeessä lukee?

En muista sanasta sanaan, mutta jotenkin niin, että "Miksi meidän piti syntyä samoista vanhemmista".

Eri

Vierailija
1236/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Ratsutilan nuoret (Follyfoot)? Se oli brittisarja 70-luvulta. Tosin en saanut googlaamalla selville sarjassa esiintyneiden hevosten nimiä.

Kyseessä taitaa olla "Musta ori- Fury"-niminen sarja, vai olikohan pelkkä Musta ori.

Vierailija
1237/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 70 show:n Donna nimenomaan oli hot. Ja näyttelijä oli hot yhä oranssissa.

Vierailija
1238/1369 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt maailma - sarja

1970-80-luvulta.

Onko tullut koskaan uusintana?

Mistä sen voisin nähdä?

Vierailija
1239/1369 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla 70-luvun loppupuolella esitetty Musta Ori. Sen alkuteksteissä oli muistaakseni sarjan englanninkielinen nimi FURY ? Helposti voisi kuvitella sen äännettävän "fiuri".

1240/1369 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyt maailma - sarja

1970-80-luvulta.

Onko tullut koskaan uusintana?

Mistä sen voisin nähdä?

Brideshead Revisited. Aivan mieletön sarja enkä tosiaan muista tämän ikinä tulleen uusintana. Myös kirjana loistava, kannattaa lukea.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi