Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verenpainemittarin käytössä ongelma

Vierailija
31.05.2019 |

Hankin olkavarsimansetilla varustetun laadukkaan verenpainemittarin, joolen käyttänyt nyt muutamia kertoja. Ongelma on siinä, että mittauksen aikana mansetti puristaa niin kireästi, hauislihasta lähinnä, että kipeää tekee. Jos laitan mansetin alun perin löysemmälle, se täyttyy vastaavasti pidempään, että saavuttaa 180 mmHg paineen.
Niin, tämä kuulostaa omasta mielestänikin aika hassulta ongelmalta, mutta on todellinen. Mistähän tämä kiikastaa? Sairaanhoitajan mitatessa on myös joskus käynyt näin, eli mansetti ikään kuin puristaa liikaa. Olen kyllä timmissä kunnossa, eli rasvaa ei olkavarressa ole.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se mittari vaan toimii, ei sun mittarissa vikaa ole.

Vierailija
2/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sen mittarin oikeasti saavuttaa se 180? Olenko mitannut väärin, kun ei ole mennyt sinne saakka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat mansetin vaan tiiviisti olkavarren ympärille, ei tietenkään hampaat irvessä kiristäen, eikä liian löysällekään.

Vierailija
4/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi mittari joka ei aloita niin ylhäältä jos et kerran tarvitse. Toisaalta pöpi olet jos et moista parin sekunnin "kipua" kestä.

Vierailija
5/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Mutta onko minussa mittaajassa sitten vikaa?

Aina mittari ei edes aluksi nouse sinne 180:een asti, kun mansetti ei pysty enää pullistumaan enempää! Silloin aloittaa hetken päästä uuden yrityksen. Ja minä painan napista OFF, kun pelästyn että nyt se rutistaa mun kuin kuristuskäärme!

-ap

En ole minä, joks tuossa ylempänä kysyy, pitääkö mittarin aluksi saavuttaa 180, jotta tulos oikea luotettava. Mutta kysyn samaa. :)

Vierailija
6/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi mittari joka ei aloita niin ylhäältä jos et kerran tarvitse. Toisaalta pöpi olet jos et moista parin sekunnin "kipua" kestä.

Mullakin ongelmia tuossa. Eikä se johdu kivusta.

Vierailija
7/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Mutta onko minussa mittaajassa sitten vikaa?

Aina mittari ei edes aluksi nouse sinne 180:een asti, kun mansetti ei pysty enää pullistumaan enempää! Silloin aloittaa hetken päästä uuden yrityksen. Ja minä painan napista OFF, kun pelästyn että nyt se rutistaa mun kuin kuristuskäärme!

-ap

En ole minä, joks tuossa ylempänä kysyy, pitääkö mittarin aluksi saavuttaa 180, jotta tulos oikea luotettava. Mutta kysyn samaa. :)

Niin mä kysyin siksi, koska sinä puhuit jostain sellaisesta. Itse en ole koskaan kuullutkaan, että sen pitäisi yltää johonkin tiettyyn lukemaan ensin. Eiköhän se oikean tuloksen anna, jos ei näytä erroria? Itsellä paine 117/70 about. t. se toinen

Vierailija
8/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan kestä. Pitääkö sinun mitata paineita useinkin?

Vierailija
9/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noi kotimittarit mittaa ihan automaattisesti oikein, jos ei tule sitä erroria? Eihän siihen voi mitenkään vaikuttaa kai minne asti se nousee, vai voiko?

Vierailija
10/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvi olla hauiksessa asti vaan lähempänä kyynärtaivetta. Katso että mansetti on ilmasta tyhjä edellisen käytön jäljiltä. Jos mansetissa on yhtään ilmaa se temppuilee. Katso käyttöohjeesta onko käyttö yläraja 180 jos se onkin laitteelle ominainen.

Oma mittari kyllä nousee yli 200.

Kiva että mittailet, kannattaa huolehtia itsestään.

Vierailija
11/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin mittarin, kun verenpaineeni ovat oudon alhaiset, yleensä 110-115 systolinen, ja 60-65 diastolinen paine. Lepopulssi 52-56.

Oliskohan niin, että kroppani pitää tuota 180 puristusta luonnottoman korkeana? Ja reagoi siihen.

Vierailija
12/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin mittarin, kun verenpaineeni ovat oudon alhaiset, yleensä 110-115 systolinen, ja 60-65 diastolinen paine. Lepopulssi 52-56.

Oliskohan niin, että kroppani pitää tuota 180 puristusta luonnottoman korkeana? Ja reagoi siihen.

Tämä viesti siis ap, N60

Vierailija
13/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa toisesta kädestä

Vierailija
14/29 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma.

Varmasti verenpaine nousee, kun sattuu niin s'''kutisti.

Siis ihan oikeesti tuntuu, että korvissakin jyskyttää......

Vierailija
15/29 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mansetti puristaa mitatessa silloin mansetti on liian pieni ja lukemat eivät ole oikeita. Kannattaa hommaa isompi .

Vierailija
16/29 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala syke? Itsellä varsinkin aamulla mittarilla on vaikeuksia löytää sykettä, joten mansetti tiukemmin ja saattaa jopa täyttää itsensä ilmalla uudelleen. 

Vierailija
17/29 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama ongelma lepopulssin tietämillä. Kun syke on 60-70, ei mitään vaikeuksia saada lukemia. 

Vierailija
18/29 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asetat mansetin sen pitää olla niin, että mansetin väliin mahtuu 2 sormea. Onkohan sinulla oikean kokoinen mansetti? Aika ajoin olisi syytä tarkistaa, että mansetti mittaa oikein. Minulla on ollut oma mansetti mukana terveyskeskuksen hoitajan vastaanotolla jossa vertasimme, että omalla ja tk:n mittarilla saa samat lukemat.

Vierailija
19/29 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma.

Sama juttu. Minulta voi mitata verenpaineen vain niin, että puren hampaita yhteen ja olen hengittämättä. Viimeksi lääkäri sanoi jotain siihen suuntaan, että kipu voi osaksi johtua siitä, että verenpaine on niin korkea. En muista ihan tarkasti, koska purin hampaita yhteen ja olin hengittämättä.

Mittaaminen on kivuliasta kotikoneella ja ammattilaisen laitteilla, ja on yhdentekevää kuka on mittaamassa.

Vierailija
20/29 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma.

Sama juttu. Minulta voi mitata verenpaineen vain niin, että puren hampaita yhteen ja olen hengittämättä. Viimeksi lääkäri sanoi jotain siihen suuntaan, että kipu voi osaksi johtua siitä, että verenpaine on niin korkea. En muista ihan tarkasti, koska purin hampaita yhteen ja olin hengittämättä.

Mittaaminen on kivuliasta kotikoneella ja ammattilaisen laitteilla, ja on yhdentekevää kuka on mittaamassa.

Tämä. Jos on korkea verenpaine niin mittaaminen voi sattua.