En ymmärrä niitä, joiden mielestä 50€ on iso raha
Kun nyt useissa ketjuissa pohditaan, onko 50€ liikaa antaa ylioppilaalle, niin voin sanoa, että on noloa tuoda yhtään alle 50€. Kuka tavallinen työssäkäyvä ei 50€ voi antaa?! Minä saatan yhdessä baari-illassa käyttää 400-500 euroa eikä tunnu missään. Toki työttömät asia erikseen, se 50€ voi olla viikon ruuat.
Kommentit (24)
Joilekin työssä käyville se on viikon ruokaraha. Ei sitä kaikki tajua.
oletpa viisas, kulutat baariin 400-500e illassa :D Voiko surkeampaa olla :D
Kyllä se on (liian) iso raha jaella joillekin puolituntemattomille, pelkästään lahjojen toivossa sinut valmistujaisiinsa, rippijuhliin tms. kutsuneille nuorille sukulaisille.
Rahalahjassa on myös kasvatuksellinen idea. Raha ei kasva puussa ja sen eteen kannattaa tehdä töitä; myös omissa juhlissaan ja jolloin sitä rahaa haluaa lahjaksi. Jos tiedossa on joku huonosti kasvatettu nuori, joka pitää kaikkea itsestään selvänä saati vanhemmilla hajuakaan miten lastaan pitäisi opettaa kiittämään lahjasta kauniisti vien taatusti 20 euroa (tai pelkästään onnittelen kädestä pitäen). Jos taas tiedän, että lapsi on fiksu ja osaa käytöstavat annan 200 euroa. On aivan sama, mitä mieltä lahjan saada on rahan määrästä jos hän ei minua miellytä ja olen vuosien aikana nähnyt ettei joku yltiöhemmoteltu "tulevaisuden toivo" tule tuosta muuksi muuttumaan.
Eikö näin yksinkertaista asiaa monikaan tajua? Sitä saa, mitä ansaitsee!
En ymmärrä ihmisiä, joilla on vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia asioita.
Missä helvetin loungessa sinä käyt kun baariin saat tuhlattua tuollaisia summia? Vai oletko niitä surkeita tyyppejä jotka ei baarissa saa seuraa kuin tarjoamalla kaikille?
Oletko kenties kotona asuva työssäkäyvä nuori? Vai miten sinulla on laittaa 500e baariin yhden illan aikana?
Sepä kiva, voit onnitella itseäsi siitä, että asiasi on hyvin. Itselle se on hiton iso raha. Budjettini työssäkäyävnä on 80€ kuussa, mieti sitä, 2 lasta elätettävänä vielä, lapsi kun pyytää Superparkkiin kavereiden kanssa tai laskettelurinteeseen, niin ei voi antaa mennä Kyllä köyhänä on kiva.
50€ on todellakin liikaa suorituksesta jonka palkkioksi oikeasti riittäisi kädenpuristus ja onnittelukortti.
50€ ?
Eihän sitä aina muista edes mihin sellaisen rahan on laittanut. Tuollainen voi koska vain löytyä vaikka talvitakin taskusta.
Minusta on älytöntä ylipäänsä antaa ylioppilaille rahaa. Itseään vartenhan he ovat sen tutkinnon lukeneet, miksi sitten vielä kaikkien tuttujen pitäisi palkita siitä kuten ekaluokkalaista roskapussin viemisestä?
Se on iso raha siksi, että se menee johonkin mikä ei ole itselle tärkeää.
Mulle on ihan ok laittaa 200-300 € omaan illalliseeni huippuravintolassa, mutta en kyllä pistäisi 500 € baari-iltaan. En kaipaa satasen maksavia drinkkejä.
50 euroa on iso raha mutta ei liian iso lahjaksi. Itse asiassa siihen tarkoitukseen se on kyllä aivan liian pieni; luulisi asian olevan itsestäänselvyys.
Tuloni on 1100 e/kk, siitä 550 e vuokraan, laskut päälle ja ruuat jne. Ei siinä ole varaa kellekään jaella mitään 50 e seteleitä, ei todellakaan! Sehän hieno homma jos on varaa ryypätä monella sadalla eurolla, onnea vaan !
Vierailija kirjoitti:
oletpa viisas, kulutat baariin 400-500e illassa :D Voiko surkeampaa olla :D
Juu, ei hyvin mene. Taitaa käydä baarissa aika paljonkin.
Käyn töissä, mutta 50e on minulle todellakin ISO raha ja ei ole niin paljoa ylimääräistä antaa kellekään.