Olikohan siihen jokin syy, että kehärataa ei vedetty Jumbon kautta?
Kun ei se kovin kaukaa nyt mene Jumbosta, mutta niin kaukaa kuitenkin, että ei junalla oikein voi ostoksille mennä.
Miksiköhän ei vedetty Jumbon kautta ja asemaa siihen?
Kommentit (25)
Jos junalla pääsisi nopeasti Jumboon niin tsadissa ei kukaan enää shoppailis tai hengailis ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee aika kaukana pohjoisempana. Pääset kyllä dösällä Jumboon.
Aviapoliksen asema (jossa ei ole yhtään mitään) on noin kilometrin päässä, eli ei kovin kaukana. Ei olisi ollut iso mutka vetää sitä jumbon kautta.
Hyvä, ettei vedetty. Olis sekin kauppakeskus pilalla kun siitäkin olis tullut huligaaninuorison hengailupaikka.
Enemmän ihmetyttää Anni Sinnemäen ja kumppaneiden halu tehdä kaikista pääkaupunkiseudun moottoriteistä autottomia kaupunkibulevardeja.
Varmaan siksi, että Jumbo ei ole aivan pääradan varrella, johon kehärata yhtyy. Veikkaan, että Jumbon omistama taho ei olisi kuluja varmaankaan halunnut maksaa, mitä olisi tullut kun oltaisiin koukattu.
Av-mamma luulee, että Jumbon läheisyyteen tai alle olisi ollut helppoa rakentaa junayhteys?
Älä vaivaa päätäsi asioilla, joista sinulla ei ole alkeellisintakaan käsitystä.
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen kauppakeskukseen liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että Jumbo ei ole aivan pääradan varrella, johon kehärata yhtyy. Veikkaan, että Jumbon omistama taho ei olisi kuluja varmaankaan halunnut maksaa, mitä olisi tullut kun oltaisiin koukattu.
Rata tekee siinä kohtaa joka tapauksessa mutkan kääntyäkseen kohti lentoasemaa. Mutka olisi vaan pitänyt pidentää vähän etelämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma luulee, että Jumbon läheisyyteen tai alle olisi ollut helppoa rakentaa junayhteys?
Älä vaivaa päätäsi asioilla, joista sinulla ei ole alkeellisintakaan käsitystä.
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen kauppakeskukseen liittyy?
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen lentoasemaan liittyy? Se juna on siis jo siellä "syvällä" joten yhden kauppakeskuksen infrat ei paljoa haittaa. Porraskäytävät ja hissikuilut kyllä johonkin olisivat mahtuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma luulee, että Jumbon läheisyyteen tai alle olisi ollut helppoa rakentaa junayhteys?
Älä vaivaa päätäsi asioilla, joista sinulla ei ole alkeellisintakaan käsitystä.
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen kauppakeskukseen liittyy?
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen lentoasemaan liittyy? Se juna on siis jo siellä "syvällä" joten yhden kauppakeskuksen infrat ei paljoa haittaa. Porraskäytävät ja hissikuilut kyllä johonkin olisivat mahtuneet.
Kuvittelet että se Jumbo vain lepää siinä pellolla ilman perustustolppia ja sähkö ja vesi tulee langattomia yhteyksiä pitkin? Ja että Jumbossa ei ole mitään huoltotiloja, lastauslaitureita, varastoja ja kaikkea muuta tarpeellista, siellä on vain ne liikkeet lepäämässä pellolla?
Kuten sanoin, sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä mitä kaikkea infraa siellä pinnan alla on.
Keskity ihmettelemään jotain johon ymmärryksesi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että Jumbo ei ole aivan pääradan varrella, johon kehärata yhtyy. Veikkaan, että Jumbon omistama taho ei olisi kuluja varmaankaan halunnut maksaa, mitä olisi tullut kun oltaisiin koukattu.
Rata tekee siinä kohtaa joka tapauksessa mutkan kääntyäkseen kohti lentoasemaa. Mutka olisi vaan pitänyt pidentää vähän etelämmäksi.
Jos nyt katsot vaikka tätä kuvaa: https://images.app.goo.gl/hQCcy6oKoY7rVVvv7
Jumbo/flamingo on suunnilleen tuossa tuusulanväylän ja kehä3 risteyksessä. Kyllä siihen aika paljon olisi pitänyt mutkaa vetää, jos se sinne olisi haluttu vetää. Varsinkin kun tunnelilla olisi pitänyt tehdä. Ja olisi turhaan pidentänyt matkaa lentokentälle muutamalla minuutilla. Jos et tiennyt niin tuon radan tarkoitus ei ole olla mikään shoppailurata. Muutenhan se oltaisiin vedetty kulkemaan sellon kautta myös. Ei olisi ollut iso koukku. Ehkä myös itiksen kautta. Menet nyt vain kiltisti bussilla sinne jumboon tai kävelet aviapolikselta. Hyvää se sulle tekee.
Junalla pääset Myyrmannin ostarille suoraan, siellä on samat clasut ja hennesit kuin jumbossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että Jumbo ei ole aivan pääradan varrella, johon kehärata yhtyy. Veikkaan, että Jumbon omistama taho ei olisi kuluja varmaankaan halunnut maksaa, mitä olisi tullut kun oltaisiin koukattu.
Rata tekee siinä kohtaa joka tapauksessa mutkan kääntyäkseen kohti lentoasemaa. Mutka olisi vaan pitänyt pidentää vähän etelämmäksi.
Jos nyt katsot vaikka tätä kuvaa: https://images.app.goo.gl/hQCcy6oKoY7rVVvv7
Jumbo/flamingo on suunnilleen tuossa tuusulanväylän ja kehä3 risteyksessä. Kyllä siihen aika paljon olisi pitänyt mutkaa vetää, jos se sinne olisi haluttu vetää. Varsinkin kun tunnelilla olisi pitänyt tehdä. Ja olisi turhaan pidentänyt matkaa lentokentälle muutamalla minuutilla. Jos et tiennyt niin tuon radan tarkoitus ei ole olla mikään shoppailurata. Muutenhan se oltaisiin vedetty kulkemaan sellon kautta myös. Ei olisi ollut iso koukku. Ehkä myös itiksen kautta. Menet nyt vain kiltisti bussilla sinne jumboon tai kävelet aviapolikselta. Hyvää se sulle tekee.
Sellon vieressä on jo juna-asema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma luulee, että Jumbon läheisyyteen tai alle olisi ollut helppoa rakentaa junayhteys?
Älä vaivaa päätäsi asioilla, joista sinulla ei ole alkeellisintakaan käsitystä.
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen kauppakeskukseen liittyy?
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen lentoasemaan liittyy? Se juna on siis jo siellä "syvällä" joten yhden kauppakeskuksen infrat ei paljoa haittaa. Porraskäytävät ja hissikuilut kyllä johonkin olisivat mahtuneet.
Kuvittelet että se Jumbo vain lepää siinä pellolla ilman perustustolppia ja sähkö ja vesi tulee langattomia yhteyksiä pitkin? Ja että Jumbossa ei ole mitään huoltotiloja, lastauslaitureita, varastoja ja kaikkea muuta tarpeellista, siellä on vain ne liikkeet lepäämässä pellolla?
Kuten sanoin, sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä mitä kaikkea infraa siellä pinnan alla on.
Keskity ihmettelemään jotain johon ymmärryksesi riittää.
Niin, asemahan olisi voinut olla vaikka parkkialueen alla, ei suoraan kauppakeskuksen alla, jos se sinulle on ongelma.
Mene Selloon niin näet mitä juna tuo mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että Jumbo ei ole aivan pääradan varrella, johon kehärata yhtyy. Veikkaan, että Jumbon omistama taho ei olisi kuluja varmaankaan halunnut maksaa, mitä olisi tullut kun oltaisiin koukattu.
Rata tekee siinä kohtaa joka tapauksessa mutkan kääntyäkseen kohti lentoasemaa. Mutka olisi vaan pitänyt pidentää vähän etelämmäksi.
Jos nyt katsot vaikka tätä kuvaa: https://images.app.goo.gl/hQCcy6oKoY7rVVvv7
Jumbo/flamingo on suunnilleen tuossa tuusulanväylän ja kehä3 risteyksessä. Kyllä siihen aika paljon olisi pitänyt mutkaa vetää, jos se sinne olisi haluttu vetää. Varsinkin kun tunnelilla olisi pitänyt tehdä. Ja olisi turhaan pidentänyt matkaa lentokentälle muutamalla minuutilla. Jos et tiennyt niin tuon radan tarkoitus ei ole olla mikään shoppailurata. Muutenhan se oltaisiin vedetty kulkemaan sellon kautta myös. Ei olisi ollut iso koukku. Ehkä myös itiksen kautta. Menet nyt vain kiltisti bussilla sinne jumboon tai kävelet aviapolikselta. Hyvää se sulle tekee.Sellon vieressä on jo juna-asema.
Jokaisella kauppakeskuksella ei tarvitse olla omaa junayhteyttä. Sello rakennettiin junaradan viereen. Jumboa ei, se on tarkoitettu enemmän automarketiksi. Kyllä minuakin harmittaa, että raidejokeri ei tule koukkaamaan mun kämpän vierestä vaan joudun haagaan kävelemään kilsan verran. Helpottaisi kivasti eläää. En silti valita ja nillitä asiasta. Aina ei kaikkea voi saada.
Et ole minkäänlaista oikeaa perustetta vielä esittänyt, miksi se rata olisi pitänyt vetää jumbon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että Jumbo ei ole aivan pääradan varrella, johon kehärata yhtyy. Veikkaan, että Jumbon omistama taho ei olisi kuluja varmaankaan halunnut maksaa, mitä olisi tullut kun oltaisiin koukattu.
Rata tekee siinä kohtaa joka tapauksessa mutkan kääntyäkseen kohti lentoasemaa. Mutka olisi vaan pitänyt pidentää vähän etelämmäksi.
Jos nyt katsot vaikka tätä kuvaa: https://images.app.goo.gl/hQCcy6oKoY7rVVvv7
Jumbo/flamingo on suunnilleen tuossa tuusulanväylän ja kehä3 risteyksessä. Kyllä siihen aika paljon olisi pitänyt mutkaa vetää, jos se sinne olisi haluttu vetää. Varsinkin kun tunnelilla olisi pitänyt tehdä. Ja olisi turhaan pidentänyt matkaa lentokentälle muutamalla minuutilla. Jos et tiennyt niin tuon radan tarkoitus ei ole olla mikään shoppailurata. Muutenhan se oltaisiin vedetty kulkemaan sellon kautta myös. Ei olisi ollut iso koukku. Ehkä myös itiksen kautta. Menet nyt vain kiltisti bussilla sinne jumboon tai kävelet aviapolikselta. Hyvää se sulle tekee.Sellon vieressä on jo juna-asema.
Jokaisella kauppakeskuksella ei tarvitse olla omaa junayhteyttä. Sello rakennettiin junaradan viereen. Jumboa ei, se on tarkoitettu enemmän automarketiksi. Kyllä minuakin harmittaa, että raidejokeri ei tule koukkaamaan mun kämpän vierestä vaan joudun haagaan kävelemään kilsan verran. Helpottaisi kivasti eläää. En silti valita ja nillitä asiasta. Aina ei kaikkea voi saada.
Et ole minkäänlaista oikeaa perustetta vielä esittänyt, miksi se rata olisi pitänyt vetää jumbon kautta.
Niin no, kun uutta rataa tehdään ja se joka tapauksessa vedetään hyvin läheltä poikkeuksellisen isoa ostos/huvittelukeskittymää, eikö olisi aika loogista, että rata tehtäisiin tämän kautta? Nyt asema on Aviapoliksesessa, joka on täysin keskellä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmetyttää Anni Sinnemäen ja kumppaneiden halu tehdä kaikista pääkaupunkiseudun moottoriteistä autottomia kaupunkibulevardeja.
Miten niin autottomia? Tuusulanväylälle tulee kumpaakin suuntaan kaksi kaistaa, joukkoliikennekaista, ratikkalinja ja pyörätiet plus jalkakäytävät. Taksikuski uskovat liikenteen sujuvoittuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että Jumbo ei ole aivan pääradan varrella, johon kehärata yhtyy. Veikkaan, että Jumbon omistama taho ei olisi kuluja varmaankaan halunnut maksaa, mitä olisi tullut kun oltaisiin koukattu.
Rata tekee siinä kohtaa joka tapauksessa mutkan kääntyäkseen kohti lentoasemaa. Mutka olisi vaan pitänyt pidentää vähän etelämmäksi.
Jos nyt katsot vaikka tätä kuvaa: https://images.app.goo.gl/hQCcy6oKoY7rVVvv7
Jumbo/flamingo on suunnilleen tuossa tuusulanväylän ja kehä3 risteyksessä. Kyllä siihen aika paljon olisi pitänyt mutkaa vetää, jos se sinne olisi haluttu vetää. Varsinkin kun tunnelilla olisi pitänyt tehdä. Ja olisi turhaan pidentänyt matkaa lentokentälle muutamalla minuutilla. Jos et tiennyt niin tuon radan tarkoitus ei ole olla mikään shoppailurata. Muutenhan se oltaisiin vedetty kulkemaan sellon kautta myös. Ei olisi ollut iso koukku. Ehkä myös itiksen kautta. Menet nyt vain kiltisti bussilla sinne jumboon tai kävelet aviapolikselta. Hyvää se sulle tekee.Sellon vieressä on jo juna-asema.
Jokaisella kauppakeskuksella ei tarvitse olla omaa junayhteyttä. Sello rakennettiin junaradan viereen. Jumboa ei, se on tarkoitettu enemmän automarketiksi. Kyllä minuakin harmittaa, että raidejokeri ei tule koukkaamaan mun kämpän vierestä vaan joudun haagaan kävelemään kilsan verran. Helpottaisi kivasti eläää. En silti valita ja nillitä asiasta. Aina ei kaikkea voi saada.
Et ole minkäänlaista oikeaa perustetta vielä esittänyt, miksi se rata olisi pitänyt vetää jumbon kautta.
Rata tekee muutekin kummallisia mutkia joidenkin kuviteltujen uusien asuinalueiden vuoksi. Aika järjetöntä, että pientä mutkaa ei voitu jo olemassa olevaa isoa ostoskeskusta palvelemaan (olisihan se silloin myös paremmin Kartananonkosken asukkaiden käytettävissä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma luulee, että Jumbon läheisyyteen tai alle olisi ollut helppoa rakentaa junayhteys?
Älä vaivaa päätäsi asioilla, joista sinulla ei ole alkeellisintakaan käsitystä.
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen kauppakeskukseen liittyy?
Ymmärrätkö laisinkaan, millainen maanalainen infra tuon kokoiseen lentoasemaan liittyy? Se juna on siis jo siellä "syvällä" joten yhden kauppakeskuksen infrat ei paljoa haittaa. Porraskäytävät ja hissikuilut kyllä johonkin olisivat mahtuneet.
Kuvittelet että se Jumbo vain lepää siinä pellolla ilman perustustolppia ja sähkö ja vesi tulee langattomia yhteyksiä pitkin? Ja että Jumbossa ei ole mitään huoltotiloja, lastauslaitureita, varastoja ja kaikkea muuta tarpeellista, siellä on vain ne liikkeet lepäämässä pellolla?
Kuten sanoin, sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä mitä kaikkea infraa siellä pinnan alla on.
Keskity ihmettelemään jotain johon ymmärryksesi riittää.
Niin, asemahan olisi voinut olla vaikka parkkialueen alla, ei suoraan kauppakeskuksen alla, jos se sinulle on ongelma.
Parkkialue on vain murto-osa Jumbon pinta-alasta, ja sen sijainnin huomioiden mikään "pieni mutka" ei olisi missään määrin mahdollinen toteuttaa.
Ja ei se parkkialuekaan tyhjän päällä makaa.
Menee aika kaukana pohjoisempana. Pääset kyllä dösällä Jumboon.