Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita valmistujaispukeutumisesta poikaystävän kanssa

Vierailija
30.05.2019 |

Sekava keissi. Ollaan siis poikaystävän kanssa eletty kaukosuhteessa nyt vähän päälle puolivuotta. Hänen porukat ei vieläkään tiedä musta ja tarkoituksena olisi mennä kesällä taas pariksi viikoksi käymään. Töiden takia en oikein voi mennä muuna ajankohtana, mutta poikaystävän äiti haluaa pitää ammattikoulun valmistujaiset samaan aikaan kun olen siellä ja sinne tulisi about koko suku. En myöskään haluaisi lähteä pois, sillä juhlat pidetään viikon jälkeen siitä kun olen tullut.
Itseäni jännittää, sillä poikaystävä ei vieläkään ole saanut suutaan auki ja perusteltua äidilleen miksi haluaisi pitää juhlat vasta myöhemmin kun olisin jo lähtenyt. Tuntuu ehkä hieman tökeröltä mennä sukujuhliin jos poikaystävän äitikin saa tietää minusta vasta viikkoa ennen juhlia ja varsinkin sisarusten suhtautuminen pelottaa. Joutuisin itse siellä muutaman tunnin ajan oleskelemaan ja yrittää keksiä juttua täysin tuntemattomille ihmisille. Tämän takia olisin halunnut esim. sisarukset tuntea aikaisemmin niin olisi edes jotain tuttuja.
Ja siihen ongelmaan; poikaystävä osti juhliin puvun. Itselläni ei ole tällä hetkellä kunnon juhlavaatetta ja haluaisinkin ostaa jonkun juhlavan paidan ja housut/mekon. Mies kuitenkin kieltää ja käskee pukeutumaan tavalliseen pitkähihaiseen ja farkkuihin, sillä juhlat eivät kuulemma ole isot ja perusteli tällä: "Ne on mun juhlat eikä sun, jolloin sun ei siellä tarvitse kovin hienona kulkea".
En ajatellutkaan viettää päivää olemalla itse keskipisteenä, vaikka poikkiksesta siltä ehkä tuntuukin varsinkin kun olen kaikille uusi tuttavuus ja heitä varmasti kiinnostaa tietää kuka olen. Siksi tuntuukin kamalalta olla täysin tavisvaatteissa muiden varmasti ollessa hienona ja antaa huono kuva. Olen muutenkin huono tutustumaan näin moneen kerralla ja väsyn sekä ahdistun helposti tällaisissa tilaisuuksissa, joten huono fiilis omasta pukeutumisesta ei auttaisi asiaa.
Pitäisikö mun siis kielloista huolimatta ostaa joku simppeli mekko ja korot vai nolata itseni ja todennäköisesti myös poikaystävä antamalla surkea ensivaikutelma kaikille? Poikkis varmasti mököttää ja ajattelee mun vievän tarkoituksella hänelle kuuluvan huomion, vaikka ei siitä ole kyse. Hän haluaisi ottaa kuviakin joissa olen mukana ja tuntuisi inhottavalta seistä epäjuhlavissa vaatteissa hänen pitäessään pukua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa lukea tuota sepustustasi riviä pidemmälle. Tee uusi.

Vierailija
2/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tldr

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille poikaystävälle, että juhliin pukeudutaan juhlavaatteisiin ja jos hänellä on puku, edellyttää se vastaavaa pukeutumista muiltakin juhliin osallistujilta.

Farkut, not. Kaikki pukeutuvat juhlavasti.

Vai oletteko 16-vuotiaita.

Vierailija
4/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet yksinkertaisesta asiasta vaikean: jos sinä haluat ostaa uuden, asiallisen asukokonaisuuden, sinulla on siihen oikeus, et riko lakia. Jos poikaystäväsi määrää sinua tuolla tavoin, miettisin, onko hän lainkaan hyvä tyyppi sinulle. Jos kerran pukeutumisella ei ole väliä poikaystävällsesi, miksi hän sitten puuttuu asiaan? Haiskahtaa kontrolloivalta ja huonoitsetuntoiselta ihmiseltä, eikä se lupaa koskaan mitään hyvää. Normaaleihin hyviin käytöstapoihin kuuluu pukeutua juhlien luonteen edellyttämällä tavalla, eikä kyse ole suinkaan huomion poisviennistä päivänsankarilta.

Jos sinun tarvitsee jännittää, suuttuuko poikaystäväsi pukeutumisestasi, se ei ole normaalia.

Vierailija
5/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait sä mekon laitat päällesi. Tämä on selvä.

Muuhun en ota kantaa, on niin epäselvää :D

Vierailija
6/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on vain kaksi asiaa:

1. Poikaystäväsi ei halua esitellä sinua suvulleen, varsinkaan ei tyttöystävänään.

2. Sinä et ole tajunnut kohtaa 1.

Vierailija
7/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikayztäväsi pelkää!että ylipukeudut, toisin sanoen ilmestyt iltapuvussa tai koktailmekossa sukujuhlaan. Farkkuja parempi on kuitenkin ostaa joku sellainen vaate, jossa olisit vieraana oman serkkusi sukujuhlissa: siis joku suhteellisen neutraali päivåvaate, mekko tai housuasu, joka nyt on juhlava, muttei muodollinen. Eli joku aika eleetön mekko tai housuasu.

Vierailija
8/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin pukeudutaan juhlavasti.

Pukeutumalla väärin tulet vain häpeämään itseäsi siellä ja myöhemmin ja kaikissa kuvissa vaikutat vain huonot käytöstavat omaavalta juntilta, joka ei ymmärtänyt pukeutua juhliin. Älä keskustele vaatevalinnasta poikaystäväsi kanssa. Ethän sinäkään hänen vaatteitaan ole päättänyt.

Pukeudut kuin kenen tahansa muun ihmisen vastaavaan juhlaan.

Syöt hyvin ja juttelet kenen kanssa haluat, äläkä ota stressiä.

Vierailija
9/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa lukea tuota sepustustasi riviä pidemmälle. Tee uusi.

Mä jaksoin lukea koko jutun.

Jäin ihmettelemään miksi puhuttiin miehestä ja poikkiksesta. Ihmettelen myös, että miten sinun pukeutumisesi kenellekään kuuluu, varsinkin juhlava pukeutuminen juhliin.

Vierailija
10/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poikkis ei ole halunnut kertoa suvulleen sinusta?

Miksi poikkis ei halua että tulet juhliin?

Miksi poikkis ei halia että pukeudut yhtä juhlavasti kuin hän juhliin?

Vierailija
11/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensinnäkään tajua, miksi sinun pitäisi lähteä mihinkään pois, vaikket jostain syystä haluaisikaan osallistua juhliin? Vai asuuko poikaystäväsi vielä vanhempiensa luona ja sinunkin on tarkoitus majoittua siellä, ja juhlat pidetään kotona? Toisekseen en tajua vaateongelmaasi. Pukeudut tilaisuuteen sopivalla tavalla, piste.

Vierailija
12/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene ollenkaan vielä koska sinua ei ole esitelty tai mene lyhyemmäksi aikaa. Tarviiko siellä olla 2 viikkoa.

Vierailija
13/14 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poikkis ei ole kertonut sinusta? Onko hänen perheensä outo, vai onko hänellä toinen tyttöystävä, josta perhe tietää?

Outoa, kun poikkis ei halua sinun olevan edustava. Jos pitäisi psikkansa, että jänen suvussaan pukeudutaan juhlissakin farkkuihin yms, niin kannattaako sukuun tutustua? Jos taas vaatii tuollaista vaatetusta vain sinulta niin haluaako sinun näyttävän huonolta juhlissa?

Ja kuka on poikkis määräämään ja mököttämään sinun asiallisen pukeutumisen tähden.

Tällaisia tuli vanhalla tädillä mieleen.

Vierailija
14/14 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät ole Vl sukua tai jotain kulttia ?  kuulostaa niin oudolle siis yleensähän kaikissa pukeutumissäännöissäkin kehotetaan pukeutumaan mielummin yli nolompaa mennä alipukeutuneena! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän