Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki vinkit keittiöremonttiin, myös kommentteja omiin ideoihini kaipaan!

Vierailija
30.05.2019 |

Tulossa keittiöremontti. Kaapistot tekee puuseppä. Tässä omat pääkohdat mitä olen ajatellut keittiöön

-Ei yläkaappeja, työtason yllä hylly jonka pohjaan asennetaan tason valaistus
-Korkea lattiasta kattoon oleva paikalleen rakennettu ruokakomero
-Saareke jossa on vetolaatikoita, koko n. 100cmx180cm
-Ei umpisokkeleita vaan kaappeihin puiset jalat
-Ikean iso posliiniallas

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suunnittelu kaiken a ja o. Myöhemmin vaikeampi muuttaa esim. huonolla korkeudella/paikassa olevaa uunia, "väärään" suuntaan tai paikkaan aukeavaa kaapinovea jne. Ruokakomeroon ns. ulosvedettävät hyllyt muuten täyttä tuskaa kaivaa sieltä tarvikkeita. Astioiden kuivatus? Pöytätelineessä, pyyhekuivaus heti pestyä vai kuinka? Hyviä pannuja ymv. ei kannata pilata pesukoneessa. Mieti myös oletteko ehkä aikeissa myydä kotinne joskus eli se kannattaa myös jossain määrin miettiä.

Siis ettei ainakaan siinä tapauksessa liian erikoisia ratkaisuja ellei niitä ole sitten suht helppo/kohtuuhintaista muuttaa.

No omasta mielestäni ihan perinteinen keittiö. Ainoa, että en halua sokkeleita alakaapistoon, vaan kaappeihin tulee jalat. Väri tulee olemaan myös muu kuin valkoinen, joku tummahko. Puukaapiston ollessa kyseessä uudelleenmaalaus onnistuu. Jos joskus myydään niin ne sokkelit on suht helppo sinne laittaa jos joku haluaa. Ap

Jos ei ole sokkelia, sinne alle kertyy ihan järkyttävä sotku ja tosi paljon pölyä. Jos et laita sokkelia, varaudu siivoamaan kaappien aluset säännöllisesti tai sitten annat vaan olla jos ei häiritse.

Minulla on sokkeliton keittiö. Samalla vaivalla sieltä alta siivoaa kuin muutenkin. Ja vaikka vähän ekstravaivaa tulisikin, se on pieni hinta siitä, että kaapisto on ilmava ja kaunis. Ylipäänsä en oikein ymmärrä sellaista että mitään ei saisi olla missään ettei tulisi siivottavaa. Olen esteetikko ja kauneus on minulle tärkeää, enkä mene rikki siivoamisesta.

Niin meillä on erilaisia makuja. Minäkin olen omasta mielestäni esteetikko, mutta nuo keittiökalusteiden näkyvät jalat ovat karmean näköisiä. Tekee keittiöstä jotenkin kolkon.

Vierailija
22/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suunnittelu kaiken a ja o. Myöhemmin vaikeampi muuttaa esim. huonolla korkeudella/paikassa olevaa uunia, "väärään" suuntaan tai paikkaan aukeavaa kaapinovea jne. Ruokakomeroon ns. ulosvedettävät hyllyt muuten täyttä tuskaa kaivaa sieltä tarvikkeita. Astioiden kuivatus? Pöytätelineessä, pyyhekuivaus heti pestyä vai kuinka? Hyviä pannuja ymv. ei kannata pilata pesukoneessa. Mieti myös oletteko ehkä aikeissa myydä kotinne joskus eli se kannattaa myös jossain määrin miettiä.

Siis ettei ainakaan siinä tapauksessa liian erikoisia ratkaisuja ellei niitä ole sitten suht helppo/kohtuuhintaista muuttaa.

No omasta mielestäni ihan perinteinen keittiö. Ainoa, että en halua sokkeleita alakaapistoon, vaan kaappeihin tulee jalat. Väri tulee olemaan myös muu kuin valkoinen, joku tummahko. Puukaapiston ollessa kyseessä uudelleenmaalaus onnistuu. Jos joskus myydään niin ne sokkelit on suht helppo sinne laittaa jos joku haluaa. Ap

Jos ei ole sokkelia, sinne alle kertyy ihan järkyttävä sotku ja tosi paljon pölyä. Jos et laita sokkelia, varaudu siivoamaan kaappien aluset säännöllisesti tai sitten annat vaan olla jos ei häiritse.

Minulla on sokkeliton keittiö. Samalla vaivalla sieltä alta siivoaa kuin muutenkin. Ja vaikka vähän ekstravaivaa tulisikin, se on pieni hinta siitä, että kaapisto on ilmava ja kaunis. Ylipäänsä en oikein ymmärrä sellaista että mitään ei saisi olla missään ettei tulisi siivottavaa. Olen esteetikko ja kauneus on minulle tärkeää, enkä mene rikki siivoamisesta.

Mutta minusta on inhottavaa olla vieraana, kun pöytätasot kiiltelevät ja pöydän ääressä istuessani näen, että kaappien alla on likaa. Harva viitsii päivittäin siivota myös sieltä seinänvierestä ja etenkin siellä oleva jalkalista jää usein pölypalleroiden keitaaksi. Keittiössä on rasvaa, se tekee pölystä helposti tarttuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti kahdesti, miten kiva on siivota niiden alakaappien alta joka päivä. Se kaapinjalkojen korkeus on juuri sellainen, että imurilla on hankala päästä kaappien takajalkojen takaa siivoamaan jostain nurkasta.

Toiseksi kannattaa miettiä, miten monta laatikollista tavaraa keittiössä tarvitaan. Yläkaappeihin mahtuu aika paljon laseja ja lautasia, jotka nyt laitat laatikkoihin, joihin tasolla putoaa joka tapauksessa murusia. Saat siis siivota ne laatikot viikottain, tuskin nyt pyyhit kaikkia yläkaappien hyllyjä viikkosiivouksen yhteydessä.

Meidän nykyisessä keittiössä olen siirtänyt kaikki lautaset, lasit yms päivittäin tarvittavat alalaatikkoon joka oli alunperin tarkoitettu kattiloille ja pannuille. Yläkaapeissa, joita ei nytkään ole montaa, on sellaista kaikenlaista sekalaista sälää mitä vähän harvemmin tarvitsee, muovikippoja kansineen yms.

Kuivauskaappiakaan en ole käyttänyt kuivaukseen enää vuosiin. En ole siivonnut näitä lautaslaatikoita viikottain, ehkä kerran kk-6 vkon välein pyyhin. Ap

Tuttavalla myös noin ja hyvin toimii. Helpompi ottaa ja lapsetkin saa hyvin.

Vierailija
24/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti kahdesti, miten kiva on siivota niiden alakaappien alta joka päivä. Se kaapinjalkojen korkeus on juuri sellainen, että imurilla on hankala päästä kaappien takajalkojen takaa siivoamaan jostain nurkasta.

Toiseksi kannattaa miettiä, miten monta laatikollista tavaraa keittiössä tarvitaan. Yläkaappeihin mahtuu aika paljon laseja ja lautasia, jotka nyt laitat laatikkoihin, joihin tasolla putoaa joka tapauksessa murusia. Saat siis siivota ne laatikot viikottain, tuskin nyt pyyhit kaikkia yläkaappien hyllyjä viikkosiivouksen yhteydessä.

Meidän nykyisessä keittiössä olen siirtänyt kaikki lautaset, lasit yms päivittäin tarvittavat alalaatikkoon joka oli alunperin tarkoitettu kattiloille ja pannuille. Yläkaapeissa, joita ei nytkään ole montaa, on sellaista kaikenlaista sekalaista sälää mitä vähän harvemmin tarvitsee, muovikippoja kansineen yms.

Kuivauskaappiakaan en ole käyttänyt kuivaukseen enää vuosiin. En ole siivonnut näitä lautaslaatikoita viikottain, ehkä kerran kk-6 vkon välein pyyhin. Ap

Tuttavalla myös noin ja hyvin toimii. Helpompi ottaa ja lapsetkin saa hyvin.

Meillä on noin, laatikot pitää puhdistaa kerran viikossa. Vaikka ne olisi kiinni, sinne menee aina pölyä ja murusia.

Vierailija
25/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun mieleen tuo suunnitelma muuten kuin puusepän valmistamien kaappien osalta, mutta jos itse tykkäät niin anna mennä.

Hirveästi hukkatilaa jos tasojen yläpuolelle tulee vain 1 hylly ja massiivinen saareke, mutta ehkä teillä on iso keittiö.

Keittiö on matala joten senkään puolesta en halua yläkaappeja. Mielestäni ne jotenkin ”ahdistavat”. Tarkistin vielä muuten saarekkeen mitat ja ne onkin n.80x160, muistin väärin! Ei ole mikään suurensuuri keittiö. Alakaapistoa tulee yhdelle seinälle, sille ainoalle umpiseinälle n. 3.5m ja sen taakse tuo saareke. Huoneen mitat ovat n. 4x4m. Toiseen nurkkaan sitten se ruokakaappi ja toiseen jääkaappi. Ap

Vierailija
26/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minusta on inhottavaa olla vieraana, kun pöytätasot kiiltelevät ja pöydän ääressä istuessani näen, että kaappien alla on likaa. Harva viitsii päivittäin siivota myös sieltä seinänvierestä ja etenkin siellä oleva jalkalista jää usein pölypalleroiden keitaaksi. Keittiössä on rasvaa, se tekee pölystä helposti tarttuvaa.

Jo oli kommentti. Paras varmaan pysyä kotona. Tuskin kovin toivottu vieras oletkaan eli taitaa mennä aika jo nyt enimmäkseen siellä kotosalla. On ainakin aikaa hinkata niitä paikkoja.

Vierailija
27/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin meillä on erilaisia makuja. Minäkin olen omasta mielestäni esteetikko, mutta nuo keittiökalusteiden näkyvät jalat ovat karmean näköisiä. Tekee keittiöstä jotenkin kolkon.

Ne jalat tulee olemaan sorvatut tai muuten kauniisti muotoillut puiset niin kuin vanhoissa lipastoissa yms. Maalattu samalla värillä kuin itse kaapit. Ap

Vierailija
28/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on ruokapöytä tuvan puolella, joten siitä ei näe kaappien alle :D. Mutta aika harva kai katselee tai edes näkee ihmisten olohuoneissakaan sohvalla istuessaan lipastojen tai tv-tasojen alla olevia pölypalleroita, varsinkin ne jotka ovat siellä seinän vierissä jalkalistan päällä ja vieressä? Ap

Vierailija
29/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiö vetolaatikoilla ja niihin mahtuu uskomaton määrä tavaraa, maustehylltn sisällöstä lähtien kaikki! Ja ihan eri tavalla saatavissa perällä olevatkin tavarat kun vetolaatikot saa auki asti.. kaksi yläkaappia vain on keittiössä ja niissä säilytetään lasit ja ylimääräiset roippeet joita harvoin käytetään, kuivauskaappia ei ole eikä olla kaivattukkaan! Ne vähäiset astiat mitä käsin tiskataan saa heti pyyhkeellä kuivattua.

Vierailija
30/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kauniilta keittiösuunnitelmalta, ap. Massiivipuiset luonnollisen väriset kaapit tulee olemaan upeat! Olet saanut hyviä vinkkejä täältä esim. pistorasioiden suhteen (niihinkin on varmaan nykyään hyvän näköisiä vaihtoehtoja). Aiotko laittaa laatoitusta seiniin? Niilläkin saa tuotua omanlaista ilmettä keittiöön. Onnea remonttiin!

Vierailija
31/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kauniilta keittiösuunnitelmalta, ap. Massiivipuiset luonnollisen väriset kaapit tulee olemaan upeat! Olet saanut hyviä vinkkejä täältä esim. pistorasioiden suhteen (niihinkin on varmaan nykyään hyvän näköisiä vaihtoehtoja). Aiotko laittaa laatoitusta seiniin? Niilläkin saa tuotua omanlaista ilmettä keittiöön. Onnea remonttiin!

En ole oikein päättänyt mitä seiniin laitan. En ole vielä löytänyt mieleistä laattaa ja nämä lasiviritykset mitä nyt näkee paljon ei miellytä. Ap

Vierailija
32/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keittiöremontin ehdoton helmi on ns. apteekkikaappi. Kuivaaineet tässä kaapissa kerralla saa vedettyä ulos ja hyllyjen sisältö on helposti nähtävissä ja käytettävissä. Oli vähän hintavampi juttu, mutta todella käytännöllinen. Samanlainen pienempi laitettiin kattilakaapiksi.

Vierailija
33/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millainen on se Ikean allas, mutta oman kokemuksen perusteella on näppärää jos sellaisessa yksialtaisessakin lavuaarissa olisi sellainen pieni kakkosviemäri, mihin voi kaataa nesteet jos isossa altaassa on jo tiskivedet lillumassa. Hoksaatteko mitä meinaan. https://www.google.com/search?q=lavuaari+yksi+allas&client=ms-android-s… tähän tyyliin.

Meidän keittiörempan jäljiltä on jäänyt harmittamaan se, kun en vielä sitten kaiken kalusteiden pyörittelyn jälkeen jaksanut enää nähdä vaivaa että uunille olis löytynyt paikka jostain korkeammalta. Nyt se on perinteisesti lieden alla, ja vähän väliä harmittaa. Miksi ei nostaisi tiskikoneenkin, jos tila antaa myöten.

Lieden taakse mahdollisesti jäävään välitilaan ei kaakeleiden saumoja! Joku välitilalevy tai muu ratkaisu on ylläpidon kannalta todella paljon näppärämpi. Lavuaarin takana saumat menettelee, siinä ei pastat ja curryt enää yhtälailla roisku.

Vierailija
34/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen muistutus budjettipuoleen, että muista jättää tilaa myös sähkö ja putkitöille. Nämä eivät sisälly siihen keittiövarusteiden materiaaleihin ja asennukseen.

Sähkö ja putkityöt kustantaa siihen päälle helposti tonneja, riippuen keittiön koosta.

Tietenkin. Ap

Vierailija
35/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellan molemmin puolin pitää olla työtasoa, ei seinän viereen siis. Älä laatoita välitilaa mosaiikkilaatalla, saumojen putsaus on....piip. Siinä minun vinkit.

Vierailija
36/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun mieleen tuo suunnitelma muuten kuin puusepän valmistamien kaappien osalta, mutta jos itse tykkäät niin anna mennä.

Hirveästi hukkatilaa jos tasojen yläpuolelle tulee vain 1 hylly ja massiivinen saareke, mutta ehkä teillä on iso keittiö.

Keittiö on matala joten senkään puolesta en halua yläkaappeja. Mielestäni ne jotenkin ”ahdistavat”. Tarkistin vielä muuten saarekkeen mitat ja ne onkin n.80x160, muistin väärin! Ei ole mikään suurensuuri keittiö. Alakaapistoa tulee yhdelle seinälle, sille ainoalle umpiseinälle n. 3.5m ja sen taakse tuo saareke. Huoneen mitat ovat n. 4x4m. Toiseen nurkkaan sitten se ruokakaappi ja toiseen jääkaappi. Ap

Meillä taitaa olla aika samanlainen maku. Ymmärrän toiveesi keittiökalusteiden huonekalumaisuudesta, sokkelittomuudesta ja siitä, ettei olisi yläkaappeja.

Ainoa kritiikki, minkä sanoisin on tuo saareke. Mielestäni saareke tarvitsee erittäin paljon tilaa ympärilleen. Vain hyvin harvassa asunnossa sitä tilaa on keittiön kohdalla niin paljon, ettei saareke saa kokonaisuutta näyttämään ahtaalta. Eli jos sinulla on asunnossasi normaalimitoitus, ja olet haaveillut saarekkeesta katsellen kuvia joissa keittiö on rakennettu johonkin hehtaarihalliin, niin suosittelen vielä tarkasti harkitsemaan tätä asiaa. 

Vierailija
37/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein päättänyt mitä seiniin laitan. En ole vielä löytänyt mieleistä laattaa ja nämä lasiviritykset mitä nyt näkee paljon ei miellytä. Ap

Itse laitoin aikanaan sellaista hehtaarikokoista lattialaattaa. Saumoja ei tullut kuin pari kappaletta, ja laatta oli sellainen johon ei tarvinnut jättää mitään selvästi silmään näkyviä saumoja, vaan sellainen hiussauma. On ollut oikein hyvä valinta.

t. 36

Vierailija
38/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellan molemmin puolin pitää olla työtasoa, ei seinän viereen siis. Älä laatoita välitilaa mosaiikkilaatalla, saumojen putsaus on....piip. Siinä minun vinkit.

Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä välitilan saumojen putsaus-juttua? Miten ja mitä ihmiset sitten roiskuttaa keittiöissään, kun itse en ole ikinä erikseen jynssännyt välitilan saumoja? Ja siis puhtaana on pysynyt. Joskus on jotain voinut roiskua, mutta se on ihan rätillä pyyhkäisemällä lähtenyt.

Vierailija
39/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taitaa olla aika samanlainen maku. Ymmärrän toiveesi keittiökalusteiden huonekalumaisuudesta, sokkelittomuudesta ja siitä, ettei olisi yläkaappeja.

Ainoa kritiikki, minkä sanoisin on tuo saareke. Mielestäni saareke tarvitsee erittäin paljon tilaa ympärilleen. Vain hyvin harvassa asunnossa sitä tilaa on keittiön kohdalla niin paljon, ettei saareke saa kokonaisuutta näyttämään ahtaalta. Eli jos sinulla on asunnossasi normaalimitoitus, ja olet haaveillut saarekkeesta katsellen kuvia joissa keittiö on rakennettu johonkin hehtaarihalliin, niin suosittelen vielä tarkasti harkitsemaan tätä asiaa. 

"Jos". Siis kun sinulla on normaalimitoitus. Onko keittiö erillinen huone vai avomallinen?

t. 36

Vierailija
40/65 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkaappeihin mahtuu aika paljon laseja ja lautasia, jotka nyt laitat laatikkoihin, joihin tasolla putoaa joka tapauksessa murusia. Saat siis siivota ne laatikot viikottain

Tämä nyt riippuu ihan käyttäjästä. Ei niihin laatikoihin putoa mitään murusia, jollei pidä niitä auki silloin kun siivoaa.