Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemanne tai te Persujen kannattajat: Työtilanne, tulotaso?

Vierailija
30.05.2019 |

Tunnen itse kolme (avoimesti) PS kannattajaa.

Kaksi on pienituloista työssäkäyvää. Saavat kuitenkin asumis-+ toimeentulotuen. Kolmas ollut työttömnä käytännössä 10 v., välillä tehnyt jotain sijaisuuksia, mutta tukien viivästymisen yms. vuoksi ei koe työntekoa kannattavana.

Kun PS talouspoliittinen linja on ensisijaisesti keventää noin 40 000,-/v tulotason verotusta ja vähentää vastikkeetonta työttömyys+ muuta -sosiaaliturvaa, en ymmärrä tuntemieni kannattajiensa logiikkaa.

Yleensä ihmiset ovat melko itsekkäitä ja äänestävät puoluetta, joka hyödyttää heitä, myös taloudellisesti. Mielestäni yli 30 000,-/v ansaitsee jo ihan hyvin ja kannustinloukkuja kannattaisi purkaa.

Mutta kysymys siis: PS kannattajat, työtilanne + tulotaso?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuositulot 60k€, lukiokoulutus, töissä asiantuntijana tietoteknisillä teknologia-alalla.

Lähinaapurini joka on yrittäjä äänesti myös PS:ää, tosin yleensä äänestää Kokoomusta. Tuloja en tiedä, mutta eivät mitään köyhiä ole.

Vierailija
62/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies . DI, vuositulot 45 000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pk-yrittäjää on ilmaissut äänestävänsä persuja.

Töitä riittää molemmilla ja tulot heittelehtivät siinä 30 - 100 keur välillä vuodesta riippuen.

Vierailija
64/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen johtaja, keskisuuri firma, vuositulo 90ke, akateeminen. Äänestän persuja talouspolitiikan takia sillä persut on työssäkäyvän hyvätuloisen asialla. Kokooomis on OMISTAJAN asialla ja minä taas en ole pääoman omistaja.

Johtoryhmästämme noin puolet äänestää persuja. En tajua kuka on luonut imagon että vain ma-tu vastustajat on persuja. Persut on hyvätuloisten puolue joka laittaa työttömät töihin vaikka väkisin ja laskee hyvätaloisten veroja.

Vierailija
65/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
66/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikealan konsultti, matkoilla n. 300 vuorokautta vuodessa ympäri maailman, palkka sen mukainen.

Vierailija
67/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella ja persujen kannattaja. On luultavasti monille yllätys, että persuissa on myös "alemman sosiaaliluokan" kannattajia melko runsaasti vaikka muut luovat sellaista narratiivia, että persut olisivat joku Kokoomus kakkonen.

Vierailija
68/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko siis yle vai vihreät luoneet sen harhskuvan että persuja äänestää köyhät juntit?

Kaikki tuntemani persuäänestäjät itseni mukaanlukien on VARAKKAITA ja kolutettuja

Vierailija
69/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen työ, eri töissä ollut nyt 44v menossa, en koskaan työttömänä ja tulot nyt 80 000e vuodessa

Vierailija
70/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taidealan korkeakoulututkinnon suorittanut yrittäjä. Olen yritykseni ainoa työntekijä ja reilut 50 000 € on verojen jälkeen vuosittain käteen jää osuus tuloistani. Yritykseni liikevaihto on n. 100 000 €/vuosi.

Eli mm. elätän itseni ohella paria toimetonta ihmistä samalla, kun minulla ei ole työttömyysturvaa sekä maksan eläkemaksuja ihan muille kuin itselleni.

Vierailija
71/71 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onko siis yle vai vihreät luoneet sen harhskuvan että persuja äänestää köyhät juntit?

Kaikki tuntemani persuäänestäjät itseni mukaanlukien on VARAKKAITA ja kolutettuja

Persujen äänestäjiä kiusataan kuin koulukiusattuja. Media ja toimittajat ovat yleensä viher-vasemmistolaisia ja persujen ideologia saa heidät suorastaan repeämään liitoksistaan. Raivo purkautuu sitten lapsellisella huutelulla sekä mollaamisella. Kertoo aina ja ainoastaan nälvijän/kiusaajan sivistystasosta.

En ole koskaan elämässäni kiusannut ketään. Olen saanut vuosittain stipendin koulussa hyvästä koulumenestyksestäni ja useammankin kerran hymytyttöpatsaan, jonka saajasta on äänestetty luokkalaisten kesken. Harrastuksessani minut on pariin kertaan palkittu junnuna parhaana roolimallina muille.

Olen siis ollut se kympin oppilas, joka kirjoitti ylppäreissä pelkkää älliä ja eximioita. Nyt aikuisena asustelen Helsingin keskustan eteläpuolella ja työelämässä pyyhkii hyvin. Työyhteisössäni olen erittäin pidetty ja käytännössä kaikki saamani palaute omasta käytöksestäni on aina ollut pyöreä kymppi. Palkkani ennen veroja on n. 60 000 €.

Puolueeni on persut. Pistäkähän persuja nälvivät paremmaksi! Ja koittakaa ainakin opetella käyttäytymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi