Tuntemanne tai te Persujen kannattajat: Työtilanne, tulotaso?
Tunnen itse kolme (avoimesti) PS kannattajaa.
Kaksi on pienituloista työssäkäyvää. Saavat kuitenkin asumis-+ toimeentulotuen. Kolmas ollut työttömnä käytännössä 10 v., välillä tehnyt jotain sijaisuuksia, mutta tukien viivästymisen yms. vuoksi ei koe työntekoa kannattavana.
Kun PS talouspoliittinen linja on ensisijaisesti keventää noin 40 000,-/v tulotason verotusta ja vähentää vastikkeetonta työttömyys+ muuta -sosiaaliturvaa, en ymmärrä tuntemieni kannattajiensa logiikkaa.
Yleensä ihmiset ovat melko itsekkäitä ja äänestävät puoluetta, joka hyödyttää heitä, myös taloudellisesti. Mielestäni yli 30 000,-/v ansaitsee jo ihan hyvin ja kannustinloukkuja kannattaisi purkaa.
Mutta kysymys siis: PS kannattajat, työtilanne + tulotaso?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Persujen kannattajakuntaa on tutkittukin: on eniten vähänkoulutettuja eli vähiten korkeakoulututkintoja. Kokkareissa eniten tietysti suurituloisia ja yrittäjiä. Persujen kannattajia on eniten taajamien ulkopuolella ja maaseudulla.
Täyttä puppua. Persuilla oli viime vaaleissa suhteellisesti ylinvoimasesti suurin osa yrittäjiä, omassa vaalipiirissäni oli muistaakseni 8/14 yrittäjiä. Tulotasosta tässä vasta jossain ajankohtaisohjelmassa joku esitteli faktoja; persujen kannattajat ovat tulotasoltaan SDP:n ja vasemmistoliiton kannattajia parempiosaisia. Mitä tutkintoihin tulee, faktoja en tiedö, mutta jokainen voi omin silmin huomata ap:n väitteiden valheellisuuden ehdokaslistoja vertaillessa.
Ottamatta kantaa puolueisiin:
Se mitä kulutat, sen ansaitset. Olen yrittäjä ja tienaan vähemmän kuin kukaan alaiseni.
Tämän kuun työntekijöiden poissaoloja:
Marsun lääkäri, poissa koko päivän. Marsu kuoli, poissa 2 pv.
Hammaslääkäri, poissa 1,5 päivää.
Lapsen vanhempainvartti + poissaolojen selvitykset, poissa 2 pv.
"Perhesyyt", poissa päivän.
Uniapnea, verenpaine ja väsymystä, poissa kunnes toisin ilmoitetaan.
Muijalla uusi säätö, ei pysty töihin. Soittelee.
Nämä ihan kantasuomalaisilta.
Kannatan taikaseinän poistoa ASAP.
Ajattelin pitkään, kuten moni köyhistä lähtökohdista oleva, että köyhyydelle löytyy minusta riippumaton selitys.
PS on oikeassa siinä, että muita ei voi syyttää, eikä muilta ole pyytää apua. Raha ei tule taikaseinästä. Jokainen tienatkoon elatuksesta itse.
Kannatan arvojaan: progressiivinen verotus puretaan, samoin sosiaaliturva. Loisimisen pitää loppu nyt!
Tunnen yhden. Ollut työkyvyttömyyseläkkeellä koko persujen olemassaoolon.
Rekkakuski, työelämässä 18 - vuotiaasta asti, vuositulot n. 40 000€.
Naapurin eläkeläinen äänesti persuja. Kaverini (romani) kannattaa myös persuja. Ei ole päivääkään ollut töissä, eikä opiskellut peruskoulun jälkeen (on nyt 41v.)
Ylempi toimihenkilö, nainen, 44v , brutto n. 3500€
Mieti ennemmin, miksi köyhät äänestää kokoomusta!
Minä taloushallintoalalla, tulot vähän alle 40te/v.
Mies maansiirtoalalla, tulot n. 50te/v.
Ihan duunareita ollaan, ei korkeakoulututkintoja.
Minä keikun vähän kokkareiden ja persujen välillä, mies on pesunkestävä persu.
Valtiontalouden ja yhteiskunnan kannalta on kaiken a ja o, että jokainen kynnelle kykenevä tekee töitä ja työstä maksetaan palkka, jolla pystyy elämään.
Kannatan myös ennemmin leikkauksia kuin lisää velan ottoa perustoimintojen ylläpitämiseksi. Koulutukseen satsaus on ainut, jota voisi olla järkevää tarvittaessa rahoittaa velalla.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa persu jonka tunnen on mielenterveyskuntoutuja ja sairaseläkkeellä (syönyt itsensä sairaaksi). Ei mitenkään erityisen tyhmä tms. mutta aina ollut laiska ja työtä välttelevä luonne. Puheissa toki on kova työmies ja ahkera kuin mikä, mutta todellisuudessa elämä menee sohvalla kylkiasennossa tv:tä tuijottaen samalla sipsejä + muuta roskaa syöden ja kolmoskaljaa särpien.
Tosiasiat ei muutu alapeukuttamalla... harmi sinällään olisihan se mukavaa.
Tuntemani persu on tuilla elävä mielenterveyskuntoutuja, kuinkas muutenkaan.
Bruttotulot vuodessa vajaa 33 000 €. Toisen asteen tutkinto korkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto on se porukka, joka elää yhteiskunnan loisina. Raha tulee taikaseinästä ja sähkö töpselistä.
Niin, mitään totuuspohjaahan tuolla väitteellä ei ole, mutta persut tykkäävät hirveästi sitä hokea.
Niinpä. Ainakin tilastojen valossa persut ovat se köyhin ja kouluttamattomin porukka. Ja omat havaintoni kyllä tukevat tätä.
Ja ennen kuin joku kyselee lähteitä niin Kaksin tutkimus löytyy googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemiani persuja löytyy joka tuloluokasta: lääkäri, ekonomi, psykologi, fyysikko, hoitaja, tehdastyöläinen, putkimies. Itse myös olen persu ja ylempi amk.
Lääkäri ja psykologi eivät ikinä, ikinä äänestä persuja. Trollikka vauhdissa.
Vauvan ylläpito, koulutus peruskoulu ja joku kurssi. Tulot luultavasti 20 k / vuosi.
Olen usein miettinyt miksi kaikki julki p er sut ovat sellaisia rassukoita ja kummallisen näköisiä? RU Mia, kun suoraan sanotaan ja pukeutuminen on kauheaa.
Vuositulot noin 100000€ bruttona. Tunnen myös paljon muita persuja äänestäviä joiden vuositulot välillä 50000 - 150000€.
M40
Kaikki tietämäni perusuomalaisia äänestäneet, ovat tienanneet ihan hyvin, ja jopa johtavissa asemissa töissään. Nuppiluku ei ole tietenkään suuri, koska todella harvat julistavat puoluekantaa, jolleivat ole aktiivisesti politiikassa mukana.
Mutta en kyllä ymmärrä, mitä väliä tällä 'kyselyllä' on?
Vuositulot 60k€, lukiokoulutus, töissä asiantuntijana tietoteknisillä teknologia-alalla.
TtM, 35 v., vakityö