Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä köyhä perhe voi antaa lahjaksi?

Vierailija
30.05.2019 |

On kummitytön yo-juhlat, on ystävän lapsen rippijuhlat, on miehen serkun eli lapsen kummisedän häät. Mitä näihin lahjaksi?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus antanut 2 leffalippua sekä rippilapselle että ylioppilaalle kun taloudellinen tilanne oli huono. Kumpikaan ei heittänyt minua juhlista ulos. En tosin kehdannut kahvipöydästäkään ottaa kovin paljon... :)

Vierailija
22/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavimman tyttären orjaksi vuodeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla joku kiva vanha valokuva päivän sankarista/sankareista, jonka voisit laittaa nätteihin raameihin. Itse ainakin tykkäsin sellaisesta lahjasta.

Vierailija
24/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sireenikimpun

Vierailija
25/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toive rahalahjasta mikään pakollinen pääsymaksu ole. Se on vain toive. Rippilapselle ja ylioppilaalle aikaisemmin ehdotettu kukka ja kortti on ihan hyvä. Hääparille vaikka pyyhkeet tai samppanjapullo.

Vierailija
26/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunavihta.

Tuore.

Vierailija
27/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 e ylioppilaalle ja 40 e hääparille? Onko liikaa?

Rahatoiveet on nykyään melko tavallisia mutta mikä estää silti antamasta vaikka sitä korttia. Ei ole pakko antaa rahaa.

Tuo kummityttö odottaa kyllä varmaan 100€ lahjaa ja, suunnilleen samaa tuo naimisiin menevä pari. No onneksi mies on hyvä antamaan vähemmän. Ap

Nyt sinä heittäydyt vähän tarkoituksella uhriksi. Ei kukaan edes hieman käytöstapoja omaava suoraan rahaa pyydä, aina se muotoillaan ehdotuksena, ja lahja ei ole koskaan pakollinen.

Kummitytölle laittaisin jonkun lahjan, ei välttämättä rahaa. Rippilapselle kukka ja kortti. Hääparille kortti ja mahdollisesti pieni rahasumma.

Vierailija
28/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus antanut 2 leffalippua sekä rippilapselle että ylioppilaalle kun taloudellinen tilanne oli huono. Kumpikaan ei heittänyt minua juhlista ulos. En tosin kehdannut kahvipöydästäkään ottaa kovin paljon... :)

Jos rahatilanne on heikko, tämä on oikein hyvä lahja nuorelle.

Sukulaistytölle kävi kyllä vähän huonommin, kun sai lahjaksi pian vanhenevat Finnkinon joululahjaliput tässä vähän aikaa sitten.

Vierailija
29/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahatilanne on heikko, tämä on oikein hyvä lahja nuorelle.

Sukulaistytölle kävi kyllä vähän huonommin, kun sai lahjaksi pian vanhenevat Finnkinon joululahjaliput tässä vähän aikaa sitten.

Niin ja tässä ei ollut kyse lahjanantajan huonosta taloudellisesta tilanteesta.

Vierailija
30/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunsa

Vierailija
31/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sireenikimpun

Palosireeniä vai sumusireeniäkös ajattelit kimppuun solmia? On eittämättä mieleinen lahja itse kellekin.

Vierailija
32/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylioppilaalle voi viedä alkoholia, niin kympillä saa ihan hyvän kuoharin ja siihen kortti kylkeen!

Vierailija
33/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoharipullo johon kukkakaupassa sidottu muutama kukka. Näyttävä ja halpa lahja.

Vierailija
34/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti on ihan hyvä lahja 50-vuotispäivillekin.

Vierailija
35/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahatoiveet on nykyään melko tavallisia mutta mikä estää silti antamasta vaikka sitä korttia. Ei ole pakko antaa rahaa.

Tuo kummityttö odottaa kyllä varmaan 100€ lahjaa ja, suunnilleen samaa tuo naimisiin menevä pari. No onneksi mies on hyvä antamaan vähemmän. Ap

Kyllä minäkin voisin odottaa 40vuotis lahjaksi 1000e per kutsuttu, mutta katotaan kun todellisuus iskee naamaan ja saankin pöytien täydeltä kauniita kukkia.

Iskekää todelisuus kummitytön naamaan, ettei raha kasva puissa.

Itse tykkään kukista paljon, mutta kieltämättä harmittaa kun vieraita juhlissa 40-50 ja kukkakimppuja kolmekymmentä, samaan aikaan. Se olisi vielä ihan kiva jos niitä tulisi pitkin kuukautta, mutta samaan aikaan valtava määrä kukkia ja kaikki kuolee muutaman päivän päästä. Ja maljakoita joutuu lainaamaan naapureilta.

Vierailija
36/56 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sen verran rahaa kuin on varaa! Esim. 10 euroa on riittävä rippilahja pienituloiselta. Ja luonnonkukista kimppu, ruusut maksavat näin juhla-aikana kamalan paljon. Kuoharipullosta saa kivan lahjan, jos siihen vaikka löytyisi edulliset kuohuviinilasit kylkeen. Jonkun ”korin” kasaaminen saattaa tulla kalliiksi, mutta jos sulla on käyttämättömiä tavaroita, niin nuorelle voi kasata vaikka koriin käsipyyhkeet, erilaisia keittiötarvikkeita jne.

Vierailija
37/56 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin voisin odottaa 40vuotis lahjaksi 1000e per kutsuttu, mutta katotaan kun todellisuus iskee naamaan ja saankin pöytien täydeltä kauniita kukkia.

Iskekää todelisuus kummitytön naamaan, ettei raha kasva puissa.

Itse tykkään kukista paljon, mutta kieltämättä harmittaa kun vieraita juhlissa 40-50 ja kukkakimppuja kolmekymmentä, samaan aikaan. Se olisi vielä ihan kiva jos niitä tulisi pitkin kuukautta, mutta samaan aikaan valtava määrä kukkia ja kaikki kuolee muutaman päivän päästä. Ja maljakoita joutuu lainaamaan naapureilta.

Kukkalahjakortti voisi siinä tapauksessa olla hyvä. Kun ensimmäiset kukat ovat lakastuneet voisi ostaa sen jälkeen uusia.

Vierailija
38/56 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa rahaa laittaa, niin kukka/kortti on oikein hyvä. Ei tilinumero ole lasku, josta tulee perintäkirje paitsi näissä yliwt-häissä, joissa on ollut ylilyöntejä.

Vierailija
39/56 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaalle kukka ja kortti, samoin ripiltä pääsevälle. Häihin kortti ja joku lahja esim. astia siitä sarjasta, jota keräävät tai kirja tai pyyheliinat. Vaikka niitä olisi ennestään, niistä kyllä pääsee eroon tarvittaessa.

Ylioppilas ja tämä naimisiin menevä pari haluavat rahalahjan. Se on ihan kutsussa ilmoitettu. Mikä summa olisi köyhältä perheeltä hyvä? Ap

Ihan kuule mihin teillä on varaa.

Jos haluaa rahaa, esim. 20 euroakin on rahaa. Onnistuuko? Pienempi summa ei ehkä näytä hyvältä.

Meillä töissä joskus myydään työkaverille turhaksi käynyt vaate, josta voi jo hiukan olla apua. Karsea homma järkätä kirpparipöytää yksien lahjojen takia.

Itse arvostaisin enemmän korttia ja mukanaoloa, enkä haluaisi kenenkään joutuvan ongelmiin lahjan takia. Mutta jos nyt ovat toiveen esittäneet, ovat ehkä toivoneet siksi, ettei tulisi turhaa krääsää.

Joskus askartelin kymmenen markan seteleistä pari paerikukkaa ja kiinnitin korttiin, siinä pienikin summa on näyttävämpi.

Vierailija
40/56 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelle olen joskus ostanut kakkuvuoan ja sen sisään olen pakannut keittiöpyyhkeen, pullasudin ja taikinannuolijan. Tässähän on vaan mielikuvitus rajana, jokainen laittaa pakettiin mitä keksii ja mihin rahat riittävät. Itse sain nuorena lahjaksi kunnon leipäveitsen ja se on ollut käytössä jo kohta 25 vuotta ja toimii edelleen kuin uusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän