Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mikähän tämä harvinainen oireyhtymä on? Aftoista kyse

Vierailija
30.05.2019 |

"Joskus toistuvien aftojen taustalla voi olla yleissairaus kuten keliakia tai harvinainen oireyhtymä, jolloin muina oireina voi esiintyä muun muassa genitaalialueen haavaumia, ihottumaa ja niveloireita. Aftoja voi esiintyä myös tulehduksellisten suolistosairauksien kuten Crohnin taudin yhteydessä. Haavaumat voivat olla näiden sairauksien yhteydessä laajempia ja pitkäkestoisempia kuin tavalliset aftat."

https://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/terveysfaktat/afta-oireet-ja-h…

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain immuuntipuutossairauksissa voi yhtenä oireena olla aftat.

Vierailija
2/6 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty kaikki sukupuolitauti testit ja jopa tosta aftasta otettu näyte genitaalialueella, papatesti, yms, kaikki on negatiivista. Ja totesi sen siis aftaksi.

Mutta kun se afta palaa siihen kuukauden välein samaan kohtaan joten mietin vaan mitähän se voisi sitten olla..

Ärsyttävän kipeä ja juuri ulommassa häpyhuulessa, joten koko ajan liikkeessä niin sattuu hemmetisti.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuossa lukee tuo keliakia, niin mulla on se ärtyväsuoli niin voiko ne aftat johtua siitä sitten?

Mitä sille voi tehdä ettei tulisi?

T.ap

Vierailija
4/6 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keliakia ja ennen sen toteamista ja dieettiä aftoja jatkuvasti suussa.

Vierailija
5/6 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keliakia ja ennen sen toteamista ja dieettiä aftoja jatkuvasti suussa.

Kokeile syödä kuin sulla olisi keliakia? Siis Ap:lle vinkki. Jos se auttaisi?

Vierailija
6/6 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi