Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin poistuu - miltä nyt tuntuu?

Vierailija
29.05.2019 |

Harmittaako? Mistäs kurssituspellefirmat nyt löytävät vapaaehtoisia pupujusseja?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä melkeen harmittaa, kun en ole itse päässyt päivääkään tästä aktiivimallista nauttimaan :( Koko sen ajan, mitä tuo malli on ollut voimassa, niin oon ollut vaan opiskelemassa ja töissä :D olisi ollut kiva kokea edes kerran elämän aikana...

Vierailija
42/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista työttömistä on alallaan koulutettuja ihmisiä, joilla on pitkä työkokemus.

No sitten pitää kouluttautua uudestaan tai etsiä muita töitä. Siis onko oikeasti oikeus olla etsimättä muita töitä, jos "omalla alalle" ei pärjää tai ei löydy töitä?

Minä DI ollessani työtön hain alani arskahommia, koska pätevyydet ja osaaminen on hanskassa. KUKAAN ei palkannut, vaikka alani asentajista oli pula "koska sä et motivoidu näihin hommiiin ja lähdet muualle heti kun tulee parempi tarjous".

No eipä väliksi, taas ollaan sisäsiisteissä hyvinpalkatuissa hommissa. Ja saan tehdä arskahommia aina kun haluan, ihan tuntuman ylläpitämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista työttömistä on alallaan koulutettuja ihmisiä, joilla on pitkä työkokemus.

No sitten pitää kouluttautua uudestaan tai etsiä muita töitä. Siis onko oikeasti oikeus olla etsimättä muita töitä, jos "omalla alalle" ei pärjää tai ei löydy töitä?

Minä DI ollessani työtön hain alani arskahommia, koska pätevyydet ja osaaminen on hanskassa. KUKAAN ei palkannut, vaikka alani asentajista oli pula "koska sä et motivoidu näihin hommiiin ja lähdet muualle heti kun tulee parempi tarjous".

No eipä väliksi, taas ollaan sisäsiisteissä hyvinpalkatuissa hommissa. Ja saan tehdä arskahommia aina kun haluan, ihan tuntuman ylläpitämiseksi.

Hienoa, kiitos kun teet osasi! Toivotaan, että löydät pian "oikeita" hommia. Itse meinaan laittaa firman pystyyn heti 1.7.

Vierailija
44/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saammeko suomalaisen version, jossa yhdistyy Tanskan ja Britannian mallit? Työleirejä on jo olemassa ja ne tunnetaan paremmin kuntouttavina työkeskuksina. Kiitos edellisten hallituksien.

Työleiri? Kuulostaa Stalinin mallilta.

Vierailija
45/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä poistu.

Tulee uusi julma aktiivimalli III.

Vierailija
46/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän unelma olisi passiivimalli.

Vierailija
47/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä olisi!

T. Työtön

Vierailija
48/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki valtion, kaupunkien ja kuntien virat ja toimet uushakuun. Myös yritykset edellä mainittujen omistuksessa olevat. Siellä on hel vetisti epäpätevää porukkaa. Maksaa jotain, mutta perseenkuluttajat maksaa vielä enemmän. Pätevät varmaan valitaan uudelleen.

Vierailija
49/82 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliitikot olisi yhtään fiksuja niin muuttaisivat aktiivimallin porkkanaksi. Eli jos saat osa-aikatyötä, saat työmarkkinatukeen bonusta 4,65 prosenttia, eli työmarkkinatukea lisää.

Vierailija
50/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ilkeaä. Suurin osa työttömistä haluaa kuitenkin töihin. Aktiivimallilla oli jo nimi huono, työnsaaminen oli kiinni siitä palkkaako yritys tai pääseekö kursseille eikä sillä, miten aktiivisesti työtön töitä etsi ja kursseille haki.

Vierailija
51/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee hieno tulevaisuus, kun akateemiset työttömät laitetaan "työkokeiluun" sossutanttojen avustajiksi jonnekin kotouttamistoimiin. Olin itse ja voi vi ttu että vi tu tti. Oli kuin vettä kaivoon kantaisi. Eikä ne sossutantatkaan mitään tajunnu. Olihan ne olleet yliopistossa joskus 80-luvulla. Kelamanuaali aivan hukassa.

Mikä erottaa akateemista sossua ja akateemista työtöntä? -Toisella on töitä.

Vierailija
52/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös he tarvitsevat näitä pullonpyörityskursseja.

Vierailija
53/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, hyvävelifirmat ei voi laskuttaa verorahojamme pupukursseista! Talous lähtee jyrkkään laskuun. Surun päivä.

Rinne on niin vastuuton. Ja työttömät löysiä maksajia, kun eivät edes pupujusseja leiki, jos ei pakoteta.

Olen ollut siinä uskossa, että nämä kurssit ovat olleett työttömille maksuttomia. Olin ilmeisesti väärässä.

Äh, typerä uusi näppäimistö kirjoittelee itse. Löysiä makaajia työttömät ovat.

Näköjään se typerä näppäimistö kirjoittelee edelleen.

Vierailija
54/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän unelma olisi malli, jossa työttömän sosiaaliturvaa ei heikennetä itsestä riippumattomista syistä, kuten aktiivimallissa on.

Olen muuten täyttänyt aktiivisuusehdot kahdella viime tarkastelujaksolla, ja sillä ei ole mitään tekemistä aktiivimallin kanssa, olisin saanut ne freelance-tulot joka tapauksessa.

Vierailija
55/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja monilla 56 - 60 vuotiailla jopa 40 vuotta työntekoa ja raskaita verojenmaksua takana, silti vaan pitäisi roikkua jonkun aktiivimallinkaltaisen rangaistuksen hirressä, koska juuri nyt sattuvat olemaan työttömiä.

Ja koska monet ovat aloittaneet työteon jo 16-vuotiaana, he eivät tule saamaan eläkettä lainkaan tuolta 16 - 22 vuotiaana tehdystä työstä, vaikka kaikki eläkemaksut on maksettu viimeiseen penniin asti - on se kyllä todella epäreilua!

Tällaisessa tapauksessa pitäisi valtion tulla vastaan ja  päästää edes nämä jo niin kauan töitä tehneet eläkkeelle, jos näköpiirissä ei todellakaan ole mitään työllistymistä, mikä on todennäköisintä.

Vierailija
56/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakeyhtiön perustamiseen vaadittu 2500 € poistuu 1.7 eli alkakaa yrittäjiksi.

Joo, ei tosiaan paljon auta -  kun Rinne ottaa solmuruoskan ja hakkaa veroillaan verille jokaisen joka jotain yksityisyritystä yrittää kyhätä, joten turha vaiva.

Tätä on sosialismi. Nautikaa nyt oikein paljon.

Vierailija
57/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, hyvävelifirmat ei voi laskuttaa verorahojamme pupukursseista! Talous lähtee jyrkkään laskuun. Surun päivä.

Rinne on niin vastuuton. Ja työttömät löysiä maksajia, kun eivät edes pupujusseja leiki, jos ei pakoteta.

Olen ollut siinä uskossa, että nämä kurssit ovat olleett työttömille maksuttomia. Olin ilmeisesti väärässä.

Kunpa suurin osa näistä typeristä vihakirjoituksista olisikin vain "typerien näppäimistöjen vika", mutta valitettavasti ei.

Vierailija
58/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän unelma olisi malli, jossa työttömän sosiaaliturvaa ei heikennetä itsestä riippumattomista syistä, kuten aktiivimallissa on.

Olen muuten täyttänyt aktiivisuusehdot kahdella viime tarkastelujaksolla, ja sillä ei ole mitään tekemistä aktiivimallin kanssa, olisin saanut ne freelance-tulot joka tapauksessa.

Työttömien pitäisi saada tehdä pätkätöitä mielin määrin, ilman että se vaikuttaisi päivärahaan mitenkään - se toisi touhuun ihmisarvoa ja iloa elämään.

Tämä voisi myös monille poikia niitä vakkarihommia, joten se olisi kaikin tavoin kannattavaa, ettei pätkä- tai osaaikatöistä rangaistaisi työttömiä, vaan päinvastoin.

Vierailija
59/82 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poliitikot olisi yhtään fiksuja niin muuttaisivat aktiivimallin porkkanaksi. Eli jos saat osa-aikatyötä, saat työmarkkinatukeen bonusta 4,65 prosenttia, eli työmarkkinatukea lisää.

Tässäpä olisi järkeä ja varmasti kannustaisi moniakin hakemaan vaikka mitä osa-aikatyötä.

Vierailija
60/82 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa suurin osa näistä typeristä vihakirjoituksista olisikin vain "typerien näppäimistöjen vika", mutta valitettavasti ei.

No itsehän tarkoitin juurikin sitä, että typeryys tulee lähinnä näppäilijästä ei näppäimistöstä. Sarkasmi on vaikea läji.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän