Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajottaako teidän adhd:t tavaroita?

Vierailija
29.05.2019 |

Saakeli menee hermot kun kaikista kynistä lähtee sisukset, mittanauhoista mittaosat ja pumpuusta päät. Kaikkia tavaroita pitää näprätä ja ei ne tuommoista kestä ja hajoovat. Järki menee!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on hajonnut liikaa tavaroita. Kyseistä diagnoosia ei (vielä ainakaan) ole, mutta tutkimuksia on tulossa.

Tylsä juttu todella tuo tavaroiden hajoaminen!

Vierailija
2/8 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mutta pienempänä kyllä. Kaikki piti purkaa tai muuten rikkoa heittämällä, lyömällä, puristamalla tms. Edelleen tosin näprää jatkuvasti jotain mutta ei enää riko.

En enää muistanutkaan tuota 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme antaneet hänelle tarpeeksi näperrettävää luvallisten "hajotuskohteiden" muodossa, joten ei hajota mitään mitä ei saisi.

Vierailija
4/8 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän idea tuossa on. Tai siis mistä johtuu. pitää varmaan teini-ikäiselle hankkia jotain stressipalloja joita saa nyplätä.

Vierailija
5/8 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Nyt on vähän rauhoittunut kun olen tehnyt selväksi ettei uutta hommata hajotetun tilalle. On 10 v nyt.

Vierailija
6/8 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttuu hyperaktiivisuus, mutta poikasi tarvitsee aktivointia. Hmm. Mikä häntä kiinnostaa? Olisiko jokin uusi harrastus? Ootko adhd-liitossa, sieltä saa vinkkejä kysymällä tai käymällä vertaistukiryhmissä.

Lasta ei kuulu rankaista koska ei voi itselleen mitään, se on aivoissa se juttu. Mä luulin koko elämäni olevani saamaton idiootti, joka ei etene elämässään kunnes sain diagnoosin. Lapsena se oli tosi masentavaa kun oli erilainen kuin muut.

Onko kokeiltu lääkkeitä? Se auttaa siis rauhoittamaan tilannetta, se on lapsellekkin hyväksi, kun ei tarvitse keksiä omia tapoja rauhoittaa itseään.

Mulla on nyt vasta aikuisena kokeiltu lääkkeitä ja mulla ne toimii, olisipa lapsenakin kokeiltu, olisin voinut keskittyä koulussa.

Ja ne ei toimi oikein jos et ole adhd mutta ne toimii vain 60% adhd potilailla.

Ilman lääkkeitä on päässä niin monta "telkkarikanavaa" auki ettei kestä, ei pysty keskittymään. Lääkkeellä on vain yksi auki.

Suurella osalla adhd lievenee kun aikuistuu, jolloin ei enää lääkkeitä tarvita.

Nyt vaan sun lapselle pitää keksiä joku oikea tapa kanavoida turhautumistaan.

Vierailija
7/8 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo nypläys johtuu siitä, että tarvitsee jotain nyplättävää että pystyy keskittymään. Koska ei osaa olla paikoillaan, joten se nypläys rauhoittaa aisteja!!

Mä joko heilutan jalkaa tai teen paperista jotain, mitä ne japanilaiset paperikuviot onkaan xD

Eli siis kaiken näköinen näpläys RAUHOITTAA lasta.

Vierailija
8/8 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku pieni koottava lelu mitä koota ja purkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän