Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhanpiian vero 24 vuotta täyttäneille naimattomille

Vierailija
29.05.2019 |

Vanhanpojan ja -piian vero tarkoitti Suomessa kovennettua verorasitusta 24 vuotta täyttäneille naimattomille, lapsettomille kansalaisille.

Vanhanpojan vero tuli voimaan 1935 lailla 392/1935 ja se poistui vuonna 1975 henkilöverotuksen kokonaisuudistuksen yhteydessä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhanpojan_ja_vanhanpiian_vero

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien tulee maksaa itse eläkkeensä. Lapsia tekevillä on taas oikeus eläkkeeseen lasten maksamien verotulojen takia.

Jos valtion Ponzipyramidista palautettaisi VÄLITTÖMÄSTI minulle kuuluva osuuteni jo siihen pajatsoon työnnetyistä rahoista, joiden varastamiseen suhtautumistani tai mielipidettäni asiaan ei olekaan kyselty missään vaiheessa, tuo ehdotus sopisi minulle varsin mainiosti !

Vierailija
22/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehet kotiin että nuorille naisille jää aikaa opiskella ja kehittyä uralla. Miehille jotka ei jää kotiin jää vastuulle naisen eläke.

Tässä kun lapset tehdään yhteiskunnalle voi lapset hakea heti alle 9kk iässä päiväkotiin jolloin vanhemmille tulee sama aika työssä/opiskelussa johon se vaikuttaa. Jotkut naiset voivat jatkaa töissä suunnelleen kk ennen synnytystä ja tasa-arvon nimissä mies olisi silloin pakosta vain kk pois töistä.

Eihän sillä olisi väliä miten se vaikuttaa lapsen kehitykseen tai mitä maksaisi yhteikunnalle kun tarkoitus on saada lisää lapsia, vai mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tuossa iässä naimaton mutta minulla oli lapsi jonka isä ei maksanut elatusmaksuja. Mikä vero laitettaisiin sille miehelle joka jätti lapsen toisten veronmaksajien kontolle? Joku korotettu vanhapoikavero?

Mulkkuvero 50%

Eihän mulkku isäksi koskaan ole ollut. Jätti vain muut maksamaan osuutensa ja tässä puhutaan verotuksesta joten onko aplla ehdotusta millainen verotus tälläisiin tapauksiin otettaisiin? Tämä olisi kuitenkin tähän maailman aikaan ihan realistinen toisin kuin vanhapoika/piika vero.

Vierailija
24/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn tuon vaikka itsekin lapsettomana joudun sitä maksamaan. Jotain täytyy tehdä

Mies51v

Vierailija
25/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn tuon vaikka itsekin lapsettomana joudun sitä maksamaan. Jotain täytyy tehdä

Mies51v

Miten tuo auttaisi? Koko yhteiskunta pitäisi muuttaa ensin että ihmiset olisi tuossa iässä ammatissa jolla elättää perheen. Muuten se aiheuttaa vaan lisää kustannuksia kun ihmiset joilla ei ole varaa tai halua alkaa tehdä lapsia. Ei jää mitään eläkkeisiin.

Vierailija
26/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä alle 24v ei edes saisi mennä naimisiin, eläisivät ja opiskelisivat ensin ennen perhettä.

Vierailija
27/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö ap miten kallis yksi lapsi on yhteiskunnalle? Mitä tällä verolla saavutettaisiin? Kullissiavioliittoja kavereiden kesken johon ei kuulu lapset.

Vierailija
28/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies51v

Miksi jotain täytyisi tehdä? Mihin tällä tähdättäisiin? Nouseviin kuluihin päivähoitomaksuilla ja asumistuilla?

Vierailija
29/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vittumaista. Olet tullut raiskatuksi ja alistetuksi 19 vuotiaana ja sut on heitetty jätteenä eteenpäin kun riittänyt. Sitten olet haavoilla päälle 25 ja elät yksin. Ja joutuisit maksamaan tämän takia!?!?

Vierailija
30/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen tulee uudestaan käyttöön (mitä en usko), niin naimattomat/lapsettomat suomalaiset muuttavat pois Suomesta ja itse asiassa nytkin nuoret nostavat kytkintä ja lähtevät Suomesta pois. Itsekin jo tein niin. En rupea maksamaan toisten sikiämistä.

Kyse on SINUN ELÄKKEESI MAKSAMISESTA. Pölkky.

Jokaisen pitäisi itse maksaa eläkkeensä. Monessa maassa annetaan tähän mahdollisuus (tyhmä ei käytä). Mutta kontrollisuomi (ja sen suuret ikäluokat) on järjestänyt (itselleen) pyramidihuijauksen kaltaisen systeemin, jossa oletusarvo on jatkuva väestönkasvu.

Vierailija
31/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vittumaista. Olet tullut raiskatuksi ja alistetuksi 19 vuotiaana ja sut on heitetty jätteenä eteenpäin kun riittänyt. Sitten olet haavoilla päälle 25 ja elät yksin. Ja joutuisit maksamaan tämän takia!?!?

Tälläisessä tapauksessa, kuten tuossa jos isä lähtee menemään, mies/miehet maksaa naisen osuuden veroista.

Vierailija
32/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies51v

Kannattaa jo säästää tyynyn alle. Koko eläkejärjestelmä on romuna ja sinäkin vain maksanut muille siinä vaiheessa kun olet eläkkeellä. Puhumastakaan niistä nuoremmista joiden sinä toivot maksavan puolestaisi.

Vierailija
33/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mua haittaisi, vaikka otettaisiinkin käyttöön. Sen verran pieni summa kuukaudessa, että ei riittäisi edes yhden lapsen ruokakuluihin. Mieluummin maksaisin veron kuin menisin naimisiin ja hankkisin lapsen. 

Vierailija
34/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies51v

Miten tuo auttaisi? Koko yhteiskunta pitäisi muuttaa ensin että ihmiset olisi tuossa iässä ammatissa jolla elättää perheen. Muuten se aiheuttaa vaan lisää kustannuksia kun ihmiset joilla ei ole varaa tai halua alkaa tehdä lapsia. Ei jää mitään eläkkeisiin.

Suomalaisia ei kohta enään ole ja meinaatko että afrikan geenit tekevät ne työt tulevaisuudessa jotka vaaditaan yhteiskunnan pyörittämiseen? Eivät tee. Miksi pitäisi valmistua 24v mennessä? Osa jäisi/jää jokatapauksessa naimattomaksi. Huonoa tuuria ehkä. Avioliitto ja perhe elämä ei ole koskaan helppoa, mutta joitakin ihmisiä pitää koettaa karaista kestämään tuo Minä maksan jo nyt 33% perusprosenttia ja silti olen valmis maksamaan enemmän suomen puolesta. Elämässä on muutakin kuin raha.

mies51v

mies51v

Vierailija
35/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehet kotiin että nuorille naisille jää aikaa opiskella ja kehittyä uralla. Miehille jotka ei jää kotiin jää vastuulle naisen eläke.

Tässä kun lapset tehdään yhteiskunnalle voi lapset hakea heti alle 9kk iässä päiväkotiin jolloin vanhemmille tulee sama aika työssä/opiskelussa johon se vaikuttaa. Jotkut naiset voivat jatkaa töissä suunnelleen kk ennen synnytystä ja tasa-arvon nimissä mies olisi silloin pakosta vain kk pois töistä.

Eihän sillä olisi väliä miten se vaikuttaa lapsen kehitykseen tai mitä maksaisi yhteikunnalle kun tarkoitus on saada lisää lapsia, vai mitä.

No monessa maassa ei ole pitkiä hoitovapaita, ja silti kasvaa terveitä lapsia. 

Vierailija
36/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi saa Suomalaiset kuulostamaan sukupuuttoon kuolevilta pandoilta joita yritetään patistaa parittelemaan. (Vaikka näin ei ole kyllä monet menee naimisiin ja hankkii lapsia ja saatte sit valittaa kun ne tuo lapsensa "joka paikkaan" meluamaan.)

Vierailija
37/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies51v

Suomalaisia ei kohta enään ole ja meinaatko että afrikan geenit tekevät ne työt tulevaisuudessa jotka vaaditaan yhteiskunnan pyörittämiseen? Eivät tee. Miksi pitäisi valmistua 24v mennessä? Osa jäisi/jää jokatapauksessa naimattomaksi. Huonoa tuuria ehkä. Avioliitto ja perhe elämä ei ole koskaan helppoa, mutta joitakin ihmisiä pitää koettaa karaista kestämään tuo Minä maksan jo nyt 33% perusprosenttia ja silti olen valmis maksamaan enemmän suomen puolesta. Elämässä on muutakin kuin raha.

mies51v

mies51v

Miksi suomalaiset geenit on tärkeitä? Tai se että ihmiset olisi aviossa? Ja miten verot liittyy näihin?

Vierailija
38/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies51v

mies51v

mies51v

Ajattelit että ihmiset jättää koulun kesken tehdäkseen lapsia? Miten se hyödyttää yhteiskuntaa? Puhut yhteikunnan pyörittämisestä jota tekisi silloin yhä vain vamhempi väestö koska nuoremmilla olisi koulu ja ura tauolla.

39/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olisi kenenkään etu, että lapsia tehtäisiin taloudellisen rankaisun pelosta tai toisaalta rahapalkkion takia. Kaikkein vähiten se olisi niiden syntyvien lasten etu.

Ennemmin tulisi panostaa palveluihin ja työelämän tekemiseen joustavammaksi lapsiperheellisille.

Vierailija
40/49 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan ihmiset ymmärtävät, että liikakansoitus on rahamiesten bisnestä. Jokainen järkevä ymmärtää ettei ihmisten pienemmällä määrällä ole mitään tekemistä yksilön hyvinvoinnin kannalta, suuri määrä taas aiheuttaa järkyttäviä ongelmia ja mahdollistaa halpatyövoiman.