Kumppani ”kiristää” syventämään suhdetta
Olen ollut tapailusuhteessa reilu puoli vuotta. Kumppanini vaati minua nyt syventämään suhdetta ”seuraavalle tasolle”. En kuitenkaan halua sitä vielä, koska olen eronnut 2-3 vuotta sitten enkä ole vielä valmis. Koska en ole valmis etenemään, kumppanini sanoo haluavansa alkaa mahdollisesti tapailla muitakin ja meidän suhde jatkuisi toistaiseksi seksisuhteena. Seksisuhde kyllä kiinnostaa minuakin, mutta tällainen kiristys tuntuu pahalta. Pidän hänestä todella paljon ja haluaisin jatkaa tapailusuhdetta. Mutta seksisuhdekin toisaalta olisi parempi kuin ei mitään. Uskon, että minun on eronneena vaikea löytää hänenlaistaan ihmista. Minulla on lisäksi jo lapsia ennestään. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (13)
No kauanko hänen pitäisi odottaa sinua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä "seuraava taso" tarkoittaa ap?
Esim. Tapaamista lasten läsnäollessa, yöpymistä toisen luona myös lasten läsnäollessa. Sellaista semi-uusperhetouhua ehkä. Syvällisempää sitoutumista ja elämän jakamista. Ei kuitenkaan mitään yhteenmuuttoa.
Seurustellessahan on täysi oikeus ilmaista omat tunteensa suhteen tilasta, ja aina ne eivät molemmilla kohtaa. Mielestäni oikein suoraselkäistä kumppaniltasi, että hän on tuonut ilmi, että kaipaa syvempää suhdetta tai enemmän vapautta. Mutta sinulla on ihan yhtäläinen oikeus olla sitä mieltä, ettet kaipaa vielä vakavaa suhdetta tai toisaalta ettet halua olla vain yksi seksikumppani monien joukossa.
Kummallakaan teistä ei ole oikeutta pakottaa tai kiristää toista oman maun mukaiseen muottiin, mutta tunteensa voi tuoda ilmi. Tuollaisessa tilanteessa se voi tuntua "kiristykseltä", mutta jos todella tunnet tulevasi "kiristetyksi" niin luultavasti suhde ei minkään muotoisena ole rakentumassa parhaalle pohjalle. Mutta voi myös olla, että tunnet olosi kiristetyksi ihan vain siksi, että edessä on vaikean valinnan paikka. Jos kovasti tykkäätte toisistanne, koettakaa puhua asiasta vielä ilman valmiita vaihtoehtoja ja raameja - ihan vain siitä, mitä kukin suhteelta toivoo ja millä aikataululla. Avoimin mielin voi kehittää lukemattoman määrän ratkaisuja mihin tahansa ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Seurustellessahan on täysi oikeus ilmaista omat tunteensa suhteen tilasta, ja aina ne eivät molemmilla kohtaa. Mielestäni oikein suoraselkäistä kumppaniltasi, että hän on tuonut ilmi, että kaipaa syvempää suhdetta tai enemmän vapautta. Mutta sinulla on ihan yhtäläinen oikeus olla sitä mieltä, ettet kaipaa vielä vakavaa suhdetta tai toisaalta ettet halua olla vain yksi seksikumppani monien joukossa.
Kummallakaan teistä ei ole oikeutta pakottaa tai kiristää toista oman maun mukaiseen muottiin, mutta tunteensa voi tuoda ilmi. Tuollaisessa tilanteessa se voi tuntua "kiristykseltä", mutta jos todella tunnet tulevasi "kiristetyksi" niin luultavasti suhde ei minkään muotoisena ole rakentumassa parhaalle pohjalle. Mutta voi myös olla, että tunnet olosi kiristetyksi ihan vain siksi, että edessä on vaikean valinnan paikka. Jos kovasti tykkäätte toisistanne, koettakaa puhua asiasta vielä ilman valmiita vaihtoehtoja ja raameja - ihan vain siitä, mitä kukin suhteelta toivoo ja millä aikataululla. Avoimin mielin voi kehittää lukemattoman määrän ratkaisuja mihin tahansa ongelmaan.
Ei hän minua oikeasti kiristä. Se oli vain kielikuva. Mutta vaatii valitsemaan. Varmaankin valitsen tuon seksisuhteen, koska syvällisempi suhde ahdistaa minua toistaiseksi.
Miksi deittailet jos et kumminkaan pidä päämääränä oikeaa suhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi deittailet jos et kumminkaan pidä päämääränä oikeaa suhdetta?
Varsin suuri osa deittailijoista ei pidä päämääränä oikeaa suhdetta. Varsinkaan eronneista, joilla lapsia. Ap.
Hänellä taitaa olla lapsia? Kaipaa niille nyt hoitajaa.
Mä en kyllä käsitä, oikeasti jo ala-ikäisetkin seurustelee , niin miten se voi olla niin hankalaa aikuiselle ihmiselle?
Raskautunut pian sulle. Tiiän tän ihmistyyppiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä käsitä, oikeasti jo ala-ikäisetkin seurustelee , niin miten se voi olla niin hankalaa aikuiselle ihmiselle?
Ei varmaan ole kysymys siitä. Jotkut ei vain halua seurustella. Kevyempikin riittää seksillä maustettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole kysymys siitä. Jotkut ei vain halua seurustella. Kevyempikin riittää seksillä maustettuna.
No miksi sitten etsii seurustelusuhdetta? Sanoisi jo tapailuvaiheessa että haluaa vain seksiä pienillä mausteilla.
Näin miehenä en katselisi ap:n touhua yhtään. Ensin lähtenyt avoimesti etsimään kumppania ja parisuhdetta, ja sitten alkaa käsien heiluttelu. Edes panosuhteeseen ei olisi tollasella tuuliviirillä mitään asiaa.
Mitä "seuraava taso" tarkoittaa ap?