Mies muuttuu äitinsä seurassa kamalaksi minulle. Mistä voi johtua?
Eli aina kun anoppini on läsnä (joko käymässä kylässä meillä tai jos käymme heillä) niin mies muuttuu minua kohtaan tiuskivaksi, v i ttumaiseksi ja ilkeäksi. Kun hänen äiti lähtee niin mies on välittömästi taas normaali minua kohtaan eli kiva ja ystävällinen. Tai heti kun poistutaan heiltä käymästä. Miehen isällä ei ole tällaista vaikutusta mieheen (mutta toisaalta ei juuri ikinä tavata miehen isää ilman miehen äitiä niin en niin tiedä). Mistä tällainen voi johtua? Kun sanon asiasta miehelle niin hän hermostuu minulle eikä suostu keskustelemaan asiasta, väittää vain että keksin koko jutun eikä hän ole minulle mitenkään ihmeellinen kun äitinsä on paikalla. En keksi ja kyllä on. Ja joka kerta. Neuvokaa joku? En enää halua nähdä koko anoppia, koska mies on niin kamala hänen seurassaan. Ei äidilleen kamala vaan minulle.
Kommentit (39)
Mamikompleksi. Et sitten ollu naapurin sirpa.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen luonne näkyy äidin läsnäollessa.
Näemme miehen vanhempia noin kerran kuussa, aina ei niinkään usein. Muulloin mies on minua kohtaan kiva ja ystävällinen, ollut jo vuosia. Ei kai hän minulta pystyisi vuosia piilottamaan todellista luonnettaan niin että se näkyisi jotenkin vain tunnin kuukaudessa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mamikompleksi. Et sitten ollu naapurin sirpa.
No en ollut, mutta mitä tarkoittaa tuo kompleksi tai että en sitten ollut? Ap
Vierailija kirjoitti:
Yrittää esittää jotain äidilleen.
Ehkä, mutta mitä ja miksi? Yrittää esittää vaimolleen ikävää miestä vai? Ja miksi tosiaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Äidin läsnäolo saa ihmisen taantumaan sellaiseksi kuin hän sisimmältään on. Tämä kannattaa tuoreessa suhteessa muistaa, nimittäin samalla tavalla tulee kohtelemaan kumppaniaan ennen pitkää.
Mutta millainen mies on kahdestaan äitinsä kanssa? Miten käyttäytyy esim. puhelimessa?
Onko mies ylipäätään kireä ja stressissä äitinsä seurassa ja se jotenkin purkautuu sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Äidin läsnäolo saa ihmisen taantumaan sellaiseksi kuin hän sisimmältään on. Tämä kannattaa tuoreessa suhteessa muistaa, nimittäin samalla tavalla tulee kohtelemaan kumppaniaan ennen pitkää.
Meidän suhde ei ole tuore, olemme olleet vuosia yhdessä, naimisissakin tosiaan ollaan. Tämä ongelma ei ollut olemassa ensimmäisinä vuosina edes. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta millainen mies on kahdestaan äitinsä kanssa? Miten käyttäytyy esim. puhelimessa?
Onko mies ylipäätään kireä ja stressissä äitinsä seurassa ja se jotenkin purkautuu sinuun?
En tiedä millainen on kahdestaan äitinsä seurassa kun en tietenkään ole näkemässä, mutta puhelimessa on kireä ja stressissä. Kun tapaamme yhdessä niin se kireys ei kuitenkaan kohdistu hänen äitiin vaan minuun. Ap
Äidin läsnäollessa esittää kovista. Äiti varmaan narsisti. Onneksi on tajunnut valita toisen tien,
Vierailija kirjoitti:
Äidin läsnäollessa esittää kovista. Äiti varmaan narsisti. Onneksi on tajunnut valita toisen tien,
Selitä miksi narsisti-äidin seurassa pitäisi tai haluaisi esittää kovista? Ja onko kovis sellainen joka on ilkeä vaimolleen? (en osaa sanoa onko anoppini narsisti vai ei, en tunne häntä niin hyvin). Ap
Vierailija kirjoitti:
No saatiinhan tämäkin anopin viaksi😂
Äiti ei pidä sinusta tai puhuu miehelle pahaa sinusta. Mies myötäilee äitiä näyttelemällä että sinä ärsytät miestäkin.
Se miehesi äreys äitisi ja sinun läsnä ollessa on äitisi hänen kauttaan, eli eräänlaista manipulointia. Tästä on kirjoitettu kirjakin "Vapaaksi henkien vallasta".
Äitinsä ei ehkä pidä sinusta, vaikka salaisikin sen, ja miehesi tietää tämän, ja käyttäytyy äitiänsä miellyttääksen sua kohtaan noin. Tai sitten mies ei itse pidä äidistään, mutta ei uskalla sitä paljastaa, ja purkaa sitten tapaamisten aikana äitinsä aiheuttaman äreyden suhun.
Voi olla ihan muutakin, turha sitä arvailla. Vastauksen saat vain mieheltäsi.
Äiti on muistutus siitä, että maailmassa olisi niinkin paljon parempia naisia! Kalvaa se, kuinka sinun naimisesi oli iso virhe, mutta mukavuudenhaluisena ei jaksa tehdä muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näemme miehen vanhempia noin kerran kuussa, aina ei niinkään usein. Muulloin mies on minua kohtaan kiva ja ystävällinen, ollut jo vuosia. Ei kai hän minulta pystyisi vuosia piilottamaan todellista luonnettaan niin että se näkyisi jotenkin vain tunnin kuukaudessa? Ap
Meillä oli kuule aikoinaan ihan sama homma, paitsi anoppi kävi useammin.
Mies muuttui aina tavallisesta reippaasta ja kohteliaasta miehestä kiukkuiseksi pikkupojaksi, kun appi ja anoppi saapuivat. Aika paljon anoppi vertaili ääneen, että ei hänen miehensä tai vanhempi poikansa koskaan tällaista tehneet (esim lasten puistoon viennistä, kurasaappaiden huuhtelusta, lasten syöttämisestä jne). Mies oli jotenkin hermostunut ja koetti miellyttää ja ilahduttaa äitiään kaikin tavoin, herkästi siinä sitten mulle tiuskaisi tai kiukutteli. Sen tiedän ettei anoppi minusta tykännyt, aina arvosteli ja valitti kaikesta takana päin, liekö mies sitten siitä jonkinlaisen stressin saanut.
Kamalahan sitä muutosta oli katsella.
Miehen yritys välttää tilannetta "nyt äiti loukkaantuu" jos näkee poikansa rakastavan sinua enemmän kuin äitiään?
Vierailija kirjoitti:
Äitinsä ei ehkä pidä sinusta, vaikka salaisikin sen, ja miehesi tietää tämän, ja käyttäytyy äitiänsä miellyttääksen sua kohtaan noin. Tai sitten mies ei itse pidä äidistään, mutta ei uskalla sitä paljastaa, ja purkaa sitten tapaamisten aikana äitinsä aiheuttaman äreyden suhun.
Voi olla ihan muutakin, turha sitä arvailla. Vastauksen saat vain mieheltäsi.
En saa mieheltä vastauksia koska hän sanoo että olen keksinyt koko jutun eikä hän ole minua kohtaan mitenkään erilainen kuin yleensä. Vaikka perustelen ja kerron esimerkkejä niin kieltää koko asian. Ap