Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestääkö absolustisti muiden alkoholista nauttimisen?

Viinin ystävä
29.05.2019 |

Tapasin miehen, joka on kaikin puolin kiinnostava, mutta hän kertoi olevansa absolutisti. Oli tehnyt muutamia vuosia sitten elämäntaparemontin ja siinä yhteydessä alkoholi oli jäänyt myös kokonaan.

Itselläni ei ole kokemusta parisuhteesta absolutistin kanssa. Minulle maistuu viini kerran viikossa ja joskus juhlatilanteessa vähän enemmänkin. En missään nimessä sietäisi, jos joku vahtaisi annosmääriä silmä kovana. Tai joisin vähän viiniä esim. lomalla vaikka useampana päivänä peräkkäin ja se selkeästi haittaisi absolutistia. Varsinkaan en tykkäisi, jos asiasta huomauteltaisiin tai siihen kiinnitettäisiin jotain erityistä huomiota.

Kertokaahan voiko absolutistin ja viinistä pitävän suhde toimia pidemmän päälle?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia, jos toinen ei ole kuitenkaan humalajuoja. Sitä ei jaksa selvin päin katsella. Minä olen absolutisti, ja viihdyn oikein hyvin juovassakin seurassa, niin kauan kunnes aletaan humaltua. Silloin lähden pois. Puolisoni myös juo lasillisen silloin tällöin, muttei koskaan humalaan asti.

Vierailija
2/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ällöttää ja ärsyttää pienessäkin hiprakassa oleva ihminen. Kaljan ja viinin hajukin käy ikävästi nenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään absolutisti ole jos muiden alkoholit nauttii

Vierailija
4/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi toimia kohtuukäyttäjän kanssa ihan yhtä hyvin kuin kohtuu käyttäjän ja alkoholistin suhde. - Se mikä toki absolutistia toisinaan harmittaa on se, että hän joutuu monesti selittelemään juomattomuuttaan ja häneltä tivataan, että onko hän autolla liikenteessä vai onko joku tekopyhä hippiäinen kun ei alkoholiin halua käyttää... Ikäänkuin olsi joku isompikin menets kun hän ei juo. Toki iän yhtä ikävää kuin on kuunnella kännisen uhoa niin on kuunnella niitä absolutisteja, jotka haluavat saarnata alkoholin vaarosita ja uhkista ymmärtämättä lainkaan kohtuullisen käytön mahdollisuutta. - Miten sitä toisinaan tuntuu sille, että kaksi ääripäätä on paljon lähempänä toisiaan kuin kaksi joista toinen on toisessa ääripäässä ja toinen keskellä; - kahden ääripään välissä.    

Vierailija
5/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen absolutisti, koska minä en ole koskaan ymmärtänyt alkoholin päälle. Siis miksi sitä pitäisi juoda? En vaan ymmärrä koko alkoholikulttuuria pätkääkään. Voisiko joku selittää? 

Vierailija
6/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä absolutistina sanoisin, että kohtuullinen käyttö (lasillinen tai pari ruuan kanssa, saunakalja, tervetulomalja...) ei minua haitannut, mutta se oli tosi rasittavaa, kun jotkut kaverit luulivat, että voivat vaikka juhlissa vetää itsensä ihan jalattomiksi, kun kyllä tuo selvin päin oleva meistä huolehtii. En tykännyt siitä, että olin mukamas vastuussa kaikista muista.

Vierailija
7/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta eihän absolutistia kiinnosta alkoholi millään tavalla, joten tietenkin hän kestää muiden juomisen.

Vierailija
8/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos ei tarkoiteta jatkuvaa ryyppäämistä ja ördäystä. Minulle tuo on samantasoinen kysymys, kuin kestäisinkö jos kumppani tykkäisi silakkapihveistä, vaikka minä en niistä välitä. Ongelmia voi tietysti tulla jos absolutismin todellinen syy on alkoholismi.

Vierailija
9/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi tuohon. Riippuu paljon yksilöistä voiko kuvio toimia. Tuntemistani absolutisteista noin puolet on normaaleja ihmisiä joiden kanssa on mukava viettää aikaa illanistujaisissakin. Toinen puolikas taas on niitä elämänhalun ympäriltään imeviä nillittäjiä, joiden mielestä kaikki paitsi absolutismi on turhaa.

Jos herra kuuluisi ensimmäiseen ryhmään, voisin harkita suhdetta. Suurin syy, miksi absolutismi on itselleni turn off on se, että miehen kanssa vaan on niin kiva vetää perseet olalle silloin tällöin. Tai särpiä lonkkua leffaa katsellessa. Tai jotain siltä väliltä. Olisi supertylsää vetää kalsarikännit yksin.

Vierailija
10/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea aloitusta, mutta eihän absolutistia kiinnosta alkoholi millään tavalla, joten tietenkin hän kestää muiden juomisen.

Tietenkin siinä tapauksessa, etteivät ihmiset juo itseään humalaan, kuten täällä jo sanottiin.

Vierailija
11/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen absolutisti, koska minä en ole koskaan ymmärtänyt alkoholin päälle. Siis miksi sitä pitäisi juoda? En vaan ymmärrä koko alkoholikulttuuria pätkääkään. Voisiko joku selittää? 

Kai useimmille juomisessa riippumatta juomasta  kyse on  tavasta ja tottumuskesta mutta myös makumieltymyksestä. - Itse en ole absolutisti vaan uskottelen oelvani kohtuu käyttäjä. Silti minusta on erikoista, että huomaa usein, että  enemmän ja vähemmän alkoholista kieltäytyvltä tivataan selitystä enemmäm kieltäytymiselleen sen sijaan, että perusteita juomiselle ja alkoholin anuttimiselle vaadittasiin alkoholia käyttäviltä.  

Vierailija
12/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toimia, jos toinen ei ole kuitenkaan humalajuoja. Sitä ei jaksa selvin päin katsella. Minä olen absolutisti, ja viihdyn oikein hyvin juovassakin seurassa, niin kauan kunnes aletaan humaltua. Silloin lähden pois. Puolisoni myös juo lasillisen silloin tällöin, muttei koskaan humalaan asti.

Samaa mieltä. Minä ja mieheni olemme molemmat absolutisteja. Ja molemmat kyllä sitä mieltä, että kännikkäiden seurueessa raittiit ei viihdy. Olisi se inhaa jos oma rakas antaisi alkolle lemahtavan hyvänyön pusun.

Eli ei paras yhtälö täysraitis ja viintä vetävä.

Vierailija
13/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi aiheuttaa suurimmalle osalle nisäkkäistä mielihyvän tunteen. Aivokemiaa, simple as that. Kaikki eivät tätä mielihyvää juodessaan koe, eikä silloin alkoholin nauttimisessa oikein järkeä varmaan olekaan.

/9

Vierailija
14/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutiski koska en tykkää alkoholin mausta.

Ihan sama mitä muut juo.

Vierailija
15/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttimisen joo ongelmitta, alkoholismia ei. Humalahakuisuus on alkoholismia. Humaltuminen on alkoholismia.

Vierailija
16/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nauttimisen joo ongelmitta, alkoholismia ei. Humalahakuisuus on alkoholismia. Humaltuminen on alkoholismia.

Kannattaa googlettaa mitä alkoholismilla oikeasti tarkoitetaan, ettet munaa itseäsi missään ainakaan julkisesti.

/9

Vierailija
17/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, eikä tee tiukkakaan muiden juominen. Jokainen saa juoda tai olla juomatta. Olen siis perheeni ainoa absolutisti, eikä kenelläkään ole ongelmaa asiaan liittyen. Enkä ole juurikaan missään joutunut selittelemään juomattomuuttani, joten ei sekään ärsytä :)

Vierailija
18/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos seura ei toimi kuten ex-"kaverini"eli koko ilta kuitenkin painostetaan ja syyllistetään jopa vihaisina absolutistia, mikset juo ja ota nyt edes vähä, pilaat tunnelman jne.

Vierailija
19/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon seuraava seikka: Onko hän yksin absolutisti vai onko hänen vanhempansa ja sukunsa kanssa?

Jos kotiväki on raivoraitista niin silloin ennustan vaikeuksia. Jos se on vain oma valinta niin suhde voi onnistua jos et juo tolkuttomasti ja olet muuten hyvätapainen.

Vierailija
20/20 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös jäänyt tuo alkoholin käyttö käytännössä lähes kokonaan. Joskus juhlissa saatan juoda lasillisen, mutta sekin kovin harvoin.

Minua ei haittaa, jos joku juo ruuan kanssa lasillisen tai saunassa saunakaljan. Mutta se, että niitä ruokajuomia ja saunakaljoja aletaan kittailemaan enemmän tai joka ilta, alkaa olla jo ongelma. Humalaisia ihmisiä en viitsi katsella ollenkaan. Et varmaan itsekään viihdy juhlissa, jos olet ainut selvä ihminen.

Minulla lähtisi ukko hyvin nopeasti vaihtoon, jos alkaisi tissutella kotona tai ravata baareissa. Ollaan tästä miehen kanssa usein (naapurin rouvan kirvoittamana) puhuttu ja hän on samaa mieltä. Ei tykkäisi, jos vaimo olisi iltaisin tai viikonloppuisin kotona aina pienessä sievässä. Mies käy parin kuukauden välein pelaamassa kavereiden kanssa korttia tai ravintolassa ja se on ihan fine.

Mutta nämä on niin henkilöstä riippuvaisia juttuja, että ei sitä toisen puolesta voi sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän