voiko maistelut aloittaa bataatilla?
ollaan vauvelin kanssa maistettu maissia ja mangoa. ihan muutama maistiainen parin viikon aikana. voinko antaa bataattia? itsellä on sellainen muistikuva että voi, mutta aloin epäilemään kun tuossa kkiinteiden aloittaminen-ketjussa ei puhuttu bataatista..
kyselee
wiltti ja vaavi 5kk
Kommentit (3)
Bataatti on makeahkoa, joten maistunee paremmin kuin peruna. Mä aloitin kuitenkin perunalla ihan sen vuoksi, että se on yksi meikäläisten perusruoka-aineista ja maku on neutraali. Mun mielestä tuohon tavalliseen perunaan on syytä tottua jo pienestä, mutta ehtiihän sitä myöhemminkin :).
KL.
ja hyvin on maistunut. Mahavaivojen vuoksi en perunaa heti halunnut. Bataatista vielä sen verran että on tällaisen laiskemman äidin helppo aloitus, sillä bataatista saa todella samettisen soseen ja se säilyy hyvin pakkasessa eli rakenne ei muutu. Eli voi sitten tehdä isomman satsin kerralla.
ja meillä ainakin on tosi herkkua. Olen muistavinani, että bataatti saattaisi olla masulle ystävällisempääkin näin aluksi kuin perinteinen peruna. Taisi liittyä bataatin pienempään tärkkelyspitoisuuteen, varmasti en nyt muista.