Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos deittailen lääkäriäni, voiko hän tarkkailla mun omakantaa esim?

Vierailija
29.05.2019 |

Siinä siis kysymys. Itselläni ollut mielenterveysomgelmia ja kaikenlaista, niin mietin että jos joskus tapaisin jonkun lääkäri miehen, niin juttu varmaan loppuis siihen kun vilkasisi mun omakantaa :D. Koska eikö heillä kaikilla oo mahollisuus kattoa? oon muutenki sellanen ärsyttävä luulosairas lääkärissä ravaaja, mikä myös tulee siellä hyvin ilmi, vaikken enää mistään mielenterveysongelmista tmv. kärsi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, otsikossa virhe! En siis tarkoita omaa lääkäriäni, vaan yleisesti vaan jos tapailisin lääkäriä.

Vierailija
2/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä on lupa katsoa ihmisen Oma Kantaa vain, jos hänellä on hoitosuhde ko. ihmiseen, eli tuolloin potilaaseen. Muuten ei. Jokaisesta Oma Kanta käynnistä jää järjestelmään ns. kädenjälki, joten lokista näkee kuka on tietoja katsellut ja kiinnijäämisen riski on 100%.

Seurustelusuhde ei oikeuta tietojen katseluun.

Vierailija
4/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalle on ilmestynyt lääkäristä haaveileva -hullu.

Vierailija
5/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valvooko muka joku sitä, kuka just mun omakantaa on katellu, ja että onko vielä kys henkilö mun lääkäri? Koska enhän mä ainakaan sitä pysty katsomaan.

Vierailija
6/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes haaveile mistään lääkäristä, olen naimisissa dipainssin kanssa :D Leikin vaan ajatuksella että JOS olisin vaikka tuon mun miehen sijaan löytänyt jonkun lääkärin virassa olevan miehen, niin olisiko hän voinut stalkkailla mun tietoja... Ainaki voisin kuvitella että jos itse olisin lääkäri, niin tekis ainaki mieli katsoa, että millanen se ihminen oikeasti on... 

Vierailija
7/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta valvooko muka joku sitä, kuka just mun omakantaa on katellu, ja että onko vielä kys henkilö mun lääkäri? Koska enhän mä ainakaan sitä pysty katsomaan.

Kyllä pystyt katsomaan. Käy siellä Oma Kannassasi, siellä näkyy kaikkien niiden organisaatioiden nimet käynnin yhteydessä, joista joku on tiedoissasi käynyt (näkyy myös henkilöiden nimet, jos ovat jotain tietoihisi kirjanneet). Tästä pystyt alkuun päättelemään, onko käynti aiheellinen. Esim. Jos asut Helsingissä ja tiedoissasi on käynyt vaikka Kajaanin terveyskeskus (etkä ole siellä käynyt), voi epäillä Oma Kanta käynnin olleen aiheeton. Sama koskee kaikkia yksityisiä toimijoita. 

Tämän jälkeen voit pyytää Kajaanin terveyskeskukselta lokitiedot, joista selviää henkilöiden nimet jotka ovat tietojasi käsitelleet.

Ihan helppoa. Kukaan muu ei tietojesi käsittelyä "valvo", kuin sinä itse.

Vierailija
8/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vaikka itse katsoa sieltä Omakannasta, missä yksiköissä sun tiedot on avattu, miksi ja milloin. Meillä töissä esimerkiksi jos klikkaan vahingossa vanhan potilaan nimeä (joka ei siis vielä poistunut hoitolistasta, mutta joka ei ole enää meillä hoidossa) kirjaan merkinnän, että avattu vahingossa. Ei todellakaan tulisi mieleen kyylätä kenenkään tietoja salaa, kyllä niistä hyvin suurella varmuudella jää kiinni. 

Vierailija
9/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistava teko.

Vierailija
10/10 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi