Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi tarina maailman kauheimmista appivanhemmista

Vierailija
29.05.2019 |

Tämä kaikki mitä tulen kirjoittamaan on täysin totta. En halua puhu appivanhemmistani enää ystäville, koska en halua lietsoa tätä sisältä kumpuavaa vihaa enempää. Tämän tekstin tarkoitus on vain päästä purkamaan kaikki suru ja viha anonyymisti. Ehkä toivon saavani myös vertaistukea tai vinkkejä.

Olen äärimmäisen harmissani että kohdalleni sattui tällaiset appivanhemmat, sillä olen itse saanut kasvaa suht. normaalissa perheessä. Laitan ihan ranskalaisin viivoin kaikki pääkohdat tästä tilanteestani.

-Mieheni vanhemmat käyttäytyivät suht. normaalisti siihen saakka kunnes menimme naimisiin.
Sen jälkeen he alkoivat vähätellä minua, esim. loppettivat puhumasta minulle. He puhuvat siis vain pojalleen (miehelleni) ja kysyvät esim minun asioista häneltä. Tämä vaikka olisin vieressä istunut. (Harvoi kyllä ovat kiinnostuneita minun asioistani...) Jos yritän ottaa osaa keskusteluun, saattaa appiukkoni korottaa ääntä ja vihastua tyyliin "ole nainen hiljaa". Olen siis aina vain hiljaa heidän seurassaan, varsinkin jos appiukko on paikalla.

-Anoppini taas on äärimmäisen huonokäytöksinen ihminen. Ja myös hyvin hiljainen. Hän ei siis juuri koskaan minulle mitään puhu,mutta jos itse yritän jotain keskustelua luoda, hän saattaa töksäytellä sellaisia sammakoita suustaan että pahoitan mieleni poikkeuksetta. Hän mm.esikoislapseni synnyttyä otti kiinni mahastani ja sanoi että kannattaa sitten imettää kauan että lähtee nämä makkarat. (ja itseni puolustukseksi painoin alle 60kg loppuraskaudessa eikä minulla ollut yhtään ylimääräistä rasvavarastoa...muuta kuin normaali nahka.) Anoppi on kova kritisoimaan meidän valintoja. Hän sanoo suoraan esim että ostittepa pas*kat vaunut, tai että teette tuon ja tuon ihan väärin yms.

-Heidän sukunsa on täyttä priimaa ja eliittiä. Kaikki lapsemme "huonot puolet" on kuulemma periytynyt minulta. Jos esim. mieheni sanoo että Emilia oppi pyöräilemään, he kiiruhtavat kommentoimaan että joo heidän suvussa kaikki on oppinut tosi nuorena pyöräilemään ja se kulkee heidän geeneissä. Jos taas sanomme esim. että Emilia loukkasi jalkansa kiipeillessä, he sanovat että heillä ei kukaan ole koskaan tippunut mistään ja heidän geeneissään ei ainakaan ole mitään tasapaino-häiriöitä. huoh.....

- Niinkuin ehkä olette jo itsekkin päätelleet, appivanhempani on moukkamaisia ja sanoisin että aika yksinkertaisia. He meuhkaavat omia samoja asioitaan joka kerta ja kehuvat itseään. Kaikki jotka elävät eritavoin kuin he, ovat heidän mielestään alempi arvoisia. He eivät pelkää tätä ääneen sanoa.

-He valehtelevat oma etunsa vuoksi. Esim. mieheni isä puhuu kaikille olevansa työpaikkansa työnjohdossa. Miehenikin siis näin luuli..kunnessa kuuli joltain appiukon työkaverilta että ihan duunari hän on. Kun mieheni sanoi isälleen että kuuli tällaisen jutun, alkoi tämä vain huutaa että "älä ala isääsi haukkumaan hänen kotonaan"

- Olemme todella vähän mieheni vanhempiin yhteydessä (jostain kumman syystä). Toisaalta ärsyttää, koska haluaisimme pitää lapsillemme välit mummoon ja pappaan kunnossa. Tosin nämähän eivät lapsenlapsistaan juuri piittaa, eivätkä ole koskaanheitä hoitaneet, muistaneet lahjoin eikä yhtään mitään. Lapset kuitenkin pitävät heistä, vaikka pelkäävätkin heidän äkkipikaisuuttaan ja huutamista.

-Välillä kun mieheni ottaa yhteen vanhempieni kanssa, saattaa välirikko kestää kuukausista vuoteenkin. Appivanhemmat ei koskaan tule vastaan niin että myöntäisi käyttäytyneet väärin (esim kun haukkuivat meidän kotimme ja mieheni suuttui siitä). He olisivat vaikka loppu elämän ottamatta poikaansa yhteyttä...

Tässä nyt jotain. Mitä ajatuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ne. Eivät lapset tarvitse tuollaisia isovanhempia ja itsekin voitte paremmin ilman.

Vierailija
2/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortti kerran vuodessa. Siinä se. Ja sekin sillä ehdolla että ovat muuten kunnolla. Ei sun lapsesi tuollaisilla isovanhemmilla mitään tee.

Ja mulla on oikeasti vielä paskemmat appivanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja, älä yritäkään ystävystyä tai miellyttää.

Vierailija
4/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi edes annat niiden käydä tunteillesi. Miksi pitää elää toistenne taskuissa?

Vierailija
5/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en olis mennyt kolmatta kertaa kylään. Tietenkään!

Vierailija
6/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itse olisin katkaissut välit kokonaan jo kauan sitten. Jos isovanhempia ei kiinnosta tuntea lapsenlapsiaan, ei minusta ole tarvetta väkisin tutustuttaa lapsia heihin. MInkä ikäisiä lapsenne ovat? Jos eivät ole kovin vanhoja, pistä välit jäihin appivanhempien kanssa ja jos lapset joskus heistä jotain kysyvät, kerrot ihan rehellisesti, millaisia ihmisiä nämä ovat ja että siksi ette ole heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
7/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässäkö oli ne MAAILMAN KAUHEIMMAT appivanhemmat? Kylläpä onkin kauheaa, ettei juuri sinun kohdallesi osunutkaan niitä aivan ihania ja pullantuoksuisia appivanhempia. Suhteellisen normaaleja kuspäitähän nuo tuntuisi olevan? Eiköhän tuollaisia ole joka tässäkin maassa ihan riittävästi.

Ja ratkaisu on: älkää olko heihin missään yhteyksissä. Jos muut sukulaiset liittyvät samaan valittajakuoroon, jätätte nekin ulos seurustelupiiristänne. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi ääliöiden kanssa seurusteluun.

Vierailija
8/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TL;DR

Vierailija
9/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahah

Mitä nyt taas . pakko olla provo.

Tai sitten ap on sellaisessa kultttuurissa missä koko suku asuu yhdessä savimajassa.

Aikuisena ollessa on se hyvä puoli etta jos ei jonkun naama miellytä, sen voi käskeä painumaan v****uun.

Mitä vanhemmaksi tulee,sitä paremmin tajuaa tuon ja lopettaa mielistelyt.

Vierailija
10/10 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon niin kuin kaikki muutkin: lopettakaa kaikki yhteydenpito. Blokatkaa heidän puhelinnumeronsa, eikä mitään joulukorttejakaan tarvita. Kuka tarvii tuollaista sukulaisuussuhdetta? Ette te, eivätkä lapsennekaan. Ottakaa selvää, onko lähistöllä ketään varamummoksi tai - vaariksi haluavaa. Todennäköisesti sellaisista ihmissuhteista olisi lapsillenne enemmän iloa, kuin noista nykyisistä.